topics op basis van prestatie-eisen (bv ips paneel) ipv merk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij het lezen van de topics over TFT's op GOT loop ik tegen het volgende probleem aan:

Er zijn een aantal verzameltopics per merk (Dell, Samsung) met rijke informatie over bepaalde types monitoren van dat merk. Nu merk ik zelf bij het lezen van die topics dan veel mensen op zoek zijn naar een bepaalde prestatie van een monitor die bij hun wensen past. Bijvoorbeeld minimaal zoveel inch groot, grote inkijkhoek en goede kleurweergave. Door de laatste twee eisen komen mensen vaak uit bij specifieke paneeltypes (pva & ips). Per merk is er echter (logischerwijs) vaak maar 1 keuze voor bv een 24" s-pva scherm. Dit maakt het vergelijken natuurlijk erg lastig. Vandaar dat in topics ook vaak verwezen wordt naar andere merken ("als deze je niet bevalt, moet je eens kijken naar dit en dit merk"). Dit geeft bij mij het gevoel dat het bij de keuze voor een scherm voor mensen vaker gaat om wat die kan en niet kan, dan om wat voor een merk het is (en natuurlijk zit daar wel een verband tussen).

kortom: mij lijkt het nuttiger om topics te hebben die antwoord geven op de vraag "wat is de huidige top van 24"/30" schermen met s-ips/s-pva" dan "wat zijn de huidige top schermen van Dell"

Uiteraard moeten verzameltopics wel blijven bestaan als het gaat om specifieke problemen met schermen maar ik merk dat een hoop mensen hier ook rondlezen om een vergelijking en keuze te kunnen maken tussen bepaalde type schermen ipv merken.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:47
Helemaal eensch.

Opsplitsen lijkt me een goed plan, mensen die wat meer op budget zijn of hardcore gamer komen uit bij TN, mensen die beeldkwaliteit belangrijker vinden komen automatisch op PVA/IPS/....
Wmb zijn dus 2 topics wel voldoende, 1 voor TN en 1 voor PVA/IPS/...

Voor degene die zin heeft om startposts te maken (en te onderhouden), de startpost van 't TFT topic van anandtech bevat enorm veel goede info klik

[ Voor 124% gewijzigd door - J.W. - op 03-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Goed idee. Hoe wilde je dat indelen dan?

Een 19" tot 22" 16:9 topic en een 22" en hoger topic?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je het beter op basis van doelgroep kunt sorteren. Gamers aan de ene kant en photoshoppers/filmliefhebbers aan de andere kant. Ik zou zelf graag een ips-scherm hebben, maar om die te vergelijken moet ik tig topics doorkijken omdat allerlei fabrikanten ze leveren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Doelgroep / prestatie wensen. Dat komt op hetzelfde neer toch? wat J.W ook zegt:
- J.W. - schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:37:
mensen die wat meer op budget zijn of hardcore gamer komen uit bij TN, mensen die beeldkwaliteit belangrijker vinden komen automatisch op PVA/IPS/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Dani86 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:46:
Goed idee. Hoe wilde je dat indelen dan?

Een 19" tot 22" 16:9 topic en een 22" en hoger topic?
Ik zou dat inderdaad een goede indeling vinden van de grootte van het scherm. Vooral omdat daar de grens van de resolutie verschillen nu voornamelijk liggen, vanaf 23" ga je naar de 1900x toe.
- J.W. - schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:37:
Om uit te proberen of 't uberhaupt werkt zou met twee kunnen beginnen, maar ik denk dat uiteindelijk vier topics beter is:

<22" + TN
<22" + PVA/IPS
>22" + TN
>22" + PVA/IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muscrerior
  • Laatst online: 13-03-2024
krullee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:15:
Om uit te proberen of 't uberhaupt werkt zou met twee kunnen beginnen, maar ik denk dat uiteindelijk vier topics beter is:

<22" + TN
<22" + PVA/IPS
>22" + TN
>22" + PVA/IPS
En ik als beeldscherm-n00b zeg dan:
Muscrerior in n00b-mode:
W*F?. Waar begin ik? Die afkortingen zeggen me niks. Weirde nerds hier... :+
Wikipedia: Faceted classification. dat is 't probleem :9

