Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Na een uurtje of 8 zelf kloten en zoeken heb ik de hoop opgegeven het antwoord zelf te vinden. En wil jullie mede GoT-ers om hulp vragen :)

Mijn probleem lijkt zeer sterk op het probleem beschreven in:

[VISTA] Geen ip-adres (169.254...)

Het probleem:
Sinds vanmiddag is het niet meer mogelijk om een andere pc dan de vista pc zelf te pingen.

De situatie

Probleem PC :Vista x64 SP1 (BIE release Juni 2008) - Asus p5n32-e SLI (identiek aan die in het andere topic)
Wireless: asus wl-300g (alleen DHCP en wireless)
Server: Asus a8n sli - Debian 64 (internet sharing via Masquerading +VMWare Server)
Virtual Server: Windows 2003
Laptop: AMD 3200+ (Acer Aspire 1500LMI)

Wanneer trad het probleem op:

Ik heb vanmiddag windows 2003 server geinstalleerd in een VMware die draait op mijn server. Dit is allemaal prima gegaan. Daar heb ik een active directory service geinstalled & gestart en een DNS installed en gestart. Dit met onder andere als doel om vanaf mijn PC's roaming profiles te kunnen hebben die netjes binnen een domein hangen.

Toen de 2k3 server helemaal klaar was ben ik mijn Vista gaan herinstalleren (dit was sowieso al nodig,en dit was de perfecte gelegenheid).

De vista die ik toen installde was de Vista x64 met SP1 slipstreamed.

Na de installatie werkte alles nog perfect. Netwerk deed het prima en ik heb alle updates via windows update binnen gehaald en geinstalleerd. Nadat dit alles goed was afgerond besloot ik Vista aan te melden op het domein. Ook dit lukte nog. Helaas, bleek ik door mijn onoplettendheid wat foutjes te hebben gemaakt in de 2k3 configuratie, waardoor ik geen admin rechten meer had over mn eigen pc :). Ik logde uit als domain user en logde in met de lokale user, zodat ik via VMWare Console op de 2k3 machine mijn domain user aan de admin group kon toevoegen. Hierna logde ik weer uit en logde in met de domain user. Hier viel mij al op dat het inloggen bijzonder lang duurde (netwerk troubles!)

Na het inloggen bleek ik niet meer te kunnen pingen. Eigenlijk kon ik helemaal niets meer. Ik besloot te rebooten, wat niet hielp. Na een tijdje alternatieven te hebben geprobeerd concludeerde ik dat ik suckte en besloot mn vista install opnieuw te doen.

Na deze herinstall bleek vanaf het begin het netwerk niet te werken. De netwerk kaarten zelf doen het wel. Maar krijgen niets terug van de DHCP. Ook het opgeven van een statisch IP bood geen oplossing. Ook met deze install heb ik nog tig andere dingen geprobeerd voor ik besloot dat ik misschien een gare vista dvd tepakken had (oude beta release oid). Dus ik besloot alsnog de nieuwste BIE release van vista x64 te downen met alle patches slipstreamed tot juni 2008.

Ook hier weer het zelfde probleem.

Punten die ik geprobeerd heb, maar die niet hielpen:
- Gebruiken van de 2e netwerk port
- gebruik maken van een cross cable ipv een straight
- Kabel direct naar de server toe ipv via de gbit switch
- Kabel in de laptop geprikt (checken of de kabel niet gaar is)
- Op de laptop DHCP release & renew (werkt gewoon)
- nvidia chipset drivers geupdate
- firewall uitgezet
- advanced firewall bekeken en expliciet de domain rules, local rules, etc uitgezet
- 2k3 server volledig geshutdown (mogelijk gaf de Domain Controller problemen)
- Wireless Router gerestart
- Debian gerestart
- Alles uit gezet, gewacht, alles aan gezet

Opvallend was trouwens wel datr als ik mn xbox 360 aan zet, dat vista zegt dat ie een media extender heeft gevonden. Dus het lijkt dat UDP wel werkt

Alle andere systemen (andere laptop met vista 64, pc met xp, laptop met xp) bleven gewoon functioneren.

Hints, Tips, Suggesties? Graag!

Stiekem hoop ik dat mijn probleem zich net zo op lost als bij Z500 (zie eerdergenoemd topic) en dat als ik morgen uit bed kom alles weer gewoon werkt :P

[ Voor 1% gewijzigd door MaxxMark op 04-07-2008 09:16 . Reden: additie + typo ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
En het zelfde als bij z500 is ook bij mij waar. Ik zet hem vanochtend aan, en direct weer werken...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lollig.... heb je net een post van anderhalve pagina voor zitten tikken. Wel mooi uitgebreid trouwens :)
Mocht het nog niet gewerkt hebben had je even kunnen zoeken op winsock.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
ach, ik ben al lang blij dat het weer werkt *O*

[ Voor 6% gewijzigd door MaxxMark op 04-07-2008 17:51 ]