Toon posts:

[Feedback] Notebook Best Buy Guide

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55

CSL Notebook Best Buy Guide Feedback

Feedback

Heb je aanmerkingen op de opzet van de Notebook Best Buy Guide? Heb je iets dat anders kan? Mis je wat? Heb je iets anders te melden?

Dat kan hier!

Als je een inhoudelijke opmerking hebt over de een van de Notebook BBG's kan dat bij de betreffende Notebook BBG zelf worden gepost. Dat zijn dus tips om op te letten bij die categorie, of een andere interessante laptop bijvoorbeeld.

Poll

Natuurlijk willen we ook weten of je wat aan een van onze Notebook BBG's hebt.

Poll: Heb jij wat aan een van de NBBG's gehad?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke NBBG was waardevol voor jou?
Basis Notebook
Allround Notebook
Business Notebook
Special
Tussenstand:

Poll: Moet er nog een goedkope Business Notebook bij?
Ja, voor 1250 euro
Ja, voor 1000 euro
Nee
Tussenstand:

[Voor 23% gewijzigd door GENETX op 01-04-2009 09:26]

• GENETX
Changelog
05-07: Publicatie (TC -> CSL)

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 21:59
Worden de verschillend topics nog stucky gemaakt of is [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - juli 2008 bedoelt om door te linken naar die topics? Anders zou het wel druk worden met stucky's, hoewel de topics anders ook wel weer wegzakken waardoor de vindbaarheid minder wordt.
Misschien is het een idee om een link naar het forum bij de BBG's op de FP te zetten, zodat ook frontpagehangers op de hoogte zijn ? :P

Verder, geweldig gedaan en credits voor de mensen die eraan gewerkt hebben _/-\o_

• GENETX
Het hoofdtopic is inderdaad bedoelt om door te linken. Het worst anders inderdaad druk met stucky's. Eerst kijken hoe actief de topics blijven. We kunnen altijd nog voor stucky's gaan kiezen.

Een linkje vanuit de echte BBG zou handig zijn idd. Denk zeker dat er behoefte aan is. Heb wel een reactie geplaatst bij de BBG met een linkje (ergens onder, 3e post).

Edit: De vraag voor de business notebook lijkt in het begin hoog te zijn. We hebben hier over het algemeen gekozen voor een laptop met hoge specs. Daarbij hebben de meeste ook een dock mogelijkheid (de Asus en Dell zeker).

Echter vroeg ik me af of er ook goedkopere laptopjes met mindere specs moeten komen voor wat simpel office werk. laptopjes waar minder eisen aan worden gesteld omdat ze voor erbij zijn. Ik zat zelf te denken aan:

- rond de 1000 euro
- muisje en tas in de NBBG opnemen
- Dual Core CPU
- 2GB RAM
- Optie om down te graden naar Windows XP

Graag jullie meningen

[Voor 70% gewijzigd door GENETX op 06-07-2008 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:41
Vind het een goed initiatief echter, ik mis 1 ding: accu-duur.

Heb de guides even vlug doorgenomen en alleen bij allround wordt er kort gesproken over dat een goede accu-duur is vereist maar verder komt het niet meer terug. Zelfs bij de business guide waar een goede accu-duur toch eigenlijk wel van belang is wordt er met geen woord over gerept.

Mijn advies is daarom dus om daar wat meer mee te doen want wat een notebook het meest onderscheidt van een gewone computer is het overal en nergens gebruiken kunnen maken van de notebook en op dat punt is de accu-duur essentieel.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Dat is op zich inderdaad een goed punt. We zullen er nog eens naar kijken voor de volgende NBBG. Punt is wel dat we hier voorzichtig mee moeten zijn. Fabrikanten geven vrij makkelijk een theoretische accuduur aan die een uur boven de normale accuduur zit.

