Toon posts:

laptop aan versterker koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb sinds kort een nieue laptop (toshiba satellite p100) en ik wil graag via mijn koptelefoonuitgang mijn versterker verbinden met mijn laptop. tot voor kort (met gewone pc) werkte dit perfect via de aux ingang op mijn versterker. nu hoor ik enkel een brom als ik iets afspeel en de koptelefoonuitgang gebruik dmv een minijack en 2 tulpjes.
wat gaat er fout?
please help...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Mischien staat je geluid van je laptop op digitaal / SPDIF ?

Werken oordopjes wel op je koptelefoon aansluiting ?

Ik weet dat er voor de nieuwere audio kaarten speciale patches waren voor windows xp omdat je anders geen geluid krijgt aan de voorzijde van een HP DC7100 workstation. Mischien heeft je laptop dit probleem ook ?

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ja de oordopjes werken perfect. ik hoor enkel een diep gebrom met de muziek op de achtergrond.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-12 13:59
ik denk dat je je input van je versterker niet goed gekoppeld, of geselecteerd hebt.

er treedt altijd wat overspraak op tussen de ingangen, en dat is wat je nu hoort. ;)

edit: bedoel je nou dat je oordopjes het doen, of dat als je je oordopjes aansluit op de uitgang van je laptop, dat je dan netjes geluid hebt :?

[ Voor 29% gewijzigd door Meester_J op 19-12-2006 17:08 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Probeer ook eens de laptop in het stopcontact te steken, of net op batterij te werken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat mijn oordopjes netjes geluid produceren als ik ze in de koptelefoonuitgang inplug.

ps als ik een mp3 speler op mijn versterker aansluit via dezelfde aux ingang hoor ik ook goed geluid...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan verdenk ik de kabel...

Wise enough to play the fool

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:42
dit komt doordat de laptop niet geaard is, en je audioinstallatie in een geaard stopcontact zit ( of andersom)

de stroom die anders naar de aarde zu gaan komt nu over je lijn uit uit de laptop. via de kablel gaat die nu naar de aarde van de audio installatie. edit heet volgens mij een aard-lus

het is dan wel slechts een kleine spanning, maar wel geneog om natuurlijk je analoge golfje helemaal in de war te schoppen.

je kjoptelefoon heeft hier geen last van, omdat die zelf geen verbinding met de aarde heeft, en met een mp3 speler heb ej er ook geen last van, omdat die geen extra spanning meer op de lijn-uit heeft, omdat die niet geaard is bij een mp3 speler. bij een laptop heb je wel een "massa".

dit is overigens een bekend verschijnsel. dat ook voorkomt als je bijvoorbeeld platenspelers aansluit op de lijn in van je pc. daar zijn speciale kastjes voor gemaakt. maar dat was dan volgens mij ook weer omdat een platenspeler een heel zwak signaal levert, en een voorversterker nodig heeft

op een versterken heb ej ook eeen speciale phono ingang, die dui door de versterker voorversterkt wordt/ meer versterkt wordt dan bijvoorbeeld een tapedeck of cd speler.

[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 19-12-2006 17:28 ]

• hellmonder1986
  • Laatst online: 06-01-2021
een versterker heeft geen aarde ( de meeste althans omdat de onderdelen die onder spanning staan dubbel geisoleerd zijn) en een laptop heeft ook geen aarde als je op het net werkt want de adapter is ook een 2pins stekker.

kan wel zo zijn dat als je een reciever hebt met coax aansluiting voor de radio dat je die er is uit moet halen want dat is wel geaard.
en doordat dat geaard is wordt de versterker en de rest van de apparatuur ook geaard dus zou eerst dat is proberen en als het dat niet is dan ff kijke voor een nieuw kabeltje

• engelbertus
  • Laatst online: 19-12 17:42
nou ja zeg :p

de aarde gaat dan niet rechtstreeks van de versterker naar de arde maar weer via een omweg.. t probleem van de aardlus blijft hetzelfde. als je ( ook al is het maar heel even) google'd op brom en audio weet je dat dit niet bepaald een nieuw probleem is ;-)

het punt is dat hetd us niet aan de kabels of de hardware oid, maar dat er ïets"is met hoe ze zijn aangesloten en of/hoe de hardware geaard is.

t gaat om een extra spanning op onderdelen die dat niet kunnen hebben, die spanning is afkomstig van de massa van apparaat 1 en gaat evt via kabel/apparaat 3,en 4 naar apparaat 2. terwijl die kabel of apparaat het eigenlijk alleen drager van het geluidsignaal had moeten zijn. en dan krijg je dus een brommend geluid.

een laptop heeft dan we; gen aarde, maar wel een "massa", en een zekering in de voeding. juist omdat er gen aardedraad aan de laptop zit blijft die spanning dus op de massa, en gaat zo via de line uit naar je versterker.

[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 19-12-2006 18:05 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-12 13:59
je kan testen of het een aardings probleem is door de laptop op de accu te laten draaien.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het hangt er zelfs vanaf welke versterker je gebruikt.

dus laptop zonder voeding.
Vergeet ook niet om je eventuele externe HD ook los te koppelen (die heeft ook een externe voeding), want die gaf bij mij nog de meeste brom.

de oplossing zou een ground-loop isolator moeten zijn.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.vego.nl/xitel/05/05.htm
Pagina: 1