Toon posts:

hp storageworks dat 40 scsi niet zichtbaar in verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Mischien kunnen jullie mij helpen.

Windows XP pro Sp3 machine
Pci Scsi kaart aanwezig
Op Scsi 1x tapedriver aangesloten. (Adaptec SCSI Card 29160N)
Tapedriver: hp storageworks dat 40 scsi ddr4

Bij system en hardware zijn zowel de pci als de tapedriver te zien en werken goed. Ook de utility tool van Hp om de driver te testen ziet de driver en testen gaan goed.

Enkel ik zie de tapedriver (in het geheel) niet in mijn verkenner als schijf.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij bepaalde backup programma's moet je de drive opgeven waar naar toe te backuppen. En dat wordt moeilijk als deze niet te zien is.

Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Weet je uberhaupt wel hoe een tapedrive werkt?

't is geen USB stickkie hoor!

Anyway: installeer backupsoftware (BackupExec, veritas, oid), of NTbackup (standaard in windows)
Dat ding zal nooit als driveletter beschikbaar komen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij bepaalde backup programma's moet je de drive opgeven waar naar toe te backuppen. En dat wordt moeilijk als deze niet te zien is.
Elk fatsoenlijk backupprogramma (wat tapebackups ondersteunt) zal de drive gewoon herkennen.

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 29-06-2008 21:20 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, tapedrives kun je helemaal niet zo benaderen. Je kunt dus ook niet even snel een bestandje erop zetten of eraf halen. TapeWare is een leuk programma, anders de programma's die de DJ noemt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet idd niet exact hoe een tapedrive werkt, je kan nou niet overal alles vanaf weten.

Maar inmiddels met backup programma van winxp is het gelukt om backup's op tape te zetten.

Dank voor jullie reactie.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welkom op GoT Veldm033, ik wil je even wijzen op een stukje beleid hier op GoT, wij gaan er hier vanuit dat je zelf eerst verdiept in de materie alvorens een topic te openen. Zie ook: OM FAQ / Beleid Uit jouw reacties te merken heb jij je niet erg verdiept in het gebruik van tapedrives, anders was je er al vrij snel achter gekomen dat een tapedrive niet helemaal functioneerd zoals jij verwahte. Daarom gaat dit topic als nog op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.