Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Boot.ini vraag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem wat hierop lijkt, vandaar dat ik even geen nieuw topic aanmaakte. Ik heb alleen in de huidige postings geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb 2 partities, 1tje met een fat32 installatie van XP home en een ntfs installatie van Professional. Ik heb vorige week partitie 1 opnieuw moeten installeren maar nu kan ik bij het booten niet meer voor de Professional installatie kiezen. Wat moet er gebeuren om dat weer te herstellen?

Mvg
Manoah

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:15:
hallo,

ik heb een probleem wat hierop lijkt, vandaar dat ik even geen nieuw topic aanmaakte. Ik heb alleen in de huidige postings geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb 2 partities, 1tje met een fat32 installatie van XP home en een ntfs installatie van Professional. Ik heb vorige week partitie 1 opnieuw moeten installeren maar nu kan ik bij het booten niet meer voor de Professional installatie kiezen. Wat moet er gebeuren om dat weer te herstellen?

Mvg
Manoah
Het probleem wat jij hebt heeft hier absoluut niks mee te maken. Het bootmenu van WIndows staat op de eerste partitie, omdat je deze opnieuw hebt geinstalleerd is de entry waarmee je de XP Pro installatie op de 2e partitie verdwenen. Deze moet je nu dus even handmatig weer toevoegen aan boot.ini Dit is een verborgen systeembestand welke op je C:\ staat, zet dus even in de verkenner aan dat je zowel verborgen als systeembestanden kunt zien. Hierna voeg je een extra regel toe zodat je ook kan starten van de 2e partitie, zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader] 
timeout=30 
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS 
[operating systems] 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home" /fastdetect 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP Pro" /fastdetect

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit lijkt in de verste verte niet op wat de TS had.

Jouw DualBoot is gewoon om zeep.

c:\boot.ini aanpassen zou moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Dit is uit de losse pols, en dus geen garanatie dat het werkt. Je kan dus ook opzoek gaan om te kijken hoe je je DualBoot moet herstellen, maar ik denk dat ik er niet ver vanaf zit.

Edit: Spuit 11 8)7

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Heren, hardstikke bedankt, het heeft gewerkt!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afgesplitst van Van Vista naar XP: NTFS-Partitie wordt niet meer herkend.

Dit was inderdaad wel heel wat anders dan het oorspronkelijke verhaal.
Graag in het vervolg dan toch maar zelf een topic maken, of als je het niet zeker weet - vraag het één van de modjes (zie de FAQ hoe je ons kan bereiken).

Overigens had je hier al veel meer over kunnen vinden als je was gaan [search=XP boot configuratie] denk ik :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok, doe ik. Ok nou ik ben waarschijnlijk in vergelijking met jullie toch wel een n00b want ik heb werkelijk op alle threats gezocht behalve die je noemt. Thanks!
Pagina: 1