Het zou dan puur als indicatie moeten gelden, want vaak zitten ze helaas ver van de werkelijke accuduur af. Dat is de reden waarom er is besloten om ze niet mee te nemen. Revies kunnen wel een goede indicatie geven, maar ook daar kleeft een nadeel aan: Laptops zijn in veel configuraties te krijgen dat het maar de vraag is of je een goede kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:41
Reviews geven inderdaad vaak wel een aardige indicatie, maar naar de onderdelen welke er in de laptop zitten kijken helpt op zich ook wel. Een T2330 verbruikt bijv. meer dan een T8100, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet uit te leggen.

Het beste zou natuurlijk zijn als je ze zelf in huis kan halen en gaat meten. :>

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 134818
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GENETX, ik vind het echt enorme hulde voor je hoe je de BBG hebt opgezet. Daar zouden de niet notebook BBG's een voorbeeld aan mogen nemen. Nu is het wel zo dat je bij een Notebook natuurlijk veel vaster zit aan specs, maar het was tenminste duidelijk waarom keuzes werden gemaakt. Dat is voor mensen die opzoek zijn ook handig als ze niet dezelfde nemen, maar iets vergelijkbaars.

Suggestie voor volgende special: Nettops. Die zijn nu helemaal hot aan het worden. Keuze word ook steeds groter.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-07-2008 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
Bedankt Reinman!

Ik zal deze, of volgende week (kijken hoe het gaat met mn eigen webdesign wat ook nog voor deze vakantie staat ingeplanned :+ ) beginnen met het maken van een Buy Guide. Daarin komen dus wat links naar benchmarks en een overzicht wat je ongeveer nodig hebt. Daarnaast kun je direct kijken wat het ongeveer doet voor de batterijduur (ruwe schatting), temperatuur en in welke grootte je ze kan vinden. Op die manier willen we het gebruikers nog makkelijker maken om de juist elaptop te kiezen.

To Do list:
* Opnemen accuduur
* Meer links naar de prestaties van bepaalde componenten (vooral de notebookcheck database is hierbij handig)

Verder denk ik dat we om en om gaan doen met de business notebook. De ene keer een high end zoals nu, de andere keer een van ~1000 euro. Ik denk wel dat er vraag naar is gezien de eerste poll uitslagen.

Een nettop special komt er zeker. Ik denk wel dat we die iets anders opzetten om iets duidelijker te maken wat bij dergelijke laptopjes belangrijk is. Maar niet over 2 maanden, dan zijn de meeste nettops nog niet beschikbaar. Welke special we wel doen, ik heb nog geen idee. Misschien compacte 13,3" < laptops met full specs.

We denken ook nog over oa Gaming notebooks, Tablets, Nettops dus, Workstation DTR's ed. Als iemand nog een suggestie heeft voor een Special, melden graag :)

Testen van laptops wordt in ieder geval niet veel. Daar hebben € 0,00 budget voor in de CSL (net als de rest :+ ). Al zijn we na het vragen topic voor de MSI WIND door een medewerker van MSI wel in gesprek waar wat moois uit komen. Daarnaast heeft DaMarcus banden met Zepto waarvan hij en CLB het laatste exemplaar mogen reviewen in NL!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 16:59

PromoX

Flying solo

Wat ik eigenlijk nog mis bij het schermtype is of het een glossy of non-glossy uitvoering betreft (of eventueel verkrijgbaar is).

Ik weet wel dat veel niet-business/goedkope notebooks over een glossy scherm beschikken en het met wat zoeken ook wel te vinden is, maar het kan best een belangrijk criterium zijn. Misschien kan dit in de toekomst meegenomen worden in de NBBG's?

And I'm the only one and I walk alone.

• GENETX
Dat zou idd kunnen bij de beste notebook, niet bij de alternatieven, daar wordt het te druk. Goed punt in ieder geval.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ter aanvulling: het testen van de Zepto zal (zoals het er nu naar uitziet) deze maand gebeuren en over 2 maanden mogen de nieuwe line-up van MSI bekijken.

