Toon posts:

Vaslopen Fujitsu Siemens Amilo Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zat op de verkeerde plaats, mijn excuses!

Ik heb de laatste tijd heel veel problemen met het vastlopen van mijn Fujitsu Siemens Ampilo Pro V3515 WL1.
Het vastlopen gebeurd zowel bij gebruik op het internet als bij gebruik van Word etc.
Als dit gebeurd zit deze compleet vast en kan ik hem alleen los krijgen door deze uit te zetten en opnieuw op te starten.

Komt dit probleem vaker voor en wat kan ik hier aan doen?

Ikzelf heb hier niet veel kennis van dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Bij voorbaad dank

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat heb je zelf gedaan om het euvel proberen te verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik doen? geef alstublieft enkele tips en aanwijzingen hoe ik het kan doen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Probeer eens een linux Live CD zoals Ubuntu. Deze kun je op ubuntu.com vinden. Je hoeft Linux niet te installeren, deze draait vanaf de CD en dan kun je zien of je laptop ook daarmee vastloopt
-> uitsluiten dat het een Windows probleem is

Daarnaast kent deze CD ook een memtest, draai die ook eens
-> uitsluiten of je geheugen kapot is

(Terug naar Windows)
Daarnaast kun je nog checken of je harde schijf goed is, daar zijn ook programma's voor. Houd verder de temperatuur in de gaten met een programma als speedfan. Kijk verder met ctrl+alt+del welke processen er aan staan en of er vage dingen (CPU vretende) tussen staan.

Mocht je dan nog nergens op uitkomen zou ik eerst de laptop eens leeghalen en opnieuw installeren.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lees eerst deze FAQ eens door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (ja deze FAQ is voor een desktop PC maar er staan veel handige tips in die je ook kan toepassen op een laptop...).
en gelijk ook de FAQ van Tweakers zelf, ik heb namelijk het idee dat je dat niet gedaan hebt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door silmaril8 op 29-06-2008 15:42 ]

Verwijderd

Beste TS,

Ik heb dus precies dezelfde laptop als jou, en ook precies hetzelfde probleem, ik vind dus dat we zeker wel in hetzelde topic kunnen posten!

Hier is dei van mij:
Laptop loopt vast

Ik heb van alles geprobeert maar niets blijkt te werken,

Mijn advies: Als je nog garantie hebt, een ander model vragen bij de winkel of iets dergelijks.

Ik heb mijn laptop geformateerd en alles geupdate met de nieuwste drivers van Fujitsu Siemens website.. Nadat ik de Bios geflashed heb merk ik dat hij minder vaak vastloopt, vroeger was het zo dat hij op een willekeurig moment vastliep, na de bios update loopt hij veel minder vast, en als hij vastloop doet hij dat tijdens intensief gebruik vande processor/harde schijf ( Eigenlijk alleen met downloaden/uitpakken/parren via Grabit/Newsservers)

Misschien heb je hier wat aan :)

Verwijderd

Ik heb ook memtest gerunt, en er is niets mis met het geheugen

De temperatuur van de processoren is gemmideld 50 graden dat bleek uit Lavalys, dit lijkt me goed, geen probleem dus, ook is het zo dat de belasting van de processor gemmideld laag blijft 20 a30 %

Wat dan nog overblijft?-> Het moederbord, Videokaart, en toch misschien de processor

Ik heb dus de Bios geupdate, de nieuwste drivers voor alles gedownload via de site, ik had ook ergens anders gelezen dat een andere amilo model vastliep en dat dat kwam door de drivers van de Nvidia wireless internet kaart, je zou eens kunnen testen WIFI uit te schakelen en via een netwerkkabel internetverbinding te maken als test...

Ik zou niet weten hoe ik het moederbord/ videokaart/ of de processor kan testen of deze werkelijk fout zijn, maarja, stel dat je het weet, wat wil je dan vervangen in een laptop :S
Dus gewoon terug naar de zaak brengen als je nog garantie hebt!

Je moet zowiezo een mail sturen naar Fujitsu Siemens en even de CIAO link uit mijn topic erbij sturen om te bewijzen dat er meer mensen zijn met dit probleem , waaronder wij 2 en waarschijnlijk alle Amilo Pro V3515 users..

Nogmaals: Ik heb de pc geformateerd en alle nieuwste drivers geinstalleerd via de FS website, ook de bios geflashd

Opvallend feit:
- Voor de format met windows vista, liep de laptop op willekeurige momenten vast, van niets doen, tot word, tot downloaden
- Na de format met windows xp, loopt de laptop alleen nog vast bij intensieve belasting van de processor, dus eigenlijk alleen bij het gebruik van Grabit ( dit is decoden van bestanden, controleren, parren, en uitpakken met Winrar, redelijk intensieve applicatie dus)

Dit zou erop kunnen wijzen dat het toch wel aan de processor zou kunnen liggen, maar wat ik eraan kan doen, geen idee

Verwijderd

Mijn Amilo Pro v3515 is ter reparatie opgestuurd naar Fujitsu siemens,

Ik heb 'm nu 2 weken terug, ze hebben het moederbord vervangen..
de Laptop werkt weer!
Maar ik vertrouw het toch niet helemaal omdat vandaag tijdens het uitpakken van een winrar bestand de laptop weer crashte/freeze zoals hij eerder deed,

+dit is pas 1x gebeurt nu, eerder gebeurde het veel vaker, maar helaas misschien een kwestie van tijd voordat hij weer kapot gaat..
Pagina: 1