• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Ik ben op zoek naar een TV. Het is echter niet makkelijk om het juiste model te vinden. Ik ben gaan kijken bij een winkel (Van den Borre). Het probleem is echter dat die allemaal een analoog beeld tonen, waardoor geen enkele TV een echt mooi beeld gaf.

Waarom heb ik een TV nodig?
- TV kijken (duh!) Dit zal digitale TV worden, waarschijnlijk Belgacom TV. Normaal zouden die binnenkort ook in HD uitzenden.
- DVD's kijken. Eens Bluray goedkoper wordt zal ik de overstap wagen.

Welke specificaties?
- +/- 80 cm
- op te hangen aan de muur
- degelijk beeld (kleurgetrouw)
- HDMI, scart, liefst PC-ingang maar is geen vereiste
- een deftige kijkhoek
- 16/9

Welk budget?
- tussen 500 en 700 euro (kom dus niet af met voorstellen van TV's die 800 euro of meer kosten)

Na het bekijken van de tentoongestelde TV's + info vragen aan de verkoper, kwamen we uit op de volgende modellen:

Philips 32PFL7762
Samsung LE32A457

De verkoper raadt de Samsung aan, omdat hij op papier een hoger dynamisch contrast heeft (10.000 ipv 7.500). Persoonlijk vond ik het beeld van de Philips wel beter, alhoewel dit moeilijk te zeggen is, aangezien ze op een analoog beeldsignaal aangesloten waren. Voor de overige eigenschappen zijn ze nogal gelijkaardig.

Welk scherm zouden jullie mij aanraden?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:08

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou vragen of de winkel toch even een HD bron aan wil sluiten, zodat je zelf kan beoordelen wat je mooier vindt. Ik vind zelf het beeld van samsung aanzienlijk beter dan dat van philips, maar er zijn genoeg mensen die het andersom ook zo vinden :)

gewoon vragen en kijken :)

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 18:03
Eigenlijk zou je eerst zelf wat meer onderzoek moeten doen. :+
maar ach ik ben de kwaadste niet dus ik zal je helpen.

Kijk sowiso even ok www.kieskeurig.nl voor ervaringen over de verschillende modellen. Wat ik zelf kan zeggen is dat ik zelf de 26 inch versie heb van de samsung, en dat die heel mooi beeld geeft, met goede zwartwaardes.

Verder zou ik je niet blindstaren op dynamisch contrast, omdat ieder merk dat onder verschillende omstandigheden, en met verschillende richtlijnen meet. Waardoor dat nooit echt een objectief beeld geeft.

HD4Life @ Full-HD

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 15:20

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als het HD moet zijn, zou je ook moeten kijken of ze intern ook met 1080P rekenen. In tegenstelling tot wat je in de advertenties verteld wordt kunnen nog maar heel weinig TV's dat. Waarschijnlijk kunnen ze dat beide niet.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 22:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

www.hetbesteproduct.nl staat ook altijd wel wat nuttige info

Ik ben zelf wel fan van Philips maar ook weer die ik ken, die het tegenovergestelde hebben

[ Voor 43% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-07-2008 14:16 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Davidshadow13 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:12:
Eigenlijk zou je eerst zelf wat meer onderzoek moeten doen. :+
Ach ja, daar zit het hem juist. Er zijn zoveel verschillende modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De verkopers hameren enkel op specs, terwijl ik best wel weet dat die specs niet alles betekenen. Als je de tv's in winkels wil bekijken dan is dit altijd in suboptimale omgevingen en willen die verkopers zo weinig mogelijk doen zodat ze snel naar de volgende klant kunnen. Na eigen onderzoek kwamen deze 2 modellen (uit de van den borre) als beste 2 naar voren.
Kijk sowiso even ok www.kieskeurig.nl voor ervaringen over de verschillende modellen.
Thanks. Er zijn wel geen reviews van deze modellen. Blijkbaar vind ik daar enkel nog eens de specs op terug.
Thanks. Spijtig genoeg staat de samsung daar niet tussen...

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Bekijk hier sowieso eens de reviews die een tijdje geleden door tweakers geschreven zijn:

En verder zou ik gezien de twee relevante eisen die je stelt (de rest is in principe aanwezig bij elke HD-ready tv); natuurgetrouwe kleuren en grote kijkhoek, plasma ook gaan bekijken aangezien die (zie ook de reviews) daarin erg sterk scoren.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 16:48
Ik ben mijzelf ook aan het orienteren op de LCD markt voor ongeveer hetzelfde bedrag als de TS. Vandeweek ben ik al bij een discounter geweest om te kijken wat zij allemaal hadden (typenr's opgeschreven). Ik merk hierbij dat Panasonic, Sony en Samsung mijn favoriete merken zijn in dit segment. Nu lees ik op hetbesteproduct.nl dat de Panasonic TX-32LXD70 erg goed moet zijn voor zijn prijs (contrast 8000:1 en 100hz). Vandeweek even rondkijken of ik deze in het echt kan bewonderen (ik lees er niks over op GOT).

Wellicht iets voor jou?

Op ten duur wordt je ook gewoon gek hoor, er is zoveel! Ik hecht veel waarde aan zwartwaardes en kleurechtheid. Hierbij kwamen bovenstaande merken voor mij in aanmerking. De Sony kwam in zijn algemeenheid (rond deze prijsklasse) erg goed naar voren qua kleuren maar niet qua scherpte. Samsung was weer iets fletser, wel goed zwart maar kleuren soms iets te hard en de Panasonic was overall wel oke. Ga gewoon kijken in een discountzaak en bestel hem desnoods via internet. Ga in de zaak ook prutsen aan de instellingen, dit wel behoorlijk schelen!

[ Voor 33% gewijzigd door THxZ0NE op 02-07-2008 19:40 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 18:03
The_nv40_man schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:16:
En verder zou ik gezien de twee relevante eisen die je stelt (de rest is in principe aanwezig bij elke HD-ready tv); natuurgetrouwe kleuren en grote kijkhoek, plasma ook gaan bekijken aangezien die (zie ook de reviews) daarin erg sterk scoren.
Ik wil niet veel zeggen maar er zijn nog nauwelijks 32 inch plasma's en aangezien de TS zich orrienteert op de 32 inch markt lijkt mij dat niet echt ene optie ook vanwege de relatief lage resolutie.

Ook van de panasonic heb ik goede verhalen gehoord. Maar het beste is gewoon zelf te gaan kijken en wat testjes uitvoeren, voor kijkhoek, zwartweergave, enz. Ga als het kan ook eens bij andere winkels kijken omdat er meestal dan verschillende omstandigheden zijn.

HD4Life @ Full-HD

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik ken inderdaad maar één LG plasma van 32 inch. Maar aangezien de eisen duidelijk die richting op wijzen zou ik zeker ruimer kijken of je kunt leven met een 37 inch plasma als die voor een scherpe prijs te krijgen is. Of de LG. En verder natuurlijk ook verder kijken dan alleen Samsung en Philips. Merken zeggen in deze markten niet enorm veel.

Verwijderd

Waarom ga je niet kijken bij een andere winkel waar wel alles fatsoenlijk is aangesloten (bij bijv de Mediamarkt of Saturn is 95% van de schermen aangesloten op een goede bron). En sowieso moet je niet luisteren naar wat de verkopers roepen, je moet vertrouwen op je eigen ogen. En natuurlijk raad ik je aan deze guide eens door te nemen: Welke TV moet ik kopen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 20:55 ]

Pagina: 1