[ Voor 5% gewijzigd door Muscrerior op 03-07-2008 15:27 . Reden: Typos bij de vleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@Muscrerior: Dat komt natuurlijk dan uitgebreid in de startpost te staan...
Wel jammer dat 't voor een aantal onbekend terrein is, 't lijkt tegenwoordig alleen maar over de ms'en te gaan, terwijl er nog vele andere dingen zijn zoals bijv. kleur, contrast, kijkhoek. etc.
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als ze bijv. bij de mediamarkt eens wat IPS'en neer zouden zetten, denk dat er genoeg zijn die de portemonnee spontaan open trekken...

on-topic: Gezien het geringen aantal interessante PVA/IPS/... schermen onder de 22" kan dat m.i. wel in 1 topic.
Ik denk dat er ook weinig mensen een TN onder de 22" kopen met de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

krullee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:02:
Bij het lezen van de topics over TFT's op GOT loop ik tegen het volgende probleem aan:

Er zijn een aantal verzameltopics per merk (Dell, Samsung) met rijke informatie over bepaalde types monitoren van dat merk. Nu merk ik zelf bij het lezen van die topics dan veel mensen op zoek zijn naar een bepaalde prestatie van een monitor die bij hun wensen past. Bijvoorbeeld minimaal zoveel inch groot, grote inkijkhoek en goede kleurweergave. Door de laatste twee eisen komen mensen vaak uit bij specifieke paneeltypes (pva & ips). Per merk is er echter (logischerwijs) vaak maar 1 keuze voor bv een 24" s-pva scherm. Dit maakt het vergelijken natuurlijk erg lastig.
Hoezo maakt dat het vergelijken lastig? Zo moeilijk is het toch niet om je eisen op een rijtje te zetten en vervolgens de schermen naast elkaar te zetten in een overzichtje?

In het verleden zijn er diverse algemene topics geweest (zie ook m'n posthistory):
• 17" TFT's
• 19" TFT's
• 20" en groter TFT's

Dit werkte niet omdat er teveel wat-moet-ik-kopen vragen langskwamen. Ik heb het idee dat het topic dat je in gedachten hebt ook weer heel erg die kant op gaat en zulke topics zijn niet echt de bedoeling. Zie ook de sluitmessage van het laatste 20" en groter topic.
Vandaar dat in topics ook vaak verwezen wordt naar andere merken ("als deze je niet bevalt, moet je eens kijken naar dit en dit merk"). Dit geeft bij mij het gevoel dat het bij de keuze voor een scherm voor mensen vaker gaat om wat die kan en niet kan, dan om wat voor een merk het is (en natuurlijk zit daar wel een verband tussen).
Als het puur gaat om wat een scherm niet en wel kan kun je hier uitstekend zelf uitkomen aan de hand van de specificaties en eventuele reviews. Dit zal dan wat tijd kosten maar dat wordt ook verwacht van een tweaker.
kortom: mij lijkt het nuttiger om topics te hebben die antwoord geven op de vraag "wat is de huidige top van 24"/30" schermen met s-ips/s-pva" dan "wat zijn de huidige top schermen van Dell"
Het Dell topic gaat vooral over de beste schermen die Dell heeft te bieden (*VA en IPS). Discussies over de TN schermen komen zelden voor en zijn eigenlijk ook offtopic. Het Samsung topic verschilt daarin dat het algemener van opzet is, maar vooral over de gamemonitoren gaat, met daarbij een kleine plaats voor de duurdere schermen.
Uiteraard moeten verzameltopics wel blijven bestaan als het gaat om specifieke problemen met schermen
Problemen met schermen horen niet in verzameltopics, maar horen in een eigen topic.
maar ik merk dat een hoop mensen hier ook rondlezen om een vergelijking en keuze te kunnen maken tussen bepaalde type schermen ipv merken.
Zie hierboven. Dat kan dus prima, ook aan de hand van de informatie die voorhanden is in de pricewatch en op andere sites. Het kopen van een scherm is toch heel persoonlijk en de vragen die eruit voortkomen gaan over het algemeen in op de specs of over ervaringen. Beide zaken zijn prima zelf uit te zoeken, zolang je er maar tijd in wil steken. Als je dat niet wil zit je op het verkeerde forum :).