Uiteraard houden we jullie op de hoogte ;)

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 11:49
Zeer goed initiatief, ik heb erg veel gehad aan deze NBBG's. :)

Wat me alleen wel opviel, was dat de notaties bij de Allround afweken van de andere drie. Zo wordt daar gesproken over "4096MB RAM", waar dat elders "4GB DDR2 (2x 2048MB)" is. Ook worden de afmetingen in centimeters en Amerikaanse notatie gegeven, waar dat bij de rest in millimeters en Nederlandse notatie gebeurt. Het is verder geen ramp (ik kom er wel uit), maar staat wel wat slordig en komt de uniformiteit niet ten goede.

Misschien past dit commentaar beter bij de Allround NBBG zelf, maar aangezien dit over de uniformiteit van de NBBG's als geheel gaat, vond ik het beter in het feedback-topic passen. Feel free to disagree. ;)

Verder ziet het er allemaal mooi en strak uit, een pluim voor jullie! :D

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

PcDealer

HP ftw \o/

PromoX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:07:
Wat ik eigenlijk nog mis bij het schermtype is of het een glossy of non-glossy uitvoering betreft (of eventueel verkrijgbaar is).
Ik heb gisteren nog een HP business notebook configged en daar kun je kiezen voor glossy of Brightview zoals HP het noemt kiezen.

Ik zal wat vaker in CSL kijken, want ik moet zeker met een goed HP alternatief kunnen komen. Sorry voor de spamachtige teksten, ben nu eenmaal HP-fan :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• GENETX
HP zal zijn specjes wat meoten verhogen. Veel leuke laptopjes gezien voor diverse klassen. Alleen dan weer een kleinere HDD, minder videokaart of CPU. Ook een prijs die niet gunstig uitpakt maakt het voor ze lastig.

Toshiba en Asus komen dan snel in beeld met 2 jaar garantie en betere bang/buck... Zou ook graag wat meer HP's inbrengen, maar dan moeten ze daar zelf wat voor doen.

• Wedge838
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03-2020

Wedge838

Copy, Rogue Leader

Verschijnt er deze week een nieuwe BBG?

Wil binnenkort een nieuwe laptop halen :P

Watch your back! Fighter's above you, coming in!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wedge838 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:30:
Verschijnt er deze week een nieuwe BBG?

Wil binnenkort een nieuwe laptop halen :P
Heb van GENETX gehoord dat het eraan zit te komen. Of het ook deze week is kan ik niet zeggen, wellicht moet je ven op de reactie van GENETX wachten, maar ze komen "binnenkort".

Verder @ alle mensen die meewerken aan de NBBG echt heel mooi werk! :)

GENETX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:38:
Verder denk ik dat we om en om gaan doen met de business notebook. De ene keer een high end zoals nu, de andere keer een van ~1000 euro. Ik denk wel dat er vraag naar is gezien de eerste poll uitslagen.
Dat lijkt me wel een hele aardige oplossing.
Een nettop special komt er zeker. Ik denk wel dat we die iets anders opzetten om iets duidelijker te maken wat bij dergelijke laptopjes belangrijk is. Maar niet over 2 maanden, dan zijn de meeste nettops nog niet beschikbaar. Welke special we wel doen, ik heb nog geen idee. Misschien compacte 13,3" < laptops met full specs.
Daar ben ik ook wel voor. :)
We denken ook nog over oa Gaming notebooks, Tablets, Nettops dus, Workstation DTR's ed. Als iemand nog een suggestie heeft voor een Special, melden graag :)
Wat ik nog wilde vermelden is dat er misschien nog een NBBG specifiek naar draagbaarheid gericht kan worden: oftewel niet te groot en niet te zwaar. Suggestie van de eisen kan dan zijn: schermdiagonaal tussen 12 en 14.1" scherm en niet zwaarder dan 2 (misschien 2,5) kg, budget ~800 - 1000 euro. Hier vallen dus zeg maar Macbook Air (maar dan wel iets goedkopere) achtige laptops in.
Testen van laptops wordt in ieder geval niet veel. Daar hebben € 0,00 budget voor in de CSL (net als de rest :+ ). Al zijn we na het vragen topic voor de MSI WIND door een medewerker van MSI wel in gesprek waar wat moois uit komen. Daarnaast heeft DaMarcus banden met Zepto waarvan hij en CLB het laatste exemplaar mogen reviewen in NL!
Mooi, is er al meer bekend, ik ben wel benieuwd.

