Toon posts:

Vraag over Raid 0 samen met een extra SATA schijf!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort Raid 0 draaien met 2x WD Raptor 150 GB.

Hoe dat ingesteld moet worden weet ik inmiddels wel, maar het is me nog steeds niet duidelijk of ik naast de Raid 0 configuratie een "gewone" SATA 250 GB schijf kan gebruiken voor opslag van foto's, film enz. (als D-schijf bijvoorbeeld) en hoe dat ingesteld moet worden.

Kan ik na het instellen van de Raid 0 de gewone schijf aansluiten op de SATA controller en wordt deze dan gewoon herkend door Vista, zoals normaal???

Wie heeft er wat info voor mij?

Alvast bedankt voor de reakties.

Verwijderd

Moet geen probleem zijn met een beetje fatsoenlijk mobo.

Ik heb hier namelijk precies dat: 2 x 150GB Raptors in RAID-0, en een 750GB Samsung F1 als dataschijf.
Allemaal samen op de Intel Matrix Storage van de onboard controller van m'n P5W DH Deluxe.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zou zeggen: gewoon proberen die hap en als het niet werkt andere mogelijkheden proberen. Zo kom je nog eens ergens achter zonder het direct te vragen. Pas een topic openen wanneer je echt radeloos bent.

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Crijnn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 04:52:
Ik zou zeggen: gewoon proberen die hap en als het niet werkt andere mogelijkheden proberen. Zo kom je nog eens ergens achter zonder het direct te vragen. Pas een topic openen wanneer je echt radeloos bent.

Succes! :)
Er is toch niets mis met een beetje info voordat je ergens aan gaat beginnen???
Dan hoef je ook niet radeloos te worden.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 04:51:
Moet geen probleem zijn met een beetje fatsoenlijk mobo.

Ik heb hier namelijk precies dat: 2 x 150GB Raptors in RAID-0, en een 750GB Samsung F1 als dataschijf.
Allemaal samen op de Intel Matrix Storage van de onboard controller van m'n P5W DH Deluxe.
Ik heb de Gigabyte GA-MA770-DS3, dus dat zal ook wel lukken denk ik.
Bedankt voor de info, als het niet lukt kom ik wel weer terug.........

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:42:
Er is toch niets mis met een beetje info voordat je ergens aan gaat beginnen???
Dan hoef je ook niet radeloos te worden.....
Imo kan je die info gewoon vinden en kunnen wij dat niet, omdat je niet opgeeft welke controller(s) je gebruikt. Ah, komt nu ineens de sleutelinfo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 30-06-2008 14:46 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

geen probleem,

Ik zelf 2x 250gb in raid0 en 1x 200 backup

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik zit met dezelfde situatie, maar om op veilig te spelen heb ik eerst de 2 schijven in RAID 0 geplaatst en geconfigureerd. Als windows geïnstalleerd was heb ik pas de derde schijf (wordt wel enkel gebruikt als back-up schijf) in een externe case aan een e-SATA poort gehangen die eigenlijk niets meer is als een verlenging van een interne SATA poort.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke configuraties er mogelijk zijn op een onboard RAID controller zul je gewoon in de manual terug kunnen vinden, ik zie nergens dat de TS daar naar gekeken heeft. Zie ook een stukje beleid: OM FAQ / Beleid Op Got verwachten we toch wel enige eigen inzet, daarom gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.