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 03-07-2008 18:12 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32
- J.W. - schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:57:
@Muscrerior: Dat komt natuurlijk dan uitgebreid in de startpost te staan...
Wel jammer dat 't voor een aantal onbekend terrein is, 't lijkt tegenwoordig alleen maar over de ms'en te gaan, terwijl er nog vele andere dingen zijn zoals bijv. kleur, contrast, kijkhoek. etc.
Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als ze bijv. bij de mediamarkt eens wat IPS'en neer zouden zetten, denk dat er genoeg zijn die de portemonnee spontaan open trekken...

on-topic: Gezien het geringen aantal interessante PVA/IPS/... schermen onder de 22" kan dat m.i. wel in 1 topic.
Ik denk dat er ook weinig mensen een TN onder de 22" kopen met de huidige prijzen.
Er zijn meer TN schermen onder de 22" dan andere soort schermen onder de 22". Het is eerder andersom aangezien je op een 24"last van de kijkhoek krijgt, en volgensmij is de 206BW/226BW toch het meest voorkomende scherm, en het is een TN scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
@PromoX
Vooropgesteld, ik vind ook dat voordat je hier dingen gaat vragen je eerst voorbereidend werk hebt moeten doen en tijd steekt in je vraagstuk. Maar dat wil niet zeggen dat je dingen moeilijker aan moet pakken als het ook makkelijker kan. Dit topic is dus om te peilen of er meer mensen zijn die denken dat deze structuur van een topic voordelen biedt.

Ik denk dat topics op basis van inches toch wel wat anders is dan op basis van beeldprestatie. Als je onderscheid maakt op basis van beeldkwaliteit (bv. sneller vs beter beeld) heb je denk ik een eigenschap te pakken waarbij je meer het doel beschrijft van een scherm en waar mensen sneller een keuze in kunnen maken. Als je het hebt over inches zal het vaak afhangen van "zo groot mogelijk binnen bij budget".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
krullee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:46:
....
Ik denk dat topics op basis van inches toch wel wat anders is dan op basis van beeldprestatie. Als je onderscheid maakt op basis van beeldkwaliteit (bv. sneller vs beter beeld) heb je denk ik een eigenschap te pakken waarbij je meer het doel beschrijft van een scherm en waar mensen sneller een keuze in kunnen maken. Als je het hebt over inches zal het vaak afhangen van "zo groot mogelijk binnen bij budget".
Yup, die keuze is makkelijk te maken.

@PromoX: ik denk dat zo'n topic prima op GoT kan.
Natuurlijk kun je alles, incl. ervaringen, wel ergens op het internet vinden, maar dit is m.i. ook (een van de) functies van GoT. 't Is dus duidelijk niet de bedoeling dat het een 'boodschappenlijst' topic wordt, al is dat nooit helemaal te voorkomen. Ik vond het iig een vreemde gewaarwording dat ik naar de anandtech fora etc moest voor info over IPS/PVA schermen enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 04-07-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

krullee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:46:
@PromoX
Vooropgesteld, ik vind ook dat voordat je hier dingen gaat vragen je eerst voorbereidend werk hebt moeten doen en tijd steekt in je vraagstuk. Maar dat wil niet zeggen dat je dingen moeilijker aan moet pakken als het ook makkelijker kan. Dit topic is dus om te peilen of er meer mensen zijn die denken dat deze structuur van een topic voordelen biedt.
Ik denk dat je met een dergelijk topic uit moet kijken dat het niet teveel overlap geeft met de bestaande topics. Voor de high-end schermen van Dell is al een topic en hetzelfde geldt voor de Samsung schermen. Ik ben bang dat een topic dat over verschillende merken gaat er toch al snel vele wat-moet-ik-kopen vragen komen. Dat zag je bij het eerder genoemde >=20" topic.
Ik denk dat topics op basis van inches toch wel wat anders is dan op basis van beeldprestatie.
Je hebt het zelf toch ook over inches?
<22" + TN
<22" + PVA/IPS
>22" + TN
>22" + PVA/IPS
Op zich verschilt het niet zo heel veel van de opzet van het topic dat in het verleden liep. Daarin was ook aandacht voor zowel TN als *VA/IPS alleen was het in dat geval samengevoegd in één topic.
Als je onderscheid maakt op basis van beeldkwaliteit (bv. sneller vs beter beeld) heb je denk ik een eigenschap te pakken waarbij je meer het doel beschrijft van een scherm en waar mensen sneller een keuze in kunnen maken. Als je het hebt over inches zal het vaak afhangen van "zo groot mogelijk binnen bij budget".
Dat is dan erg kortzichtig. Als je je er een enigszins in verdiept zie je snel genoeg dat groter niet altijd beter is en ga ja, als je budget hoog genoeg ligt en je een echt kwaliteitscherm wilt, toch kijken naar schermen die een betere (beeld)kwaliteit bieden. Dat het scherm dan een paar inches kleiner is kan dan minder belangrijk zijn.
- J.W. - schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:54:
@PromoX: ik denk dat zo'n topic prima op GoT kan.
Natuurlijk kun je alles, incl. ervaringen, wel ergens op het internet vinden, maar dit is m.i. ook (een van de) functies van GoT. 't Is dus duidelijk niet de bedoeling dat het een 'boodschappenlijst' topic wordt, al is dat nooit helemaal te voorkomen. Ik vond het iig een vreemde gewaarwording dat ik naar de anandtech fora etc moest voor info over IPS/PVA schermen enzo.
De info is hier op GoT ook wel te vinden in de diverse TFT topics. Zowel in het Dell als in het Samsung topic zijn links te vinden naar info over de verschillende soorten panelen. En eigenlijk zou het in de faq te vinden moeten zijn van dit subforum maar die is zwaar verouderd wat TFT info betreft.

