Toon posts:

Fedora upgraden naar nieuwere distro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit hier te werken op een oude Fedora 5 server terwijl de nieuwe Fedora 9 reeds uit is.
De veroudering begin je te merken door weinig ondersteuning en pakketbeschikbaarheid voor deze distributie.
Is het mogelijk om te upgraden naar een nieuwere distributie zonder hiervoor de hele server te formatteren? En vooral, hoe? :)

Bedankt

Verwijderd

Volgens mij is dit met Fedora niet mogelijk. Hiervoor heb je bijv Debian of Gentoo nodig.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Download de nieuwere Source Files en ga aan het compilen lijkt me ?? Tenminste zo kan je van versie naar versie "hoppen" bij FreeBSD via de CVS Tree :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lilith
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 01:09
Staat gewoon in de wiki bij Fedora: http://fedoraproject.org/wiki/YumUpgradeFaq

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2025
Van alles een backup maken, handmatig installeren, backup restoren.
Klinkt kut, is kut, maar dat ga je moeten doen.

:j

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 19:09
Waarom doet iedereen zo moeilijk?

Gewoon een Fedora 9 iso downloaden en op dvd fikken.
Daar vanaf booten en de upgrade functie selecteren. Dat kan dus zonder je systeem te formatteren.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
a casema user schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:53:
Gewoon een Fedora 9 iso downloaden en op dvd fikken.
Daar vanaf booten en de upgrade functie selecteren. Dat kan dus zonder je systeem te formatteren.
Ben je zeker dat dit gaat? Zou wel handiger zijn dan helemaal compilen :-)
Ik ga het alvast eens proberen op een testserver!
Hier staat het inderdaad perfect uitgelegd. Nu is mijn enige zorg de volgende:
er staat telkens uitgelegd hoe ik 1 distro naar boven ga: Fedora Core 5 -> Fedora Core 6 , Fedora Core 5 -> Fedora Core 6 etc etc. Als ik nu 4 distro's hoger moet gaan, moet ik ze allemaal afgaan?
EDIT: nog niet helemaal gelezen :)
Nu is het een kwestie van een goeie backup maken, proberen, en hopen dat alle configuraties, eigen scripts, ... nog werken om zo weinig mogelijk downtime te krijgen.

Nog een bijvraagje misschien, heeft er iemand een goeie tip om de server te mirroren naar een andere server (met dan ook andere hardware). De hardware verschilt wel erg, het gaat bijvoorbeeld van 2 naar 1 CPU, van 4GB ram naar 512MB.
Zo heb ik dan de exacte software zoals op de ene server maar kan ik toch zonder zorgen testen..

Thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 15:43 ]

Pagina: 1