• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb zojuist een JPG foto gedownload waarin wat dingen waren weg geedit.

Nu ging ik naar m'n desktop, renderde Vista de thumbnail en zag ik de gezichten kort, om vervolgens er dingen overheen te zien poppen!

Vervolgens geopend in Photoshop, niks te vinden.

JPG kent geen layers, maar wat is het wel? Heeft het te maken met de manier waarop JPG compressie werkt? Want in dat geval is het een eng idee dat zulke informatie nog bestaat in de file :)

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 04-07-2008 00:22 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

JPEG's kunnen embedded thumbnails hebben, net zoals er EXIF en IPTC informatie in zit. Digitale camera's doen dit bijvoorbeeld zodat de thumbnail sneller op het LCD kan worden weergegeven omdat niet het hele bestand hoeft te worden geladen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:09

Ravefiend

Carpe diem!

Klopt inderdaad en da's ook netjes uitgelegd hier:

http://seclists.org/fulldisclosure/2005/Feb/0343.html

• apNia

apNia

Topicstarter
Ah dat verklaart een hoop :)

Dank je :)

Edit: is het mogelijk in photoshop deze informatie er uit te halen?

[ Voor 77% gewijzigd door apNia op 04-07-2008 00:22 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Met de "Browser" als het goed is wel ja. Die laat ook EXIF enz... zien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• apNia

apNia

Topicstarter
Geniaal! Reken er maar op dat ik binnenkort Holleeder te pakken heb jongens!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey, om dit topic dan nog een vervolgje te geven... ik sleepte vandaag een JPG binnen, plaatste hem in InDesign en hij bleek opeens een path te hebben?

Ik kan de JPEG hier wel uploaden. Er staat nog Exif informatie enzo in... het is gewoon een foto van een lamp die later vrijstaand gemaakt is. Wat is dat voor gekkigheid? Ik dacht dat alleen PNG's een pad mee konden geven :?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

*schop*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08
Verkeerde extentie?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Geen idee hoe het komt. Ik download ook vaak genoeg normale jpeg's die dan ineens guides blijken te bevatten als ik ze open in Photoshop :?

Misschien dat Photoshop, Illustrator e.d. die stiekem als een soort 'Adobe only tag' verstoppen in het bestand als je het opslaat?

leoaq.fm // Jeune Loop

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Je weet zeker dat dat niet eigenlijk psds of tiffs zijn met jpeg extensies?

|>

Verwijderd

@ jpeg verhaal.

Zelf ook vaak meegemaakt. Geen idee hoe het kan maar volgensmij stop Photoshop er inderdaad wat spul bij. En het zijn inderdaad gewoon jpegjes..

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Photoshop stopt er inderdaad wat eigenaardig spul bij; guides, thumbnails en andere informatie. Ik geloof zelfs dat die extra datastreams gewoon in de JPEG specificatie staat, of dat die er in ieder geval allowances voor maakt.

Die save for web functie is er ook niet voor niets, dan wordt die meuk eruit gegooid, maar niet iedereen schijnt dat te weten.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

DiSiLLUSiON schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:20:
Photoshop stopt er inderdaad wat eigenaardig spul bij; guides, thumbnails en andere informatie. Ik geloof zelfs dat die extra datastreams gewoon in de JPEG specificatie staat, of dat die er in ieder geval allowances voor maakt.

Die save for web functie is er ook niet voor niets, dan wordt die meuk eruit gegooid, maar niet iedereen schijnt dat te weten.
Ik dacht altijd dat 'Save for Web' zo'n bejaarde feature was die alleen web-safe (lees: 1995-safe) kleuren gebruikte ofzo :P

Dus dat wist ik inderdaad niet.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1