Toon posts:

Import Ebay Lenovo vanuit VS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn aankomende studie technische informatica wil ik een Lenovo laptop aanschaffen. Ik heb de volgende gespot op Ebay: http://cgi.ebay.nl/LENOVO...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Deze wil ik laten verzenden door middel van de UPS Worldwide Express verzending. De verkoper geeft aan de laptop als "Gift" te versturen met een waarde van 400 USD.

Mijn vraag is waarmee ik rekening moet houden aan extra kosten bij eventuele controle bij de douane. Nemen deze klakkeloos de waarde van 400 USD aan? Zo nee, dan weet ik inmiddels dat ik dan sowieso 19% btw moet aftikken over het factuurbedrag. Maar zit er verder nog een boete aan vast in de vorm van een percentage van het factuurbedrag? Hoe groot is überhaupt de kans om eruit gepikt te worden bij verzending via een koerier als UPS?

Ik weet ook al dat ik een aparte adapter moet aanschaffen. Ook heb ik gekeken wat soortgelijke Lenovo T61p in Nederland moest kosten, en dat blijkt in verhouding een stuk duurder te zijn. De verschillen met de Lenovo uit de VS zitten in dingen als een harde schijf met 5400 toeren inplaats van 7200, een 6 cell batterij inplaats van een 9 cell, maar daar gaat het me nu juist om. Zoals ik het bekijk krijg ik met die T61p uit de VS meer "bang for the buck".

Iemand met wat meer info?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: als de douane het pakket openmaakt, het artikel in NL kan terugvinden tot op 99% van de specs, krijg je een naheffing tot de adviesprijs in NL (voor zover ik weet).

Ik denk dat je met partijen als DHL en UPS minder kans hebt om eruit gepikt te worden omdat die jongens hele containers tegelijk inklaren met enorme paklijsten.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2008 20:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Vergeet ook niet dat als er een waarde van $400 wordt opgegeven, je ook maar tot dat bedrag bent verzekerd bij de vervoerder (als je verzekerde verzending kiest).

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je hebt geen andere adapter nodig maar een convertertje voor in het stopcontact.
de adapter kan namelijk zowel 110v als 230v aan :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41
MAX3400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:15:
Ik denk dat je met partijen als DHL en UPS minder kans hebt om eruit gepikt te worden omdat die jongens hele containers tegelijk inklaren met enorme paklijsten.
dat is niet waar, die melden juist alles aan en wordt gecontroleerd. gaat tegen woordig gewoon met scanners e.d. dus is niet zo moeilijk om alles te controleren ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lastig alleen om met een scanner een type te checken.
Maar goed, gift is niet interessant... werkt alleen tot 45E ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:39:
je hebt geen andere adapter nodig maar een convertertje voor in het stopcontact.
de adapter kan namelijk zowel 110v als 230v aan :)
Moet ik dan een verloop stekkertje kopen of moet ik bij de adapter de VS kabel (rechts) vervangen door een Europese variant?

Afbeeldingslocatie: http://www.unitedsale.net/pics/adapter/IBM-Lenovo-92P1105-AC-Adapter-20V-4.5A.jpg

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

als je op het linker ding goed leest staat daar
input 100 - 240v of te wel die adapter werkt zowel in NL als in US of waar dan ook. ik zou dus alleen die rechter kabel vervangen. maar wat ik dus ook opper is dus dat je niet eens de kabel hoeft te vervangen.. daarvoor zijn converters..

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/ecommercemaniac/adapter6.jpg
zoiets bijv..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52
Met zo'n converter ^^ heb je geen aarde.

Zo'n "mickey mouse" kabel kost maar €5

http://computer-software....snoer-kabel-netsnoer.html

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ThinkPadd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:19:
Met zo'n converter ^^ heb je geen aarde.

Zo'n "mickey mouse" kabel kost maar €5

http://computer-software....snoer-kabel-netsnoer.html
als of al je stopcontacten in je huis zijn geaard. als het goed is zijn alleen de stopcontacten in de keuken en badkamer / toilet geaard.. kortom die aarde boeit totaal niet..

• ThinkPad
ReseTTim schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:48:
....... kortom die aarde boeit totaal niet..
Dat is wel erg kort door de bocht. Het kan zeker uitmaken.

Je kunt namelijk last krijgen van aardlussen, waardoor je een brom in je geluid kan krijgen
Je kunt last krijgen dat de behuizing van de notebook onder spanning komt te staan. (Net als bij een PC)

laptop aan versterker koppelen
[notebook] electriche schokken

Verwijderd

ReseTTim schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:48:
[...]

als of al je stopcontacten in je huis zijn geaard. als het goed is zijn alleen de stopcontacten in de keuken en badkamer / toilet geaard.. kortom die aarde boeit totaal niet..
vroeger ja. tegenwoordig is alles geaard.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Los daarvan, knip gewoon die stekker van die kabel af en haal voor een euro een nieuwe (geaarde) stekker en schroef deze er aan. Witte stekker lijkt misschien lomp, maar de aarde is geregeld en het is niet duur.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 20:21
ThinkPadd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:37:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Het kan zeker uitmaken.

