Ik ben op zoek naar een TV. Het is echter niet makkelijk om het juiste model te vinden. Ik ben gaan kijken bij een winkel (Van den Borre). Het probleem is echter dat die allemaal een analoog beeld tonen, waardoor geen enkele TV een echt mooi beeld gaf.
Waarom heb ik een TV nodig?
- TV kijken (duh!) Dit zal digitale TV worden, waarschijnlijk Belgacom TV. Normaal zouden die binnenkort ook in HD uitzenden.
- DVD's kijken. Eens Bluray goedkoper wordt zal ik de overstap wagen.
Welke specificaties?
- +/- 80 cm
- op te hangen aan de muur
- degelijk beeld (kleurgetrouw)
- HDMI, scart, liefst PC-ingang maar is geen vereiste
- een deftige kijkhoek
- 16/9
Welk budget?
- tussen 500 en 700 euro (kom dus niet af met voorstellen van TV's die 800 euro of meer kosten)
Na het bekijken van de tentoongestelde TV's + info vragen aan de verkoper, kwamen we uit op de volgende modellen:
Philips 32PFL7762
Samsung LE32A457
De verkoper raadt de Samsung aan, omdat hij op papier een hoger dynamisch contrast heeft (10.000 ipv 7.500). Persoonlijk vond ik het beeld van de Philips wel beter, alhoewel dit moeilijk te zeggen is, aangezien ze op een analoog beeldsignaal aangesloten waren. Voor de overige eigenschappen zijn ze nogal gelijkaardig.
Welk scherm zouden jullie mij aanraden?
Waarom heb ik een TV nodig?
- TV kijken (duh!) Dit zal digitale TV worden, waarschijnlijk Belgacom TV. Normaal zouden die binnenkort ook in HD uitzenden.
- DVD's kijken. Eens Bluray goedkoper wordt zal ik de overstap wagen.
Welke specificaties?
- +/- 80 cm
- op te hangen aan de muur
- degelijk beeld (kleurgetrouw)
- HDMI, scart, liefst PC-ingang maar is geen vereiste
- een deftige kijkhoek
- 16/9
Welk budget?
- tussen 500 en 700 euro (kom dus niet af met voorstellen van TV's die 800 euro of meer kosten)
Na het bekijken van de tentoongestelde TV's + info vragen aan de verkoper, kwamen we uit op de volgende modellen:
Philips 32PFL7762
Samsung LE32A457
De verkoper raadt de Samsung aan, omdat hij op papier een hoger dynamisch contrast heeft (10.000 ipv 7.500). Persoonlijk vond ik het beeld van de Philips wel beter, alhoewel dit moeilijk te zeggen is, aangezien ze op een analoog beeldsignaal aangesloten waren. Voor de overige eigenschappen zijn ze nogal gelijkaardig.
Welk scherm zouden jullie mij aanraden?