Dat er behoefte kan zijn aan een dergelijk topic wil ik best geloven en bepaalde subfora hebben die ook (zie bijvoorbeeld FGA en het welke-voeding-heb-ik-nodig topic), waarbij er zelfs topics zijn waar de typische wat-moet-ik-kopen vragen gesteld mogen worden. Maar al met al heb ik dus m'n twijfels bij een dergelijk topic, in mijn geval mede veroorzaakt door m'n verleden in VB.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de mods ervan vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:02:
Dat is dan erg kortzichtig. Als je je er een enigszins in verdiept zie je snel genoeg dat groter niet altijd beter is en ga ja, als je budget hoog genoeg ligt en je een echt kwaliteitscherm wilt, toch kijken naar schermen die een betere (beeld)kwaliteit bieden. Dat het scherm dan een paar inches kleiner is kan dan minder belangrijk zijn.
Dat is dus exact ook mijn conclusie. Ik denk dat de primaire afweging ligt in welke kwaliteit je minimaal wilt hebben en daarna pas kijkt naar welke inches er dan binnen je budget passen. In de verdeling spreek ik zelf inderdaad ook over inches, maar enkel in combinatie met de paneel verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
PromoX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:02:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de mods ervan vinden :).
Dat heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Grrrrrene schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:48:
Ik zou zelf graag een ips-scherm hebben, maar om die te vergelijken moet ik tig topics doorkijken omdat allerlei fabrikanten ze leveren.
Ben ik dan raar dat ik dat soort dingen vergelijk door reviews te lezen? Eventueel later als er nog 2 of 3 modellen over zijn ga ik kijken of er toevallig een topic over één of meerdere schermen op got is.

Maar om je zoektocht nou te starten door in een topic over 20 verschillende schermen te lezen die door elkaar besproken worden? Uiteindelijk zul je toch eens reviews moeten lezen, dus waarom daar niet mee beginnen (eventueel gewoon op t.net bij de productreviews, maar dat staat ook los van een topic op got)?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb een beetje een dubbel gevoel bij dit voorstel.
Aan de ene kant vind ik het zeer handig omdat ik zelf aan het rondkijken ben voor een 24" voor fotobewerking.
Aan de andere kant kan je ook aardig wat vinden met bv google, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.
Ook vind het soms irritant wanneer je een topic van 40 pagina's moet door zoeken naar dat ene stukje info. Dus in dat opzicht is het weer handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ShellGhost schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:50:
[...]
Ook vind het soms irritant wanneer je een topic van 40 pagina's moet door zoeken naar dat ene stukje info. Dus in dat opzicht is het weer handig. :)
Daar hebben we dus de in-topic search voor :o

Dat vergrootglaasje bovenaan een topic is er niet voor niets :z

Persoonlijk vind ik het idee van topics op basis van formaat en paneltype een stuk zinniger dan topics op basis van merk die 9 van de 10 keer vooral geleid worden door marketingblaat van dat merk. Maar goed, een beter GoT begint bij jezelf. Doe eens goede research voor zo'n topicstart, post het en kijk hoe het loopt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
dion_b schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Daar hebben we dus de in-topic search voor :o

