Ik ben al een hele tijd bezig om een filmpje te streamen via Windows Server Standard 2008.
Hij draait momenteel alle updates.
Op een Windows 2003 Standard server lukt mij dit met gemak.
Maar de Windows Media Services voor 2008 doet het niet. Intern met een pctje in het netwerk werkt het streamen perfect. Maar extern werkt het niet. Er hangt naar buiten wel een Sonicwall tussen, maar de 2003 server werkt daarmee ook goed.
Ik heb alle nodige poorten dus open gezet. Tevens de Firewall op de 2008 server uit gezet.
Ik kan ook echt totaal geen documentatie vinden over het opzetten vane en Windows Media Services voor Windows 2008. En of er misschien nieuwe poorten zijn die open moeten.
In de logs van de Sonicwall zie ik verder ook niet dat bepaalde poorten geblokkeerd worden of connecties worden gedroped.
De volgende poorten staan al open..
RTSP TCP TCP 554
MMS TCP TCP 1755
MMS UDP UDP 1755
ShoreTel RTP UDP 5004
RTSP UDP 5005 UDP 5005
MMS Range UDP 1024 5000
HTTP TCP 80
HTTPS TCP 443
SMB TCP 445
Als ik een site host op de server dan laat hij die wel gewoon zien....
Hij draait momenteel alle updates.
Op een Windows 2003 Standard server lukt mij dit met gemak.
Maar de Windows Media Services voor 2008 doet het niet. Intern met een pctje in het netwerk werkt het streamen perfect. Maar extern werkt het niet. Er hangt naar buiten wel een Sonicwall tussen, maar de 2003 server werkt daarmee ook goed.
Ik heb alle nodige poorten dus open gezet. Tevens de Firewall op de 2008 server uit gezet.
Ik kan ook echt totaal geen documentatie vinden over het opzetten vane en Windows Media Services voor Windows 2008. En of er misschien nieuwe poorten zijn die open moeten.
In de logs van de Sonicwall zie ik verder ook niet dat bepaalde poorten geblokkeerd worden of connecties worden gedroped.
De volgende poorten staan al open..
RTSP TCP TCP 554
MMS TCP TCP 1755
MMS UDP UDP 1755
ShoreTel RTP UDP 5004
RTSP UDP 5005 UDP 5005
MMS Range UDP 1024 5000
HTTP TCP 80
HTTPS TCP 443
SMB TCP 445
Als ik een site host op de server dan laat hij die wel gewoon zien....