Je kunt namelijk last krijgen van aardlussen, waardoor je een brom in je geluid kan krijgen
Je kunt last krijgen dat de behuizing van de notebook onder spanning komt te staan. (Net als bij een PC)

laptop aan versterker koppelen
[notebook] electriche schokken
Ik zal het mooier vertellen met mijn geaarde ACER adaptor ruist mijn geluid als een dolle.

Maar met de ongeaarde adaptor van medion heb ik er geen last van.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dus is aarde slecht?
Volgens mij is eerder je Acer slecht :+.

• ThinkPad
Janoz schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:07:
Los daarvan, knip gewoon die stekker van die kabel af en haal voor een euro een nieuwe (geaarde) stekker en schroef deze er aan. Witte stekker lijkt misschien lomp, maar de aarde is geregeld en het is niet duur.
Geaarde stekkers zijn er volgens mij ook wel in het zwart hoor :P Ik zal zaterdag als ik weer op de vloer van de bouwmarkt sta wel even kijken, volgens mij bestaan ze wel namelijk.

De kleuren in een Amerikaans snoer zijn trouwens ook anders (wit, zwart, groen).

Bekijk dus even goed wat wat is voordat je het verkeerd aansluit
BurnerT schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:11:
[...]

Ik zal het mooier vertellen met mijn geaarde ACER adaptor ruist mijn geluid als een dolle.

Maar met de ongeaarde adaptor van medion heb ik er geen last van.
Dat kan ook aan de adapter van je Acer liggen. Slechte filtering bijv.

[ Voor 127% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2008 23:12 ]

Verwijderd

Die driepolige mickeymouse kabel kun je gewoon met een Euro stekker eraan bij het onderdelenhuis halen.

Overigens bestaat exact diezelfde 90 Watt Lenovo adapter van de ThinkPad 61 serie ook met een twee-polige aansluiting.

Ik heb mijn T61 in juni 2007 bij een US webwinkel gekocht en die voeding heeft maar een tweepolige aansluiting. De voeding van de R61 van m'n broer is exact hetzelfde qua gewicht / formaat / vermogen maar heeft die driepolige mickeymouse, net zoals het Advanced Docking Station dat op m'n bureau staat.

Let wel op met de garantie, niet alle ThinkPads hebben IWS (International Warranty nogwattes). Je kunt op de site van Lenovo uitzoeken of jouw model het al dan niet heeft in Nederland door het typenummer in te voeren, in de vorm van 7664-16U in het geval van mijn T61. In mijn geval leverd dat geen internationale garantie en het kan me eerlijk gezegd ook weinig uitmaken. Je kunt er op gokken dat je laptop niet kapot gaat (die van mij heeft het dus gehaald :+ ) of je gokt erop dat ze coulant zijn met de garantie of je gaat hem opsturen naar de US als er iets mee is of je repareerd hem zelf in geval van een defect. Ik had zoiets van 'een dode HDD van 100 euro kan ik zelf nog wel vervangen met die 500 euro die ik heb uitgespaard'.

Doe jezelf een lol en ga niet prutsen met een andere stekker of met een verloopje. Gewoon een andere kabel halen en klaar. Als het een Mickeymouse is zul je die waarschijnlijk nog moeten kopen, als het een twee-polige is vis je die gewoon uit de kast :+

EDIT 1:
De 6457CTO heeft internationale garantie die ook in Nederland geldig is:
http://www-307.ibm.com/pc...7&iws=on&sitestyle=lenovo

EDIT 2:
En je vraag wat betreft de BTW is hier niet helemaal geoorloofd; dat komt namelijk gewoon neer op belastingontduiking; iets wat bij wet strafbaar is en waar T.net dus niks mee te maken wil hebben ;)

EDIT 3:
BTW betalen is vanaf 22 euro (als je pakje 22 euro of meer waard is > BTW betalen), dus met die $400 mag je alsnog $76 BTW lappen + ~€10 (gokje, wellicht meer of minder, in geval van FedEx wel 10,-, in geval van USPS (komt met TNT aan de deur) 8 euro bij <50 euro BTW en 16 euro bij 50 of meer euro BTW) inklaringskosten voor UPS
Express de dollars laten staan aangezien dat nogal een variabele is de laatste paar jaar :+

Wellicht leuk om te weten; toen ik een jaar geleden mijn T61 uit de USA liet komen was de wisselkoers iets van $1,35 / € 1,00 , nu kun je al $ 1,57 / € 1,00 scoren ;)

EDIT 4:
Houd er rekening mee dat Paypal een 'iets' andere wisselkoers hanteerd, wat bij deze bedragen al snel 40 euro scheelt ten opzichte van de echte wisselkoers.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 00:45 ]

Verwijderd

Zou je niet ff wachten tot je begonnen bent?
surfspot heeft ook erg leuke lenovo laptops in de aanbieding
(surfspot is 1 of andere instelling waar je als student heel veel dingen met korting kan krijgen www.surfspot.nl)
Pagina: 1