Toon posts:

OCZ uitgebreide keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Verwijderd

Topicstarter
Bij OCZ vind je per Hertz klasse wel 10 verschillende reeksen! De ene krijgt een heatpipe mee, de andere krijgt het nvidia logo erop geplakt, de ene krijg een 'titanium' heatspreader. Zijn deze uiterlijke foefjes het enige verschil op al deze 10 reeksen of zit er meer verborgen.

Bij mijn trouwe pc shop kan ik namelijk kiezen tussen de Reaper HCP, de XTC Nvidia en de XTC Platinum.

Allemaal krijgen ze de CL5 5-5-15 timing mee. Maar wat zou nu een goede keuze zijn voor mijn P5K Pro met 8800GTS.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens op de QVL kijken of die dimmen wel compatible zijn met je moederbord. Zowel Asus als OCZ staan immers bekend om compatibility issues, dus zou ik daar zeker goed op letten.

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik heb een tijdje terug is alle types geteld die ik op de site kon vinden; 115 types :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Hekking op 28-06-2008 10:00 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon standaard gevalletje bomen door bos niet zien.

Daar is ook een volstrekt standaard manier om doorheen te prikken:

1) stel je eisen, en zorg daarbij dat je ze in technische termen stelt
Tip: staat op QVL, naar wens enkel/dubbelzijdig, klokt tot een snelheid die jij goed vindt, met timings die jij goed vindt, evt toeters/bellen/blingbling
2) zet alle DIMMs uit Pricewatch die daar specifiek aan voldoen (ongeacht merk) op een rijtje. Tenzij je een bord treft met een zeer uitgebreide QVL kunnen dat er niet meer dan een handje vol zijn.
3a) als OC-performance niet belangrijk is, gewoon op prijs kiezen. Als DIMMs compatibel zijn, de gewenste chipstructuur (enkel/dubbelzijdig) en de gewenste snelheden gegarandeerd halen zijn ze zonder te OC-en volstrekt uitwisselbaar.
3b) als OC-performance wel belangrijk is, reviews en ervaringen zoeken van de DIMMs die aan je pre-selectie voldoen en kijken welke het verste komen.

Let op dat het woord "merk" nergens in bovenstaande voorkomt. Daar kom je vanzelf wel op uit. Om van tevoren bij een merk te beginnen zonder logisch na te denken over de zaken die *wel* relevant zijn bij geheugen is onzinnig.

Bovenstaande is niets nieuws, maar toepassing van gewone logica op de DIMM situatie. Zie ook: PMG FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.