Dat vergrootglaasje bovenaan een topic is er niet voor niets :z

Persoonlijk vind ik het idee van topics op basis van formaat en paneltype een stuk zinniger dan topics op basis van merk die 9 van de 10 keer vooral geleid worden door marketingblaat van dat merk. Maar goed, een beter GoT begint bij jezelf. Doe eens goede research voor zo'n topicstart, post het en kijk hoe het loopt :)
Ja leuk, dan kan je alsnog 30 pagina's door gaan spitten. :/
Dat schiet op.
Research is leuk en zeer leerzaam maar ook hier kan je zo nu en dan door de bomen het bos niet meer zien.
Jij weet net zo goed als ik dat het onzinnig is om 40 topics door te "moeten" lezen voordat je ook maar iets wijzer bent geworden.
Negen van de tien keer is diegene na topicnr 3 er al mee gekapt en gefrustreerd.
Dus ja, wanneer er topics komen die op panel zijn gebaseerd zal iig ik er zeer blij mee zijn en ik denk meerdere mensen met mij.
Of is dat niet de bedoeling van een forum, elkaar helpen info te vergaren en te helpen??
Daarbij schiet GoT zo nu en dan z'n doel voorbij maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

ShellGhost schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:48:
[...]

Ja leuk, dan kan je alsnog 30 pagina's door gaan spitten. :/
Dat schiet op.
Research is leuk en zeer leerzaam maar ook hier kan je zo nu en dan door de bomen het bos niet meer zien.
Jij weet net zo goed als ik dat het onzinnig is om 40 topics door te "moeten" lezen voordat je ook maar iets wijzer bent geworden.
Negen van de tien keer is diegene na topicnr 3 er al mee gekapt en gefrustreerd.
Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, zeker wanneer een een topic meerdere delen heeft. En een topic op basis van panelen zal daarin niet anders worden denk ik. Je kunt natuurlijk heel veel informatie in de startpost kwijt, maar ik heb het idee dat die toch ook maar matig gelezen worden.

Maarja, er is toestemming en ook ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen. En hoop ook zeker dat iemand er wat mee gaat doen, in plaats van dat het bij ideeën blijft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Kijk aan, leuk dat er meerdere mensen positief zijn!

Misschien is het een idee om eerst een topic te openen om daar de informatie te verzamelen die nu al in de hoofden zit van GoT'ers. Denk dan aan lijstjes met TFT's, korte opsommingen van bekende problemen, links naar meer informatie, algemene informatie over de kwaliteit van bepaalde merken, links naar (betrouwbare) informatie over de panelen, etc.

Het lijkt mij namelijk zonde om 1 of 2 mensen op een startpost te zetten terwijl er al bijzonder veel informatie 'top of mind' is bij tientallen mensen waardoor het schrijven van een startpost uiteindelijk een stuk gemakkelijke en vollediger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

krullee schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:30:
Het lijkt mij namelijk zonde om 1 of 2 mensen op een startpost te zetten terwijl er al bijzonder veel informatie 'top of mind' is bij tientallen mensen waardoor het schrijven van een startpost uiteindelijk een stuk gemakkelijke en vollediger wordt.
De diverse TFT topics bevatten al erg veel informatie, ook de oudere 'Ultieme TFT' topics. Ook in het Samsung topic heb ik erg veel algemene informatie verwerkt (omdat er niet echt een ander topic was met die info). En hetzelfde geldt voor de links die in die topics genoemd worden. Misschien kun je daar wat uithalen? (Mijn toestemming heb je.)

Als je schermen op wilt nemen in de startpost, zou je voor een selectie van schermen de pricewatch (alles behalve TN panelen) kunnen gebruiken of de database van prad.de. Ook op het al eerder genoemde forum van anandtech is veel info te vinden.

En misschien is het handig dat je Direct Messages aanzet in je Voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik snap dat er al heel veel informatie in die topics zit. Maar inmiddels zijn er 10 delen van Dell en 7 delen Samsung waarbij het doorzoeken daarvan ontzettend veel tijd kost. Ik ben zelf bereid om (samen met anderen) bezig te gaan met een startpost maar omdat ik zelf fulltime afstudeer/stage loop wil ik dat zo efficient mogelijk inkleden :). Ik denk dat het daarom waardevol is om de kennis te gebruiken van de GoT'ers (al is het al dat zij je weer kunnen verwijzen naar bepaalde topics/post)

[offtopic: DM staat nu aan. Is het trouwens mogelijk om je username te wijzigen? Dat krullee is meer iets van vroeger :))]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

krullee schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:40:
Ik snap dat er al heel veel informatie in die topics zit. Maar inmiddels zijn er 10 delen van Dell en 7 delen Samsung waarbij het doorzoeken daarvan ontzettend veel tijd kost. Ik ben zelf bereid om (samen met anderen) bezig te gaan met een startpost maar omdat ik zelf fulltime afstudeer/stage loop wil ik dat zo efficient mogelijk inkleden :). Ik denk dat het daarom waardevol is om de kennis te gebruiken van de GoT'ers (al is het al dat zij je weer kunnen verwijzen naar bepaalde topics/post)
Ik ben benieuwd wat er uit komt. Vind dit net als dion_b ook een interessant idee.
Slechte doorzoekbaarheid van grote topics vind ik persoonlijk wel meevallen, met de intopic search en "?limit=999" en je CTRL+F knopje kom je er best goed doorheen. Maar dit zou mogelijk een nog mooiere oplossing zijn. Zeker als het op niveau gehouden kan worden denk ik dat het erg mooi kan worden.

