Rj45 aan utp maken

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Is er een hulpmiddeltje, een handigheidje o.i.d. om de utp aders goed in de Rj45 stekkers te krijgen?

Onlangs utp cat5 'van de rol' bij een electro technische groothandel gekocht. Primafoon leverde de Rj45 stekkers (dan kun je tevens de Rj45-tang voor niks lenen; vragen alleen borg).
Ben na 2,5 uur en de volgende dag nog eens 3 uur pielen chagerijnig gestopt. Krijg de utp aders niet allemaal tegelijk in de - twee maal vier boven elkaar liggende - gaatjes van de stekker. Hoe doen de utp-knippers onder ons dat toch?

P.S. Er zijn ook Rj45 stekkers die met een normale (combinatie) tang te knijpen zijn. Behalve dat ze duur zijn (fl 6,25 vs circa fl 1,00 p/s) schijnen ze niet echt zo bi te zijn.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

lijkt me toch wel goed te doen..

witte mantel er een 1,5 cm afhalen untwisten naast elkaar leggen in de goede volgorde.Dan zover mogelijk met de tang afknippen zodat alle einden van de draad gelijk/evenlang zijn.
stekkertje pakken erin schuiven goed opletten dat ze gelijk blijven liggen. in de tang en goed knijpen...

wanneer je ze van te voren goed op een rijtje legt moet het goed te doen zijn.

gr Niels

Verwijderd

bij mijn rj45 stekkers liggen de 8 draden gewoon naast elkaar? :?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Normale utp-stekkers hebben de 8 aders naast elkaar, dat werkt een stuk beter dan die waardeloze primafoon stekkers....

Verwijderd

oeps ik las het verkeerd :)

maar waar kan je die gewone RJ-45 plugjes halen dan die je gewoon met een combinatie tang kan knippen ?? :? ik had er nog nooit van gehoord nl. 8-)

Verwijderd

Desnoods kun je kabel iets langer strippen en dan de aders met een combinatie-tang voorzichtig op volgorde houden terwijl je de stekker erop zet, hele zooi vasthouden, in de tang, klemmen, hopsakee :o

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Oké guys. Begrijp dat ik gewoon ongelukkige stekkers had met hun 2x4 onder elkaar. 'k Ga op zoek naar c.q. ben in het vervolg alert op 1x8 naast elkaar. Bedankt.

Angry... de zonder de speciale Rj45 tang te knijpen stekkertje zijn verkrijgbaar bij Primafoon.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:45
Ik heb hier handige stekkertjes liggen :)

Moet je eerst allen 8 aders op goeie volgorde door een dingetje heen halen (kan niet foutgaan dus) dan stop je dat 'dingetje' in de connector, en aanduwen, en knijpen maar. Een werkende UTP Kabel :z

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Woon je in de buurt van Rotterdam of Zwolle? Ik heb een tang, stekkers en kabel zo veel als je wilt. Stuur ff een mailtje/ICQ...

[edit]

Ik wil ze zelfs voor je maken. Is dat +1 behulpzaam of niet?

Bloed, zweet & koffie

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
kieskes... Dat 'dingetje' waar je over rept, waar kun je dat kopen? Wil voorts eens proberen de naam, een plaatje o.i.d. te achterhalen?

Vilenin... Woon ca. 40 km. oostelijk van R'dam. Je aanbod is great, maar maak er vooralsnog even geen gebruik van. Moet eerst nog een ander topic opgelost zien krijgen. Zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130039

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Die dingetjes die hij bedoelt zitten bij zijn connectoren en maken 1 geheel, is dus een bepaalt type RJ45 connector welke je kunt kopen , werken great voor flexibele aders maar klote voor niet flexibele aders.
Ik denk dat ook daar jou probleem ligt, je hebt de verkeerde connectoren bij je kabel gekocht vermoed ik.
Je hebt namelijk flexibele en niet flexibele kabel, en de daarbij behorende RJ45 connectoren.
En als je een nietflexibele kabel met connectoren probeert te knijpen die voor flexibele kabel zijn bedoelt kan het nogwelleens lastig gaan :(

Je andere topic heb ik trouwens ook op gereageerd, heb je dat al geprobeerd ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:45
inderdaad, dingetje en connector zijn een geheel :)

en met niet flexibele kabel lukt het ook hoor, is hier ook prima gelukt
Pagina: 1