• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30
Hallo,

Van me werk kreeg ik het verzoek op zoek te gaan naar een digitale camara met bluetooth zodat deze verbinding kan maken met een PDA die daar weer een pakket op draait die de gemaakte foto's middels GPS op de juiste locatie zet.

Nu heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord van een digitale camara met BT, en kan er enkel 1 vinden van Kodak met een dubbele lens (easyshare V610). Verdere zoektochten op google brengen mij niet tot sites die mij hier meer over kunnen vertellen.

Wellicht iemand die wat meer ervaring heeft op dat gebied en mij enkele modellen kan vertellen ?

BVD, dan zoek ik ondertussen nog even verder.

offtopic:
Sorry als het topic hier niet thuis hoort, maar kon zo even geen ander geschikt subfora vinden waar ik deze vraag kon stellen

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:46
zocht je op camara of camera?

Hier is nog een bluetooth camera
http://www.digicamreview.com/ricoh_caplio_500se_review.htm

Zijn WiFi enabeled camera's ook een optie?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> FGA

Oslik blyat! Oslik!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
is een pda met camera geen optie?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

heeft de PDA een SD slot? (of micro SD slot?)

Zo ja: wat dan moeilijk doen?

De meeste digicams werken tegenwoordig met SD kaarten, dmv een SD adaptertje kan de SD kaart in de cam én de (mini / micro) SD kaart in de PDA.

Werkt meestal sneller dan BT imho... ipv BT in / uitgeschakelen, foto's overzenden etc.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

dion_b schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:39:
Overige Hardware is geen dumpbak :o

Move OH -> FGA
Nee, dump het maar in FGA 8)7 :>

Maar om de TS antwoord te geven; volgens mij zijn er weinig camera's met een dergelijke functionaliteit, als ze er uberhaupt al zijn (en je daarmee dus GPS coördinaten bij je foto's kan plaatsen). Er zijn wel modules voor SLR's die de GPS coördinaten in de EXIF wegschrijven, maar die hang je direct aan de camera en communiceren niet met bluetooth.

Een meer gangbare methode is het achteraf synchroniseren van je foto's met een lijst coördinaten. Als het goed is kan dit namelijk eenvoudig a.d.h.v. de timestamps in de EXIF en die van de coördinaten. Het opslaan van de GPS coördinaten kan je dan op verschillende manieren doen. Met een apparaat wat daar op toegespitst is, maar bijvoorbeeld ook -zoals je zelf al noemt- met je PDA en een stukje software. Ik doe het zelf op die manier; TrekBuddy is een kleine (gratis) Java applicatie die de coördinaten in GPX of NMEA vorm opslaat en op vrijwel elke PDA of smartphone draait.

Zie ook Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's? voor meer info over GPS tracking :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja, moet het direct verzonden worden ofzo? Waarom niet gewoon een PhotoTrackr kopen voor 70 euro, die neem je mee samen met de camera en op kantoor hang je zo de exif's eraan...
Pagina: 1