[VISTA] Geen ip-adres (169.254...)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Hallo,

Ik heb een heel raar probleem.
Gisteren heb ik een nieuwe pc aangesloten. Alles werkte perfect, inclusief internet.

Nu heb ik vanmorgen mijn pc weer aangezet, en krijg ik met geen mogelijkheid internet aan de praat. Ik heb niets veranderd sinds de vorige dag.

Asus P5N32-E Sli (NVIDIA nForce-netwerkcontroller)
Router: sitecom WL-153

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd;

Router gereset, stroom eraf, standaard instellingen.
Modem gereset, opnieuw aangemeld bij upc (via upc.provisioning.nl).
Als ik de lan kabel in mijn laptop steek heb ik gewoon internet, dus hier ligt het niet aan.

Ook werkt ipconfig /release en /renew niet. Bij release krijg ik gewoon hetzelfde scherm te zien. En bij /renew krijg ik na een poos te zien;

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface; LAN-verbinding.
Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

De service DHCP client is gestart. En in de router staat DHCP gewoon aan.

Ook heb ik geprobeerd handmatig een ipadres in te stellen binnen de range die in mijn router staat ingesteld. Ook dit heeft niet geholpen.

Ik snap er helemaal niets van, gisteren heb ik gewoon vrolijk op het internet gezeten.

Weet iemand wat het probleem kan zijn.

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Z500 op 16-02-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Staat je netwerkkaart nog wel ingeschakeld? Heb je de goede drivers gebruikt?

Het kan zijn dat Vista opeens vind dat je geen gecertificeerde drivers hebt?

Ik ken Vista verder niet maar dat kun je wellicht proberen. En probeer eens te pingen naar de router.
Sluit je laptop eens aan en probeer daar ook eens naar te pingen.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door YaaD op 16-02-2008 15:59 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
De kaart staat ingeschakeld, en vista heeft de drivers zelf geinstalleerd, dus ik neem aan dat het dan de goede drivers zijn, ik heb gisteren op internet gezeten, dus dan moeten het wel de goede drivers zijn.

Het pingen naar router of laptop is mislukt, 100% verlies.

Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens IPv6 uit te schakelen bij de netwerkinstellingen. In sommige gevallen helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Doe eens modem en router uit, dan;

modem aan, wacht tot deze is opgestart

router aan, wachten tot deze is opgestart,

(ja volgorde is belangrijk) dan nogmaals problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
hoi,

IPv6 uitschakelen heeft niet geholpen.

Ook de modem en router reset in die volgorde heeft niet geholpen.

Ik zie bij Ipconfig /all iets geks staan.

Automatsich geconf. Ipv4-adres : 169..... (voorkeur) hoort die voorkeur daar wel? alsof die elke x dat ip adres pakt ofzo.

Ook staan er nog allemaal Tunnel-adapters bij, hierbij staat dat DHCP niet is ingeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Z500 op 16-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Z500 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:45:
hoi,

IPv6 uitschakelen heeft niet geholpen.

Ook de modem en router reset in die volgorde heeft niet geholpen.

Ik zie bij Ipconfig /all iets geks staan.

Automatsich geconf. Ipv4-adres : 169..... (voorkeur) hoort die voorkeur daar wel? alsof die elke x dat ip adres pakt ofzo.

Ook staan er nog allemaal Tunnel-adapters bij, hierbij staat dat DHCP niet is ingeschakeld.
Nee, op automatsich zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 169.254.x.x adres neemt windows zelf aan wanneer er geen geldig ip-adres via dhcp ontvangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
SCIxX schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Nee, op automatsich zetten.
Hoe zet ik dit op automatisch, kan het niet vinden :P, via dos?
Geprobeerd, de waarde op zowel 1 en de DhcpConnForceBroadcastFlag op 0, helaas geen effect.

[ Voor 50% gewijzigd door Z500 op 17-02-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:38
Mischien even tijdelijk je antivirus/firewall software verwijderen/uitzetten. Sorry had het weer niet goed gelezen. Als het met de lan kabel werkt zit het in je draadloze netwerk instellingen. Verander de beveiliging in de sitecom en vul het opnieuw in. Oh ja bij upc is het van belang om je macadress te spoofen. (Maar dat wist je natuurlijk al)

[ Voor 68% gewijzigd door lobotm op 17-02-2008 01:21 ]

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
lobotm schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:17:
Mischien even tijdelijk je antivirus/firewall software verwijderen/uitzetten. Sorry had het weer niet goed gelezen. Als het met de lan kabel werkt zit het in je draadloze netwerk instellingen. Verander de beveiliging in de sitecom en vul het opnieuw in. Oh ja bij upc is het van belang om je macadress te spoofen. (Maar dat wist je natuurlijk al)
Antivirus is niet geinstalleerd, en firewall heb ik uit gezet.
De sitecom staat nu helemaal gereset, firewall staat uitgeschakeld, en er zit geen beveiliging op wireless momenteel.

Het spoofen bij upc hoeft toch niet als er een router in het netwerk zit? De router deelt de ipadressen tenslotte uit toch?
En als ik dit moet doen, hoe doe ik dit dan, via de provision site van upc? Hier komt ik namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eerst even het probleem te lokaliseren:
- Heb je een extra systeem waarmee je wel verbinding krijgt? En op de kabel van de Vista machine?
- Heb je een extra netwerkkaart liggen om te proberen?
- Heb je restricties op de sitecom staan mbt DHCP en MAC-addressen ofzo?

Verder is het een goed idee om inderdaad je firewall even uit te zetten. Daarnaast zou ik voorlopig een statisch adres gebruiken, totdat je een ping hebt naar de sitecom. No offense, maar wil je, gezien je APIPA (169.254...) niet kent, trouwens toch even je IP gegevens posten?

Firewall stoppen zou ik via de service doen (weet niet helemaal zeker of het uitmaakt...):
code:
1
net stop mpssvc

Je MAC spoofen doet er idd niet toe, jouw computer praat met de sitecom, en dus ziet alleen de sitecom het MAC adres van je computer.
Overigens gaat UPC je niet helpen spoofen denk ik, anders hadden ze dat gedoe wel uitgezet.

Je zit trouwens toch op de kabel op het moment (gezien je het over de "LAN-verbinding" hebt)?
Dan hebben je wireless instellingen er bijzonder weinig mee te maken.

Persoonlijk zou ik liever alles van sitecom gelijk in de fik steken maar ach :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Download deze eens en zet 'em d'r met een USB sticky op ofzo...
Microsoft-beveiligingsbulletin MS08-004 - Belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:43:
Probeer eerst even het probleem te lokaliseren:
- Heb je een extra systeem waarmee je wel verbinding krijgt? En op de kabel van de Vista machine?
- Heb je een extra netwerkkaart liggen om te proberen?
- Heb je restricties op de sitecom staan mbt DHCP en MAC-addressen ofzo?

Verder is het een goed idee om inderdaad je firewall even uit te zetten. Daarnaast zou ik voorlopig een statisch adres gebruiken, totdat je een ping hebt naar de sitecom. No offense, maar wil je, gezien je APIPA (169.254...) niet kent, trouwens toch even je IP gegevens posten?

Firewall stoppen zou ik via de service doen (weet niet helemaal zeker of het uitmaakt...):
code:
1
net stop mpssvc

Je MAC spoofen doet er idd niet toe, jouw computer praat met de sitecom, en dus ziet alleen de sitecom het MAC adres van je computer.
Overigens gaat UPC je niet helpen spoofen denk ik, anders hadden ze dat gedoe wel uitgezet.

Je zit trouwens toch op de kabel op het moment (gezien je het over de "LAN-verbinding" hebt)?
Dan hebben je wireless instellingen er bijzonder weinig mee te maken.

Persoonlijk zou ik liever alles van sitecom gelijk in de fik steken maar ach :-p
Bedankt voor je antwoord :)

Ik heb een laptop naast de pc, en op de kabel van de vista pc krijg ik op mijn laptop netjes verbinding.
Ik heb gezocht naar een extra netwerkkaart, maar heb deze helaas niet.
Op de sitecom staan alle resticties en macfilteringen en beveiligingen momenteel uit.

Mijn ip-adres (inmiddels alweer veranderd door het resetten etc :P) = 80.56.158.76 en in vista staat het ip adres op 169.254.40.188

En de vista pc zit op de kabel idd.

update:
Ik heb statisch ip-adres gebruikt, als ik wil pingen naar mijn router staat er:
Pingen naar 192.168.0.1
Antwoord van 192.168.0.15: De doelhost is niet bereikbaar.
0% verlies
Geprobeerd, helaas niet gewerkt, het duurd echter nu wel korter met het proberen verbinding te maken. Maar ik krijg nog steeds de meldingen "kan geen contact maken met de dhcp server".

[ Voor 18% gewijzigd door Z500 op 17-02-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ik heb windows vista opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het aan windows lag. Maar het is hiermee niet verholpen, betekend dit dan dat het aan mijn router ligt, of aan chello? Ik weet het echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Het ligt of aan je netwerkkaart of aan je router. Met je lan-ip heeft Chello niks te maken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:48
Ik heb dit zelfde probleem met een nieuwe Dell laptop en een Linksys WRT54G.
Krijgt met geen mogelijkheid een automatisch IP en kan dan ook niet op internet.
Het vreemde is dat de laptop wel verbonden is met de router en een 2e Dell laptop met dezelfde wireless chip doet het wel zonder problemen....

Nu heb ik na veel klooien en zoeken naar een oplossing maar besloten om er een vast (handmatig ingeven) IP adres te geven en de DNS + gateway ingevuld van de router.
Op deze manier werkt internet wel prima dus is het voor mij opgelost, maar blijft een vreemd geval.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ik snap er werkelijk niets van.

Ik moest eff in de kast zijn. Dus eff stroom eraf, daarna opnieuw opgestart en internet werkt gewoon nu.

Zal me niets verbazen als internet de volgende herstart ineens niet meer werkt.... Heel vaag.

Lijkt erop dat het weer werkt... Bedankt voor de reacties allemaal, super tof...

[ Voor 15% gewijzigd door Z500 op 17-02-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
heb toevallig ook hetzelfde probleem gehad. Alle oplossing hierboven uitgeprobeerd. Zelfs een paar fixes gedraaid. Ten einde raad de werkende oplossing geprobeerd. Al draaiend de powerkabel uit de voeding getrokken :)

En wat denk je. Krijg weer netjes een IP adres.

Ik heb trouwens de Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless. Heb toch het idee dat er ergens dezelfde fout insluipt aangezien we dezelfde netwerkcontroller hebben.

Edit: In combinatie met een Linksys BEFSR41 router... voor de volledigheid

[ Voor 8% gewijzigd door muppet99 op 24-02-2009 18:43 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eenzelfde probleem, zij het dat de verbinding dan weer wel, en dan weer niet werkte. Gaat hier om een pc met realtek netwerkkaart, en een Linksys WRT54G router. Op de laptop werkt het wel prima, op de pc dus niet.

Heb nu dus de powerkabel uit de draainende pc getrokken en hoop dat het probleem daarmee voorgoed is opgelost...
Pagina: 1