Mogelijkheid single DVB tuner Digitenne opnemen via WMC pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
(Ook) ik ben overgestapt naar Digitenne, prima beeldkwaliteit.
Maar zonder hun véel te dure Topfield Dual Decoder kun je slechts via je video recorder één programma tegelijkertijd opnemen.

Toen ik nog via de kabel (UPC) tv had, stelde ik deze gewoon af op mijn p.c. Hauptpage 150 card en kon zo én tv kijken én opnemen.

Mijn vraag is, is iemand van jullie hiermee bekend dat dit via scart of gele tulp stekker van digitenne single DVB tuner ook kan?
Opnemen via je pc.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
Mitch
Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de naam zegt het al he: single tuner :P

gaat niet lukken dus. je kan het signaal van dat ding prima cappen met je computer, maar da's dan wel hetzelfde kanaal als waar je toch al naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dat wil ik dan wel, want dan zet ik mijn video in mijn slaapkamer, (heb n.l. 2 kastjes van digitenne), kan ik toch 2 verschillende programma's opnemen.
echter hoe kan ik het signaal 'cappen', is me tot op heden nog niet gelukt.
Ik heb een Media Center PC.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

O.a. gewoon met de software die bij je TV-kaart geleverd is. Kun je ook gewoon downloaden van de Hauppauge (het scheelt als je het gewoon goed spelt) website. (En dat staat ook gewoon in de handleiding...)

Wanneer je Windows Media Center (XP, danwel Vista) gebruikt is het helemaal gemakkelijk, gewoon op de record-knop op je afstandbediening drukken...

Maar dit is allemaal wel heel erg basic, hoor. Probeer ook zelf even wat dingen uit te zoeken, zo moeilijk is het niet te vinden!

[ Voor 52% gewijzigd door Mad Marty op 29-06-2008 13:01 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:59:
O.a. gewoon met de software die bij je TV-kaart geleverd is. Kun je ook gewoon downloaden van de Hauppauge (het scheelt als je het gewoon goed spelt) website. (En dat staat ook gewoon in de handleiding...)

Wanneer je Windows Media Center (XP, danwel Vista) gebruikt is het helemaal gemakkelijk, gewoon op de record-knop op je afstandbediening drukken...

Maar dit is allemaal wel heel erg basic, hoor. Probeer ook zelf even wat dingen uit te zoeken, zo moeilijk is het niet te vinden!
Beste Mad Marty, ik gebruik Hauppage al 3 jaar, maar heb vaak genoeg problemen met drivers ervan gehad; was 'build in' de p.c.
En hoezo op mijn record-knop van afstandbediening drukken, ik moet misschien eerst Digitenne op pc aansluiten, en hoe ik dat moet doen is mijn vraag?
Dus uuh niet zo uit de hoogte doen met je 'basic' want ik weet écht wel e.e.a. hoor, alleen dit is heel specifieke materie en wil graag juist weten voor ik een andere t.v. kaart of intermediair (tussenkasje) aankoop.
Thx voor je begrip
Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als je de Topfield decoder hebt, zit er naast de 'antenneaansluiting' een RF-loop-out. Als je daar een Coax-kabel insteekt, en die vervolgens in de coax-in of wat ook van je Hauppage steekt, kun je beeld krijgen (als het goed is). Kijk anders even in Het grote Digitenne topic deel 6

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan je digitenne box dmv een svideo of composiet aan de hauppauge aansluiten. Vervolgens moet je de ir blaster op de ir receiver aansluiten in binnen t bereik voor de digitenne receiver hangen.
Dan moet je in de tuner wizard van MCE aangeven dat je een set-top box gebruikt, en dan de input kiezen. Enzo verder.

Wanneer je dan opneemt/kijkt stuurt mce commando's naar je digitenne box en die veranderd het kanaal. Heel gedoe maar t werkt.

Deze link gaat er dieper op in met plaatjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Def_P op 29-06-2008 13:46 . Reden: Link toegevoegd ]

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:36:
[...]

Beste Mad Marty, ik gebruik Hauppage al 3 jaar, maar heb vaak genoeg problemen met drivers ervan gehad; was 'build in' de p.c.
En hoezo op mijn record-knop van afstandbediening drukken, ik moet misschien eerst Digitenne op pc aansluiten, en hoe ik dat moet doen is mijn vraag?
Dus uuh niet zo uit de hoogte doen met je 'basic' want ik weet écht wel e.e.a. hoor, alleen dit is heel specifieke materie en wil graag juist weten voor ik een andere t.v. kaart of intermediair (tussenkasje) aankoop.
Thx voor je begrip
Mitch
Nou? de vraag die je stelt is zeker erg basic en kun je gewoon met trial and error voor mekaar krijgen. en zo specifieke materie is dat ook weer niet google is je vriend

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24
Hier de officiele link van Microsoft:

http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 08:23
http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx

zou dit ook werken bij UPC digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je hebt idd twee opties, via composite + audio
En via Coaxiaal (Beeld & Geluid via 1 kabel)

Die 2e manier heb jij altijd gebruikt toen je nog UPC had. Kortom, lus je digitenne RF-Out op je TV Kaart en stem af op je juiste frequentie. Gaat het allemaal zoals je altijd hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allemaal reuze bedankt voor alle tips, ik ga eens kijken wat of ik ermee kan en of het werkt.
Mvg Mitch
Pagina: 1