[offtopic: DM staat nu aan. Is het trouwens mogelijk om je username te wijzigen? Dat krullee is meer iets van vroeger :))]
Psssst: Nickchange regels , Heb je al gezocht? Ga eens in SeM kijken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:01:

Psssst: Nickchange regels , Heb je al gezocht? Ga eens in SeM kijken.
Thanks!

edit: damn, dat ging snel. vanardenne is dus nu de nieuwe krullee of krullee is de oude vanardenne, hoe je het wilt zien.

[ Voor 17% gewijzigd door vanardenne op 09-07-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Nou dat lijkt me dan groen licht :)

Duszz, wie gaat een mooie TS maken en onderhouden? vanardenne dus?

Ikzelf heb er helaas geen tijd voor :(
vanardenne schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:40:
.....
Ik ben zelf bereid om (samen met anderen) bezig te gaan met een startpost maar omdat ik zelf fulltime afstudeer/stage loop wil ik dat zo efficient mogelijk inkleden :). Ik denk dat het daarom waardevol is om de kennis te gebruiken van de GoT'ers (al is het al dat zij je weer kunnen verwijzen naar bepaalde topics/post)
Ik denk als je dat anandtech-topic als basis neemt, je een bijzonder goede start hebt die je dan kunt onderhouden en langzaam aan verder uitbouwen.

[ Voor 68% gewijzigd door - J.W. - op 09-07-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Bestaat er een soort van handleiding voor het schrijven van een startpost. Dingen waar je je aan moet houden?

dit is het ook niet helemaal: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

vanardenne schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:29:
Bestaat er een soort van handleiding voor het schrijven van een startpost. Dingen waar je je aan moet houden?
Naast de algemene regels/beleid, is er niet echt een handleiding (behalve dan de codes die je kunt gebruiken: Overzicht van UBB-codes). Zet gewoon 's op een rijtje welke onderdelen (technische info, schermen, reviews, links, enz.) je er in wilt hebben en bekijk 's wat andere startposts in VB of andere subfora om wat ideeën op te doen. En het hoeft ook niet meteen allemaal even uitgebreid; je kunt het altijd naderhand uitbreiden en wijzigen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 09-07-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is dit sowieso niet ook handig voor een uitbreiding op/van de pricewatch? Natuurlijk is daar een sorteerfunctie, maar je kunt niet iets opgeven als "geef alle schermen met 2 dvi- en 2 hdmi-ingangen tussen de 20 en 22 inch, zonder tuner".

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Nou, ik ga er maar eens mee beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

CodeCaster schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:42:
Is dit sowieso niet ook handig voor een uitbreiding op/van de pricewatch? Natuurlijk is daar een sorteerfunctie, maar je kunt niet iets opgeven als "geef alle schermen met 2 dvi- en 2 hdmi-ingangen tussen de 20 en 22 inch, zonder tuner".
Behalve dat de ingangen er 2 keer op moeten zitten, kun je overal op selecteren via het filter aan de rechterkant. Ik zag overigens dat niet alle producten er even compleet instaan, waardoor je soms ongewenst producten filtert.

Dit lijkt me overigens meer iets voor één van de feedbackfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SMOJ, dat filter aan de rechterkant had ik nooit gezien.

* CodeCaster gaat weer terug z'n hoekje in, zich zitten schamen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
vanardenne schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:47:
Nou, ik ga er maar eens mee beginnen!
Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen om dit op te zetten, door mijn afstuderen heeft het ook niet de hoogste prioriteit. Mocht er iemand anders zijn die enthousiast is om het op te pakken zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Op verzoek post ik hier ook mijn vergelijking van geschikte schermen voor 24 inch non-tn. Ik hoop dat mensen dit nog kunnen aanvullen of verbeteren. Zo hoop ik weer op korte termijn toch een keuze te kunnen maken welk scherm voor mij goed genoeg is. En wellicht ook nog anderen... :)

http://e.imagehost.org/download/0328/nontn.doc
Pagina: 1