• GENETX
Ik heb daar helaas niks meer over gehoord... Dat is wel jammer inderdaad. Verder heb ik bij de business (nu de 1000 euro editie, maar de notebooks liggen rond de 800 euro) en de basis een 12" notebook opgenomen. Bij de Allround klasse is er een 17" en 16" notebook. Verder hebben we nu geen special (misschien dat deze nog verlaat uitkomt, geschreven door een andere user) maar een notebook buy guide opgesteld. Daarmee moet je ook zonder BBG zelf een laptop kiezen door in de basis de belangrijkste componenten te kiezen.

Ik heb de NBBG's in ieder geval klaarstaan. Ik ben vanmiddag vroeg klaar dus dan zal ik ze nog een keer checken en nalezen op de grootste blunders. Mogelijk dat er nog wat crew naar kijkt, maar ik hoop hem eind van de middag online te gooien.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:27
Toppie ik wacht het al af! Alvast top voor de moeite, namelijk ook opzoek naar laptoppie.
Eventueel voor volgende editie's inderdaad een testje met draagbaarheid (KG's, grootte van laptop etc) wat hier ook al boven is gezegd. Maar als dat niet gaat maakt het niet uit, eventueel een andere user aangezien jij al genoeg doet denk ik.

• GENETX
In principe krijg ik al een aardige indruk door reviews. Daarnaast heb ik in de tijd aardig wat laptops mogen aanraken dus ik weet wel van de meeste merken hoe ze aanvoelen. Ik zal ook een Buy Guide lanceren en daar raadt ik iedereen toch aan om even langs de winkel te gaan om hem fysiek te voelen, want gewicht, grootte en degelijkheid hangt ook van je eisen af.

Edit:
En online is editie september :)

[Voor 5% gewijzigd door GENETX op 03-09-2008 16:52]

• Lightning89
Erg bedankt voor de moeite, ik heb een vraagje. Waarom heb je niet gekozen voor de Asus X56SN-APC124C als alternatief bij allround?:
T8100@2,1Ghz
4GB
9500GS
15,4" WXGA
320GB@5400rpm
Wifi A/B/G
De prijs ligt rond 780/820 (bijvoorbeeld bij Zercom of 4launch)

Ligt 450 euro onder de gestelde norm. Zou dit dan een goed alternatief zijn voor de M50VM maar dan zonder BDrom? Eventueel kan je deze laptop ook in de BBG opnemen. (en waarom ook niet de Acer 5930? Graag wil ik jouw/uw motivatie weten, desnoods in een DM)

(Nog klein spelfoutje gezien trouwens
"Dat is een prima score, al had deze nog hoger kunnen zijn als Asus GDDR2 in plaats van GDDR2 had gebruikt."
Moet natuurlijk GDDR3 zijn (staat in allround onder grafische prestaties)

• GENETX
Je mag zelf alternatieven posten in het betreffende topic. Er zijn zoveel keuzes en de M50Vm heeft veel meer pluspunten, een snellere CPU, snellere graka, 1650x1050 scherm, tas en muis, meer features aan boord, etc, etc. De Acer is in mijn ogen al helemaal inferieur met de mindere CPU, laat staan de mindere behuizing (in mijn ogen dan) en 1 ipv 2 jaar garantie.

