Wel andere PC's zien, maar geen toegang?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
De topic lijkt simpel en een antwoord ligt ogenschijnlijk voor de hand. Toch is hier iets vreemds aan de hand en vraag jullie hulp.

Heb een 100% perfect functionerend 10Mb netwerk van 4 PC's. Onderling zijn ze zowel via dunne coax als utp (cat 5) met een hub gekoppeld. Kabeltjes liggen echter los door de gang en het trapgat. Slordig, lastig en storend voor het thuisfront. Nieuwe utp kabels gekocht en daarmee flink aan de slag gegaan langs plinten, verwarmingsbuizen etc. Daar waar 1x20 meter niet lang genoeg was is deze verlengd met utp koppelstukjes (Primafoon) met nog eens 1x2 meter en zo is ook 1x10 meter verlengd met 1x5 meter. Is optisch mooi geworden, maar werken doet het niet meer.

Wat is er aan de hand? Gebruik ik een (kortere, uit een stuk bestaande) losse kabel functioneert alles prima. Bewijs dat alle instellingen etc. dus correct zijn. Gebruik ik daarentegen de nieuwe weggewerkte kabel met koppelstukjes zie ik de andere PC's wel, maar krijg geen toegang ertoe?!? Strange; wel zien maar geen toegang..

Wat kan de oorzaak zijn (lengte, gebruik van koppelstukjes?), maar nog belangrijker: hoe is het op te lossen?

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

wat is de langste kabel lengte:
dus hub---koppelstuk---pc ?

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Van PC tot PC is de langste kabellengte 24 meter.
Deze is als volgt samengesteld:
PC-hub --> 2 m., hub-koppelstuk --> 2 m. en tot slot koppelstuk-PC --> 20 m.

Verwijderd

Dan heb je best een groot huis, 24 meter :P
O nee, dat is 3dimensionaal :P

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Koppelstukjes zijn nog welleens storings factoren. Zeker als je ze bij de Primafoon gekocht hebt, deze zijn niet CAT 5 maar bedoeld voor ISDN en dat is lang niet zo storing gevoelig.
Plus hoeft er bij een ISDN koppelstuk alleen de middelste 4 kabeltjes te zijn ( 3456 )doorverbonden, bij je netwerk zijn het er ook maar 4 maar dat zijn 123 en 6 .
Maar kijk eens of je de werkstations onderling kunt pingen ( ik neem aan dat je TCP IP gebruikt ) als dat werkt zou alles moeten werken.

Kan ook nog zijn dat een netwerkkaart zo geconfigureerd staan dat ie alleen werkt op zijn BNC connector (coax ) en niet zijn RJ45 ( UTP ) connector. Dit zou ook nog het probleem kunnen zijn

sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
CyCloNe... klasse. Jouw vermoeden was juist. Het lag idd aan de koppelstukjes. :r
Van de buurman (netwerkbeheerder bij een bank) even een echt utp-exemplaar te leen gekregen. Die ertussen geprakt en hopla, in het netwerk zag direct iedereen elkaar en over en weer werd probleemloos toegang tot de (gedeelde) bestanden gekregen. *D :7

Nu nog even babbelen met Primafoon voor omwisselen naar 'goede' exemplaren. Dat gaat lukken, zeker weten. >:)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Op dinsdag 20 februari 2001 13:24 schreef UltraDEV het volgende:
Dan heb je best een groot huis, 24 meter :P
O nee, dat is 3dimensionaal :P
ik heb hier bij mij thuis als max. te overbruggen afstand +60 meter! :7
AMD TB -> 40m UTP -> hub -> +20m UTP -> Compaq Prolinea 466 :Z

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Pagina: 1