Toon posts:

RAM geheugen voor MacBook Pro.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi, Tweakers,

Ik ben student aan de Hogeschool Rotterdam en heb pas geleden een MacBook Pro besteld. Volgens mede studenten van mij moest ik zelf 4 GB RAM installeren in de MacBook Pro, dat zou een hoop geld kosten, vandaar dat ik hem besteld had met de 2 GB specificaties.

Mijn vraag is, welke RAM (2 x 2 GB) ik het beste kan kopen voor in mijn MacBook Pro? Ik heb niet een hele boel verstand van hardware maar er is niks wat Google niet kan uitleggen :) .

Mocht dit al eerder gepost zijn, of is dit niet het correcte forum om dit soort vragen in te posten, dan mijn excuses hiervoor.

Alvast super bedankt _/-\o_ !

EDIT: Hier kan ik echt wel even mee vooruit, bedankt iedereen _/-\o_ !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 09:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=17&y=13

Even kijken wat de specs zijn van je mac en dan gewoon hieruit kiezen :)

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Crucial klik

Edit: typo

[ Voor 16% gewijzigd door Running_Cow op 28-06-2008 09:33 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Is voor een mac pro (niet?)
TS heeft het over macbook pro :)

edit: Dit miss goed lijstje?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 09:43 ]

• Running_Cow
  • Niet online
Ach ja Appels en Peren: Ook al geen verstand van ;)

Voor de TS, nog wel even bij de Apple Macbook Pro kijken welk type je precies hebt. Dit zou wat kunnen zijn.

Ach...Succes ermee \o/

Ow en "edit": Dat werkgeheugen tegenwoordig kun je moeilijk nog "duur" noemen :P _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Running_Cow op 28-06-2008 09:41 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MacBook Pro nog niet dus ik kan niet zien welke specs het zijn (volgens Macworld). Op de Apple website staat het volgende: 'Up to 4GB of 667MHz DDR2 SDRAM' maar nu weet ik nog niet voor welke spec ik moet kiezen (PC-4300 t/m PC2-6400) of zie ik het verkeerd?

In ieder geval al heel erg bedankt voor het reageren :) .

EDIT: Wow, in de tijd dat ik deze post maakte zijn er veel meer antwoorden :P . Sorry!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 09:44 ]

• Running_Cow
  • Niet online
Voor info over mHz en PC6400 etc: Klik

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 10:20
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:43:
Ik heb mijn MacBook Pro nog niet dus ik kan niet zien welke specs het zijn (volgens Macworld). Op de Apple website staat het volgende: 'Up to 4GB of 667MHz DDR2 SDRAM' maar nu weet ik nog niet voor welke spec ik moet kiezen (PC-4300 t/m PC2-6400) of zie ik het verkeerd?

In ieder geval al heel erg bedankt voor het reageren :) .

EDIT: Wow, in de tijd dat ik deze post maakte zijn er veel meer antwoorden :P . Sorry!
PC2-4200 is 533MHz geheugen en zal er in passen (welke merken weet ik niet)
PC2-5300 is 667 MHz geheugen en zal er in passen (welke merken weet ik niet)
PC2-6400 is 800MHz zal er ongetwijfeld ook in passen, maar het geheugen wordt niet volledig ondersteund, dus zal maar op maximaal 667MHz werken (weet niet of macbooks moeilijk doen als je sneller geheugen erin gooit dan hij aan kan, neem aan van niet)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met een hamer zal bijna alles erin passen. Maar fysiek de klep dicht kunnen doen is niet bepaald alles... :z

Gewoon op zoek gaan naar specs van RAM wat je nu hebt, dan meer van datzelfde maar in grotere hoevelheden zoeken. Het is geen wonder dat je niets vindt met google als je niet logisch te werk gaat en eerst even goed stil gaat staan bij waar je op moet zoeken. Als je geen verstand hebt van hardware en vooral dat als mantra wilt herhalen is het allicht beter om volgende keer wel gewoon bij Apple te bestellen. Die prijs spaart je namelijk moeite. Om zonder moeite ook nog goedkoper uit te willen zijn... tja...

Zie ook:
PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.