Ik kan niet alles in de NBBG zetten, ik vis de leuke modellen er uit en wil een gevarieerde keuze aanbieden, dus ook een AMD systeem, een 17"-er en ieder merkt maar 1 keer in een NBBG. De NBBG is bedoeld als guideline, niet als dwingend advies. Door de tekst kun je duidelijk opmaken waar je op moet letten in een klasse.

GDDR2 -> GDDR3, thx

• Lightning89
Aha ja ik snap best dat het niet dwingend is. Inderdaad op enkele punten nét wat beter maar dat mag wel voor dat prijsverschil. Ik hoopte eigenlijk liever dat er ook een alternatief zou zijn van rond de 1000 voor een multimedia pc, zonder BD dan en wel met een beetje grafische pit. Vandaar dat ik dacht aan bijvoorbeeld die Asus X56 (die alleen weer geen Wifi-N heeft en een T serie ipv P, maar tkost ook maar 800 eurie ipv 1200) Ik denk dat ik toch maar voor die Asus ga, Acer heeft toch mindere service. En de HP DV5-1020 met BD erin is ook een alternatief voor zelfde prijs alleen is op alle punten ook weer stuk minder. Of Sony maar daar betaal je 100 euro extra voor die overal nét ietsje beter is maar weer grafisch inlever: HD3470 ipv 9500GS. en natuurlijk nog de MSI megabook GX600 met 8600GT die rond 800 weer zit.
Moeilijk moeilijk, wordt veel vergelijken weer, indien iemand mij kan helpen graag (via DM dan, want het is niet de bedoeling voor aankopen op GoT dus een modje hoeft me hier niet op te wijzen)

• GENETX
Als je dit gewoon post bij de Allround notebook is het toegestaan. Ik houd ze niet voor niets open om met alternatieve opties te komen en eventueel mensen te helpen. Dat is ook iets dat met de laatste HGA meeting is besproken waarbij men meer algemene "Wat moet ik kopen"-topics willen omdat de meesten toch een bevestiging willen of iets echt goed is.

Ik zou ook even kijken in de CSL Notebook Buy Guide . Een Low-end kaart zoals de HD3470 is gewoon prut als je wilt gamen en valt dus per definitie af voor de allround klasse.

• Regeneration
  • Niet online
Klein foutje: [NBBG] Basis Notebook - september 2008

De pricewatch: MSI PR210-065NL heeft volgens de pricewatch en de MSI site Vista Business als OS. Verschil is niet groot met Vista Home Premium, maar wellicht dat het aangepast kan worden.

Mooi GENETX dat je trouwens ook wat alternatieven meeneemt als een 12" bij de basis NBBG en een 17" bij de Allround NBBG. :) Zie er weet goed uit de NBBG, mooi werk! :)

[Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 04-09-2008 13:52]

• GENETX
Regeneration schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:51:
Klein foutje: [NBBG] Basis Notebook - september 2008

De pricewatch: MSI PR210-065NL heeft volgens de pricewatch en de MSI site Vista Business als OS. Verschil is niet groot met Vista Home Premium, maar wellicht dat het aangepast kan worden.

Mooi GENETX dat je trouwens ook wat alternatieven meeneemt als een 12" bij de basis NBBG en een 17" bij de Allround NBBG. :) Zie er weet goed uit de NBBG, mooi werk! :)
En alle webshops geven Windows Vista Home Premium aan |:(

• Regeneration
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:35:
[...]

En alle webshops geven Windows Vista Home Premium aan |:(
:S Inderdaad, misschien dan erbij zetten:
Windows Vista Home Premium / Vista Business
Eigenlijk is het verschil sowieso klein, echt een groot probleem is het niet.

• GENETX
Done.

Anoniem: 273246

Geweldig dat NBBG over laptops, een leidraad in het enorme aanbod van laptops is zeker een aanwinst. Het kan frustrerend zijn als je daadwerkelijk achter een aanbevolen laptop aangaat. Zo was het een onmogelijke opgave om een van de aanbevolen studentenlaptops, de MSI VR610 te vinden. Alle shops in de Price Watch gaven aan dat die niet meer leverbaar was.

Het betreffende apparaat was trouwen ook testwinnaar in meerdere computerbladen.

Vergelijkbare laptops van deze fabrikant bleken ook al moeilijk leverbaar, maar de modellen volgen elkaar zo snel op in deze branche, dat het moeilijk is om er een greep op te krijgen.

De categorie laptops van 400 tot 500 euro vormen blijkbaar een zeer gewilde categorie. Ze mogen dan betrekkelijk lage specificaties hebben, maar zijn toch aantrekkelijk en bieden toch iets meer performance dan de netbooks.

Als jullie in de toekomst aan deze goedkope categorie laptops aandacht kunnen besteden, graag!.

• GENETX
Vorige keer hadden we al de Studenten special met een budget van max 500 euro. Die zal voorlopig niet terugkomen. Wel neem ik vanaf nu altijd een model <500 euro op in de basis NBBG.

• Daan115
  • Laatst online: 03-01 09:35
Een BBG voor een grote laptop (>17"); Misschien goedkope en dure versie?

• GENETX
Een goedkope zullen we niet snel doen. Mocht je een 17"-er willen dan kun je gewoon kijken wat voor specs we pakken daarvoor en kun je een vergelijkbaar model nemen, maar dan in 17" formaat. Vaak hebben fabrikanten wel een 15,4" en 17" model die qua specs gelijk zijn.

• Regeneration
  • Niet online
[NBBG] Business Notebook - september 2008

Alternatieven => HP Compaq 6735b => OS => Vista Home Business

:)

• GENETX
Fixed

• Regeneration
  • Niet online
CSL Notebook Buy Guide

Vele van de jump / anchor dingens in "Inhoudsopgave" werkt niet? :? Heb er een flink aantal aangeklikt maar krijg een 404 error.

• GENETX
Hmmz, dan flipt die RML hem ook. Het is hoog nodig tijd dat ik gewoon iets bouw dat de HTML code omzet en mooi zo'n menu maakt :P

Ik haat dat ding iig :P

Maar het is fixed, thx :)

[Voor 17% gewijzigd door GENETX op 13-09-2008 00:22]

Anoniem: 228330

Ben benieuwd naar de MSI GX701-097 uitkomst :-)

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Misschien is deze notebook nog iets leuks als basisnotebook?

pricewatch: MSI GX610P-051NL
Goedkoopste in de pricewatch kost op moment van schrijven €589,50.

Specs:
- AMD Turion X2 TL-60
- 320GB S-ATA 5400RPM
- 2GB DDR2
- ATI Mobility Radeon HD2600 256MB GDDR3
- 15.4" TFT, 1280 x 800 (WXGA)

Voordelen:
- Vrij snelle videokaart voor een notebook in dit segment
- Grote harddisk
- Goedkoop!

Nadelen:
- Geheugen niet uitbreidbaar omdat er maximaal 2GB in kan
- Videokaart is van een alweer wat oudere generatie

• GENETX
We willen er eigenlijk geen laptops in zitten waarvan duidelijk is dat ze worden uitgefaseerd. Dit is echt een wat ouder model (die in de eerste NBBG nog in de allround klasse was terug te vinden notabene). Het is zeker een goede deal. Maar ik denk niet dat deze ngo veel kans maakt in de december editie.

Ik gok overigens wel dat hij meer dan 2GB pakt, alleen MSI zal het wel niet hebben getest. De Turion X2 CPU kan het nl makkelijk aan (die ondersteund als ik het goed heb iig wel 8GB totaal). Wel een zeer goede koop voor iemand die graag wat gamed maar een zeer laag budget heeft.

