Hallo,
Ik heb een heel raar probleem.
Gisteren heb ik een nieuwe pc aangesloten. Alles werkte perfect, inclusief internet.
Nu heb ik vanmorgen mijn pc weer aangezet, en krijg ik met geen mogelijkheid internet aan de praat. Ik heb niets veranderd sinds de vorige dag.
Asus P5N32-E Sli (NVIDIA nForce-netwerkcontroller)
Router: sitecom WL-153
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd;
Router gereset, stroom eraf, standaard instellingen.
Modem gereset, opnieuw aangemeld bij upc (via upc.provisioning.nl).
Als ik de lan kabel in mijn laptop steek heb ik gewoon internet, dus hier ligt het niet aan.
Ook werkt ipconfig /release en /renew niet. Bij release krijg ik gewoon hetzelfde scherm te zien. En bij /renew krijg ik na een poos te zien;
De service DHCP client is gestart. En in de router staat DHCP gewoon aan.
Ook heb ik geprobeerd handmatig een ipadres in te stellen binnen de range die in mijn router staat ingesteld. Ook dit heeft niet geholpen.
Ik snap er helemaal niets van, gisteren heb ik gewoon vrolijk op het internet gezeten.
Weet iemand wat het probleem kan zijn.
Alvast heel erg bedankt.
Ik heb een heel raar probleem.
Gisteren heb ik een nieuwe pc aangesloten. Alles werkte perfect, inclusief internet.
Nu heb ik vanmorgen mijn pc weer aangezet, en krijg ik met geen mogelijkheid internet aan de praat. Ik heb niets veranderd sinds de vorige dag.
Asus P5N32-E Sli (NVIDIA nForce-netwerkcontroller)
Router: sitecom WL-153
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd;
Router gereset, stroom eraf, standaard instellingen.
Modem gereset, opnieuw aangemeld bij upc (via upc.provisioning.nl).
Als ik de lan kabel in mijn laptop steek heb ik gewoon internet, dus hier ligt het niet aan.
Ook werkt ipconfig /release en /renew niet. Bij release krijg ik gewoon hetzelfde scherm te zien. En bij /renew krijg ik na een poos te zien;
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface; LAN-verbinding. |
Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen. |
De service DHCP client is gestart. En in de router staat DHCP gewoon aan.
Ook heb ik geprobeerd handmatig een ipadres in te stellen binnen de range die in mijn router staat ingesteld. Ook dit heeft niet geholpen.
Ik snap er helemaal niets van, gisteren heb ik gewoon vrolijk op het internet gezeten.
Weet iemand wat het probleem kan zijn.
Alvast heel erg bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Z500 op 16-02-2008 15:31 ]