Toon posts:

Laptop loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al enige tijd een Fujitsu Siemens Amilo Pro V3515. deze werd geleverd met Vista.
De laptop loopt regelmatig vast, het beeld zit dan helemaal vast en er zit dan niets anders op dan de laptop aan en uit zetten, en als je een filmpje of muziek afspeelt blijft hij dat laatste geluid constant herhalen. Toen dacht ik, het zal misschien aan vista liggen of iets dergelijks. Dus windows XP geinstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem, ik heb memtest gerunt en deze gaf 0 fouten, daarnaast heb ik de BIOS geflashed en geupgrade, daarnaast heb ik de temperatuur van de laptop getest en deze is gemiddeld tussen de 48 en 53 graden afhankelijk van de cpu intensiteit.
Ik ben ten einde raad en zou niet weten waar het nog aan kan liggen
Wat opvallend is, is dat hij niet onder specifieke omstandigheden vastloopt, dus het kan zijn tijdens MSN maar netzogoed tijdens intensief gamen of downloaden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 18:15 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-01 22:58
Heb je soms je laptop ondergeklokt? Hoe vaak/snel loopt hij vast? 1 keer per dag of minstens 1 keer per uur ?

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Lees je eerst even hier in:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Misschien bied dit niet het verlossende antwoord maar je wordt er wel wijzer van... leren troubleshooten.
Daarnaast kun je googlen naar jouw serie laptop. Wie weet hebben meerdere mensen hetzelfde probleem. Mocht je er zelf niet achter komen en ook nog garantie hebben dan lijkt me dit een RMA gevalletje.

edit:
http://www.ciao.co.uk/Fuj..._15_4_TFT__Review_5673139
zelfde probleem. Schijnbaar hebben er meer mensen last van, grote kans dat Siemens hier bekend mee is.

edit2:

http://www.google.nl/sear...+freeze&btnG=Zoeken&meta=
Hi, I have a mailo pro v3515 that freezes. I upgrade the bios, the notebook is not so hot and i used cpu cool software too. I removed vista and installed windows xp pro and still freeze. I talked to customare care, they suggested to reistall vista and upgrade the wireless lan drivers. I found a wireless lan upgrade in windows update and now with vista it's 2 days up and running. I hope this will help someone, i'll write again if the problem is solved.
Sorry for bad english

Ciao
(italian amilo user)

[ Voor 56% gewijzigd door markiew op 14-06-2008 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie,
ik had de troubleshooter dus al geraadpleegd, maar ik zal eens kijken wat de andere amilo pro users eraan gedaan hebben, ik zal jullie met mijn bevindingen upgraden

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:19:
Heb je soms je laptop ondergeklokt? Hoe vaak/snel loopt hij vast? 1 keer per dag of minstens 1 keer per uur ?
Nee ik heb hem niet ondergeklokt, in ieder geval, niet wat ik weet, bios instellingen staan gewoon op default.. Het is verschillend hoevaak hij vastloopt, had net in 2 uur tijd 5 x vastlopen , en daarna werkt hij misschien weer 4 uur achter elkaar, erg onvoorspelbaar dus,
Op CIAO REviews is te lezen dat de meesten met deze laptop, hetzelfde probleem hebben.
Het is dus in ieder geval niets softwarematigs.. Lijkt me dus een fout van Fujitsu Siemens, zal eens kijken hoelang ik er nog garantie op heb..

Verwijderd

Vastlopen Fujitsu siemens amilo pro

Mijn laptop loopt regelmatig vast wie kan mij helpen wat is de oplossing

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:30:
Vastlopen Fujitsu siemens amilo pro

Mijn laptop loopt regelmatig vast wie kan mij helpen wat is de oplossing
1. Maak een nieuw topic aan, wat je nu doet is topic kaping. Dat is niet de bedoeling op GoT.
2. Geef dan ook direct meer info want hier kunnen we niks mee, dus:

- Specs
- Exacte type (er zijn meer Amilo Pro's)
- Exacte symptonen
- Wat je zelf al hebt geprobeerd

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
En misschien ff googlen naar op het volgende:

"Fujitsu [type] problem "

Wellicht dat dit al een scala aan wetenswaardigheden biedt.

Verwijderd

Oke even wat meer info:

Ik heb nu bijna een jaar een Amilo Pro V3515 WL1 de laatste maand heb ik heel vaak het probleem dat deze vastloopt.
Bij gebruik van het internet maar ook bij normaal lokaal gebruik in Word etc.
Als dit gebeurd zit hij compleet vast en kan ik hem alleen los krijgen door hem uit te zetten en compleet opnieuw op te starten. Acties als Ctrl+Alt+Delete werken dan ook niet hij zit dan compleet vast.
Acties als schijfopruiming, virus controle, defragmaenteren heb ik reeds geprobeerd maar geven geen fouten.

Ik ben geen PC kenner dus hopelijk kunnen jullie me een paar tips geven dit op te lossen.

Bij voorbaad dank.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:22:
Oke even wat meer info:

Ik heb nu bijna een jaar een Amilo Pro V3515 WL1 de laatste maand heb ik heel vaak het probleem dat deze vastloopt.
Bij gebruik van het internet maar ook bij normaal lokaal gebruik in Word etc.
Als dit gebeurd zit hij compleet vast en kan ik hem alleen los krijgen door hem uit te zetten en compleet opnieuw op te starten. Acties als Ctrl+Alt+Delete werken dan ook niet hij zit dan compleet vast.
Acties als schijfopruiming, virus controle, defragmaenteren heb ik reeds geprobeerd maar geven geen fouten.

Ik ben geen PC kenner dus hopelijk kunnen jullie me een paar tips geven dit op te lossen.

Bij voorbaat dank.
Lees je niet wat Genetx zegt? Open een nieuw topic (aangezien dit topic kaping is). Maar bovenal, ga eerst dit lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
CSL Beleid
Alvast wat tips:
- controleer de temperatuur van de CPU, GPU en HDD
- installeer Windows opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen problemen met het feit dat hij hier meepost omdat het precies om dezelfde fout gaat, en we hebben precies dezelfde laptop de Fujitsu Siemens Amilo Pro V3515

Verwijderd

Inderdaad het gaat om hetzelfde type laptop, maar wat heb je hier aan gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Zie jouw topic; )
Pagina: 1