• GENETX
De opzet van de NBBG is vanaf nu iets gewijzigd. Zoals velen van jullie al hebben gemerkt is de december uitgave wel een maand te laat. Een crash, tijdgebrek en andere redenen zijn hier de oorzaak van. Vandaar dat we het systeem hebben omgegooid. Vanaf nu worden de NBBG's 1 voor 1 geupdate zonder tijdlimiet. Zo kunnen we deze updaten wanneer echt nieuwe ontwikkelingen zijn en hoeven we niet in 1 keer heel veel werk te doen. Door het spreiden van het werk kan deze beter up to date blijven.

Natuurlijk kunnen we altijd nog mensen gebruiken die ook mee willen helpen. Dus, heb je wat tijd en wil je ons helpen? DM me. Dan kunnen we kijken welke NBBG het beste kan worden geupdate binnen de interesses, of een special aanmaken. De template krijg je dan van mij en je kan aan de slag en je steentje bijdragen in deze geweldige community.

• GENETX
Update:

De NBBG zal zijn debuut maken op de frontpage *O*

* Schop omhoog
* CSL -> GR

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:41

lasharor

7 december 2004

Even snel doorgenomen maar ik vindt toch dat de BBG niet goed is qua prijs segmenten.

De markt voor budget laptops (300~500) is imo veel groter dan die van de Workstation laptop van 2000 euro. vindt het zowiezo een beetje raar dan een laptop van 700 euro wordt aangemerkt als "budget", voor dat geld heb je toch echt een laptop met goede multimedia eigenschappen (lees: leuk scherm,goede videokaart, ruime hdd).
Ik zie dan ook meer in een andere indeling, messchien zoals deze:

Basis Notebook: € 500
All round/multimedia € 900
Business: € 1200
Workstation Notebook: 1800

• GENETX
lasharor schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:24:
Even snel doorgenomen maar ik vindt toch dat de BBG niet goed is qua prijs segmenten.

De markt voor budget laptops (300~500) is imo veel groter dan die van de Workstation laptop van 2000 euro. vindt het zowiezo een beetje raar dan een laptop van 700 euro wordt aangemerkt als "budget", voor dat geld heb je toch echt een laptop met goede multimedia eigenschappen (lees: leuk scherm,goede videokaart, ruime hdd).
Ik zie dan ook meer in een andere indeling, messchien zoals deze:

Basis Notebook: € 500
All round/multimedia € 900
Business: € 1200
Workstation Notebook: 1800
Ben ik niet met je eens. Een goede videokaart heb je voor 700 toch echt niet. Je kan een spelletje op low spelen, maar that's it... 900 euro voor een multimedia, idemdito, veel te weinig. Pas met 1250 kun je blu-ray en alles er in gooien. Denk je verder dat men bij bedrijven moeilijk doet over 2000 euro voor een high-end notebook als ze daarmee veel klanten goed kunnen overtuigen en meer orders binnen kunnen slepen, of de werknemers efficienter werken?

Nee, de huidige budget's liggen wel goed. Verder hebben we altijd alternatieven in de aanbieding. Maar punt is wel dat we goed advies willen geven. Een notebook wordt door een tweaker voor meer doeleinden gebruikt dan alleen wat simepele dingen. Laptops van 500 euro komen altijd nog wel eens terug in een studenten special bijvoorbeeld.

Wat betreft de alternatieven, al sinds ik de NBBG schrijf (voorheen in de CSL) zorg ik dat er een notebook voor minder dan 500 euro bij de basisnotebook staat, zorg ik voor keuze in grootte en allerlei andere aspecten. Vandaar de alternatieven, we willen een zo breed mogelijk aanbod.

Anoniem: 257675

Staat er nog een NBBG voor allround notebooks in de planning of duurt het wat langer?

(btw ik vind ze altijd supernuttig, dus bedankt voor al jullie werk),

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica