Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ASP.NET] Data driven site design.

Pagina: 1
Acties:

• newq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-08 08:59
Beste Gothers,

Ik ben een man uit de embedded software wereld en ik wil mijn kennis gaan verbreden naar ASP.NET. Hierbij heb ik geen moeite met het de programmeer taal C#, maar wel met het softwaredesign.

Als ik een normale applicatie ontwerp gaat het via Definitie -> Design -> implementeren. Dit wil ik graag ook doen voor mijn ASP.NET applicatie. De enige tutorials en boeken die ik kan vinden zijn hoe ik ASP.NET moet programmeren maar niet hoe ik het software design aanpak. Ik zou graag eerst een degelijk ontwerp bedenken voordat ik ga programmeren.

Dus wie kan mij de goede richting in sturen met deze vraag?

Vriendelijke groetjes!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 22:34

Guldan

Thee-Nerd

Nou, dan moet je een boek hebben waarin een bepaalde ontwikkelmethode uitgelegd wordt.Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Waterval en RUP.

Voor RUP is nog wel een goed boek: ' The rational unified proces an introduction' van philippe kruchten.

In bovenstaand boek wordt redelijk uitgebreid verteld uit welke delen rup staat en hoe je een project daarmee opzet.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• newq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-08 08:59
Met deze methoden ben ik bekend. Hiermee kan ik goed werken met desktop applicaties en embedded software, maar in de praktijk is het ontwikkelen van een ASP.NET pagina anders dan desktop software. Ik ben dus op zoek naar praktijk voorbeelden,boeken of tutorials van ASP.NET design trajecten.

Ik kom bijvoorbeeld veel de verdeling Front-End, Mid-tier en Back-end tegen. Hoe ik deze verdeling kan maken, klasse diagrammen enz.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 11:20
Die 3-tier opbouw is niet taalgebonden. De opbouw tussen een forms-applicatie en ASP.NET verschilt daardoor ook niet veel. (Beide front-end.)
Afhankelijk van de omvang/schaalbaarheid van je applicaties hoeft je mid-tier niet meer te zijn dan een klasse in je project, maar kan ook een aparte applicatie zijn.

Bij jouw vraag denk ik aan UML maar misschien staan m'n boeken al te lang in het stof.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voor boeken lijkt het me handig om eens hier te kijken:
[Alg] Centraal boekentopic - part II ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij