Toon posts:

PC upgrade vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil binnenkort mijn PC upgraden. Ik wil gaan voor de volgende setup:

Asus P5k
Intel Quad Core Q6600
4GB OCZ geheugen
Club3D 8800GT graka.
750W voeding.
Zie deze link.

Nu weet ik dus niet zeker of ik dit neem, of dat het misschien beter is een volledige pc te kopen.. Maar waar o waar kan ik een systeem halen die een Q6600 + 4GB RAM en een 8800GT kaart heeft voor een redelijke prijs?
M'n pc is nu al 5 jaar oud, dus misschien is een volledige upgrade beter.

Weten jullie een systeem wat hieraan voldoet?

Ik ga gamen (WoW vooral) en Sims2 gaat ook gespeeld worden. Ook sims3 zodra die uitkomt. Er zullen ook verschillende accounts openstaan en mensen met weinig geduld zullen de pc gaan gebruiken. Het moet dus wel snel zijn :P (Outlook/Internet/werk/excel/video's(films) enzo...

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Alvast bedankt!!

- Niels

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Lees even de Faq door want dit is volgens mij in strijd met het CSL beleid

[ Voor 70% gewijzigd door jelly op 27-06-2008 17:23 ]

Keep it simple stupid

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:53
Dit gelezen? CSL Beleid

offtopic:
amd/ati 48xx serie

-

Verwijderd

Lees best even de CSL Beleid voor je deze vraag stelt.

edit: markje was me voor :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
O... naja ik wist niet wat CSL betekende dus ik heb het niet gelezen >.<

Ik kan dus nergens op dit forum daar iets over vragen?

- Niels

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
Welke onderdelen overweeg je om mee te nemen naar je nieuwe systeem?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:30:
That's the spirit! Als je iets niet kent, gewoon links laten liggen!
Hoezo? Je weet al wat je wilt hebben, dus dat heb je al uitgezocht. Nu moet je alleen kijken of de onderdelen die je wilt laten zitten nog wel courant genoeg zijn voor je of dat het vervangen van die onderdelen een dermate lage meerprijs met zich meebrengt dat het vervangen voordeliger is.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 17:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, maar het forum is wel een schat aan informatie, dus met de zoekfunctie en de Best Buy Guides kun je een heel end komen. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

- Niels
Er wordt hier verwacht dat tweakers zulk soort dingen zelf kunnen uitzoeken. Vandaar dat er hier nergens een plek voor is. Als het wel toegestaan was zou je 20 van deze topics op 1 dag voorbij zien komen en dat heeft geen meerwaarde voor dit forum.

Om toch maar een beetje antwoord te geven op je vraag. Een Q6600 is een beetje verouderd en er zijn betere alternatieven te koop. Sowieso heeft een Quad-Core weinig zin tegenover een Dual-Core omdat er bijna geen software is die er mee om kan gaan. Een E8400 oid is naar mijn mening een betere keuze.

Een 8800GT is op zich wel prima maar de nieuwe ATI HD4850 en 4870 zijn stukken beter.

Voeding is met 1 videokaart zware overkill. 450W van een goed merk is meer dan voldoende. Let er wel op dat het ook echt van een goed merk is. Geen Q-tec of Sweex maar Zalman of Corsair.

4GB is wel prima alleen moet je dan wel een 64bits OS hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet zoveel verstand van, vandaar dat ik het vraag. Ik weet niet of iets "goed" is, of dat het snel is of langzaam...

Railgunner: 2 harde schijven, de floppy drive en CD drives. (En de kast)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:39:
Ik heb er niet zoveel verstand van, vandaar dat ik het vraag. Ik weet niet of iets "goed" is, of dat het snel is of langzaam...

Railgunner: 2 harde schijven, de floppy drive en CD drives. (En de kast)
Dan moet je over de onderdelen reviews gaan lezen. Er zijn meer dan voldoende site's waar diverse CPU's en andere onderdelen aan bod komen met duidelijk conclusies over wat de beste koop is.

Let wel even op met je oude spullen dat een nieuw moederbord vooral SATA aansluitingen heeft en bijna geen PATA meer. Dan kan je problemen krijgen met je hardeschijven en/of brander.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Complete Systemen en Laptops ;) Nota bene het forum waar je in post.
Nu weet ik dus niet zeker of ik dit neem, of dat het misschien beter is een volledige pc te kopen..
Vaak ben je met zelf samenstellen en bouwen een stuk goedkoper uit. Als je geld wilt besparen en niet vies bent van een paar onderdelen in elkaar schuiven (zie het als Meccano voor gevorderden) is het prima te doen.

Verder ziet het er prima uit, maar die Q6600 door €1,19 geloof je zelf toch niet hè ;) De goedkoopste in de Pricewatch is €154,-

Verder zou je kunnen kijken naar de HD4850, deze kost ongeveer €25,- meer dan de 8800GT, maar presteerd wel iets beter.

Maar zie ook CSL Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende 2 harde schijven, zal dit gaan met P5K?

Station #1 - Maxtor 6L080M0 (76 GB)
Station #2 - Maxtor 6Y120M0 (114 GB)

PATA/SATA zegt mij ook niet zoveel eigenlijk :P Net zoiets als AGP en Pci-E?

IS het een groot verschil tussen de HD4850 en 8800?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 17:46 ]

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:44:
[...]
Maar hiervan verwachten we toch dat je het wel kan vinden. Al zoek je alleen maar de definities op en check je of de connectors overeen komen. Dit is wel zó basic....

edit:
Zelfde verhaal! Lees de reviews op internet.
--> Toon wat inzet.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 17:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• PilatuS
  • Niet online

Dit zijn dus de dingen die je zelf uit moet gaan zoeken. Met een paar minuten Google en wat inzet weet je zo of het wel of niet kan. Het komt er op neer dat HDD's verschillende aansluitingen hebben die niet compatible zijn met elkaar. Idd net zoiets als AGP en PCI-e.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bitage schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:43:
[...]
Verder ziet het er prima uit, maar die Q6600 door €1,19 geloof je zelf toch niet hè ;) De goedkoopste in de Pricewatch is €154,-
Blijkbaar geloof hij het wel ;-) Voor dat bedrag wil ik er ook wel een paar bestellen.

Net zoiets ja, dit kan je zelf opzoeken. Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Verwijderd

Zo ze hebben bij 4allclients een Q6600 voor 1.19Euro. Volgens mij is dit een typfoutje.

• Bitage
Euh, behalve dat het voor compleet andere apparaten is: ja, net zo iets. SATA is de opvolger van PATA (of IDE). De P5K heeft één IDE slot, dus daar kun je twee apparaten aan hangen, in jouw geval dus de twee harde schijven. Als je meer apparaten wilt aansluiten, kun je kijken naar SATA->IDE omvormers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nergens wat gezegt over die prijs, waarom zou ik dat geloven? Waarom denk je dat?

PATA/SATA kan ik idd zo opzoeken. Maar reviews daarover zijn chinees joh ;) Allemaal scores over 3Dmark met... Antistropic filtering ofzo? Ik hoef alleen maar te weten of het werkt op max settings zonder te haperen ^^

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Oh, ik zie nu net dat je nagelnieuw bent op GoT (Hai :w), dus we komen misschien een beetje bot over. Maar GoT is een community vol met Tweakers die allemaal wel een basiskennis hebben van computers en het leuk vinden om anderen te helpen.

Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat we een soort van veredelde helpdesk worden, vandaar dat er altijd een hoge verwachting is van je eigen inzet. Je moet dus zelf zoeken als we je een handreiking hebben gedaan en als je er dan niet uit komt kun je een concrete vraag stellen.

Vandaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 17:52 ]

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024

Ik denk dat je in dat geval beter ergens een compleet systeem op de kop kunt tikken. Als je wil gaan uitbreiden zonder kennis van deze (basis)begrippen zie ik het niet echt goedkomen eigenlijk :-s

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:50:
Ik heb nergens wat gezegt over die prijs, waarom zou ik dat geloven? Waarom denk je dat?

PATA/SATA kan ik idd zo opzoeken. Maar reviews daarover zijn chinees joh ;) Allemaal scores over 3Dmark met... Antistropic filtering ofzo? Ik hoef alleen maar te weten of het werkt op max settings zonder te haperen ^^
3dmark? antistropic filtering? Bij informatie over hd's?

Zie b.v. hier, http://forum.fok.nl/topic/795723, ja dat is een topic op Fok, en dan de post van Boy_Snakeye

Verwijderd

Topicstarter
Moet toch ergens beginnen ;) van software heb ik wel verstand, maar hardware gewoon stuk minder... Heb wel es videokaart erin gezet en geheugen, en het socket idee snap ik wel.. Stekkertjes erin enzo :P maar verder die begrippen ken ik niet allemaal nee...

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:53:
[...]

3dmark? antistropic filtering? Bij informatie over hd's?

Zie b.v. hier, http://forum.fok.nl/topic/795723, ja dat is een topic op Fok, en dan de post van Boy_Snakeye
Nee, die 3dmark en antistropic filtering bedoelde ik over de graka review, als reactie op
Zelfde verhaal! Lees de reviews op internet.
--> Toon wat inzet.

• Bitage
Omdat het lekker goedkoop is en het in je winkelmandje staat? Ik probeer je alleen maar te behoeden voor zulke fratsen, All4Clients doet wel eens meer van dit soort ongein (en zelfs €119.- is nog té goedkoop).
Euh, de regel "hoe-meer-hoe-beter" gaat gewoon heel vaak op. Niets chinees aan verder, hoe meer Anistrophic Filtering en Anti-Aliasing en hoe hoger de resolutie (kwaliteit en detail), hoe zwaarder het wordt voor de graka. Dan gaan ze FPS vergelijken et voilá: de hogere is beter dan de lagere.

Oh, en Wikipedia is ook altijd handig O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Bitage op 27-06-2008 17:58 ]

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:54:
Moet toch ergens beginnen ;) van software heb ik wel verstand, maar hardware gewoon stuk minder... Heb wel es videokaart erin gezet en geheugen, en het socket idee snap ik wel.. Stekkertjes erin enzo :P maar verder die begrippen ken ik niet allemaal nee...
Maar goed, je bent vast niet nieuw op internet en Google heb je vast ook wel eens van gehoord. Er zijn nu zoveel keywords genoemd dat je je toch wel minstens een avondje kan vermaken op Google ;)

edit:
@vvv: Dan moet je een helpdesk bellen of gewoon naar een shop gaan. Die helpen je graag aan simpele antwoorden. |:( Ik heb het hier toch vriendelijk geprobeerd uit te leggen.

[ Voor 78% gewijzigd door Room42 op 27-06-2008 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt wel alsof ik op school ben :P Ik wou alleen een simpel antwoord :P

Bij tweakers staan trouwens geen systemen met E8400 en ook nog een 8800.(Er staat maar een systeem met E8400)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als eerste: Welkom op GoT! :)

Ik heb het idee dat je nog niet echt een idee heb hoe we hier te werk gaan en wil je dus aanraden om even een stapje terug te doen en eerst eens even te lezen hoe het werkt.
Een goed punt om te beginnen voor een globale indruk is de inleiding van Het algemeen beleid, daar staat in een notendop beschreven wat voor vlees hier rondloopt en hoe dat met elkaar saust.

Omdat je -pardon my french- blijkbaar de ballen verstand hebt van hardware vind ik het dapper dat je een compeet systeem samen wilt gaan stellen, maar het moet wel kunnen.
Goed advies kun je op hier in CSL zeker wel krijgen, alleen moet je daar wel wat voor doen.
Zoals beginnen met het doornemen van het lokale beleid, zoals CSL Beleid. Het is niet de bedoeling dat dit een soort van prikbordje wordt waar iedereen zijn/haar boodschappenlijstje ophangt met de vraag of dit leuke spulletjes zijn en wat men er zoal van denkt. Je zoekt onderdelen stuk voor stuk uit, met een bepaalde motivatie.
Erg leuk om in de gaten te houden zijn de Best Buy Guides op de frontpage en de topics waar de toekomstige Best Buys gemaakt en besproken worden: bijvoorbeeld [BBG] Multimediasysteem juli 2008.

Ga er eens goed voor zitten en trek er enkele avondjes voor uit, waarbij je elk belangrijk onderdeel stuk voor stuk bekijkt en reviews en andere gewenste informatie over opzoekt. Waarbij je probeert de nieuwste ontwikkelingen in de gaten te houden, zoals bijvoorbeeld de ATi HD4800 serie op videokaartgebied, zie daarvoor het nieuws op de frontpage.

Het gaat er om dat we willen zien dat jij je inzet voor je "project" en dat je zelf bewust je keuzes maakt gebaseerd op wat je gevonden hebt. Laat ook zien waarom je een keuze maakt en wat voor jou belangrijk is. CSL FAQ kan daarbij als leidraad dienen.

Mocht je nog met vragen zitten betreffende dit slotje of je begrijpt het gewoon niet, dan kun je mij (en andere moderatoren) natuurlijk bereiken via DM (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif, inschakelen in je Voorkeuren) of email (zie mijn MyReact Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/myreact.gif).

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 27-06-2008 18:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.