Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen heb ik te maken gekregen met spontane reboots zodra ik spellen opstart OF nadat ik een paar minuten heb gespeeld. Dit kwam voor het eerst voor bij Counterstrike Source, terwijl ik al een halfuur had gespeeld. Toen ik het spel opnieuw probeerde te spelen, rebootte de computer al zodra het level geladen was. (Het spel starten lukte dus wel, maar zodra ik een server had gejoined en het laden klaar was, rebootte de computer).
Andere spellen deden het nog wel, zoals Garry's Mod, maar nu kan ik ook dit spel niet meer spelen zonder dat de computer reboot. Hellgate: London crasht(reboot) nu zelfs al bij het titelscherm.
Vandaag is het me gelukt om een server te joinen in Garry's Mod, maar na 2 minuten rebootte de computer weer.
Specs:
Asus P5B
Intel Core 2 Duo E6600 @ stock
2gb Kingston DDR2 400mhz
GeForce 8800GTX @ stock
Creative X-FI platinum
2x WD Raptor 150gb 10k rpm
1x Maxtor 250gb 7200rpm
Dell 3007
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Windows complete reinstall
Service pack 2
Nieuwste drivers voor grafische kaart, chipset, geluid
Memtest
100% pass
Windows checkdisk
Geen errors
Orthos cpu test
2 uur laten draaien zonder errors
Plaatjes
Misschien dat jullie er iets aan hebben?
Speedfan

Coretemp

CPU-Z

Overige opmerkingen
- Deze reboots komen alleen voor bij het spelen van games.
- Ik zie geen blauw scherm (BSOD), ook niet als ik in "startup and recovery", "Automatically restart" uit heb staan
- Heb een complete format uitgevoerd op mijn windows schijf voordat ik windows er opnieuw heb opgezet
- Heb in de computer gekeken of alles goed aangesloten zat (wel beetje stoffig)
- Na de reinstall van windows krijg ik nog steeds op exact dezelfde manier reboots tijdens het spelen van games
Tot slot
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp! Hopelijk komen we er samen uit. Ik ben nu al een week aan het knutselen zonder dat ik ergens kom. Behoorlijk frustrerend!
Sinds een paar dagen heb ik te maken gekregen met spontane reboots zodra ik spellen opstart OF nadat ik een paar minuten heb gespeeld. Dit kwam voor het eerst voor bij Counterstrike Source, terwijl ik al een halfuur had gespeeld. Toen ik het spel opnieuw probeerde te spelen, rebootte de computer al zodra het level geladen was. (Het spel starten lukte dus wel, maar zodra ik een server had gejoined en het laden klaar was, rebootte de computer).
Andere spellen deden het nog wel, zoals Garry's Mod, maar nu kan ik ook dit spel niet meer spelen zonder dat de computer reboot. Hellgate: London crasht(reboot) nu zelfs al bij het titelscherm.
Vandaag is het me gelukt om een server te joinen in Garry's Mod, maar na 2 minuten rebootte de computer weer.
Specs:
Asus P5B
Intel Core 2 Duo E6600 @ stock
2gb Kingston DDR2 400mhz
GeForce 8800GTX @ stock
Creative X-FI platinum
2x WD Raptor 150gb 10k rpm
1x Maxtor 250gb 7200rpm
Dell 3007
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Windows complete reinstall
Service pack 2
Nieuwste drivers voor grafische kaart, chipset, geluid
Memtest
100% pass
Windows checkdisk
Geen errors
Orthos cpu test
2 uur laten draaien zonder errors
Plaatjes
Misschien dat jullie er iets aan hebben?
Speedfan
Coretemp
CPU-Z
Overige opmerkingen
- Deze reboots komen alleen voor bij het spelen van games.
- Ik zie geen blauw scherm (BSOD), ook niet als ik in "startup and recovery", "Automatically restart" uit heb staan
- Heb een complete format uitgevoerd op mijn windows schijf voordat ik windows er opnieuw heb opgezet
- Heb in de computer gekeken of alles goed aangesloten zat (wel beetje stoffig)
- Na de reinstall van windows krijg ik nog steeds op exact dezelfde manier reboots tijdens het spelen van games
Tot slot
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp! Hopelijk komen we er samen uit. Ik ben nu al een week aan het knutselen zonder dat ik ergens kom. Behoorlijk frustrerend!