Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows XP Installatie mislukt.

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik wil mijn windows xp opnieuw installeren. Hij start gewoon de installatie, en zodra ik op ENTER drukt gaat hij verder, todat hij de melding geeft:"

Geen Hard disk,, etc..

ondanks deze er gewoon in zit? Hoe kan ik deze nieuwe installatie toch voortzetten? In de bios vind hij hem ook gewoon en de ouwe xp start op. Ik wil namenlijk onder de installatie meteen alles formateren.
wie kan helpen?

Verwijderd

heb je een diskette met Sata drivers?
Waarschijnlijk(cker weten) is dat je probleem

met deze foutmelding heb je vast en cker sata schijven.
deze moeten wel aangestuurd worden
daar heb je sata drivers voor nodig.
Die kan je of slipstreamen in je windows cd of met diskette of usb stick loaden

wel op F6 drukken om andere drivers te loaden

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 22:38 ]

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18
Je zal vermoedelijk de s-ata drivers van je moederbord moeten installeren. Druk op F6 om extra drivers te installeren tijdens het laden van de XP cd.

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:36:
heb je een diskette met Sata drivers?
Waarschijnlijk(cker weten) is dat je probleem
Lijkt mij ook, tijdens de installatie vraagt XP je ook of je externe drivers hebt voor opslag devices.
Als je SATA schijven gebruikt moet je positief reageren op die vraagstelling, Flop erin en dan loopt de installatie netjes verder.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Het is inderdaad belangrijk dat je op zoek gaat naar SATA drivers. Deze zitten bij XP nog niet ingebakken ( bij VISTA zitten de meeste er wel in, eindelijk eens een pluspuntje voor VISTA ). Zoek eerst op welk moederbord/chipset je hebt. Wellicht heb je een CD-ROM bij je moederbord/PC gekregen waar deze drivers al op staan.

Vervolgens zet je deze drivers op een floppy, en bij het installeren van XP druk je op F6. Daarna kan je driver(s) selecteren die je wilt gaat gebruiken bij de installatie.

edit:
Sneller typen volgende keer dus... -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 26-06-2008 22:40 ]

Verwijderd

Marc P schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:39:
[...]

Lijkt mij ook, tijdens de installatie vraagt XP je ook of je externe drivers hebt voor opslag devices.
Als je SATA schijven gebruikt moet je positief reageren op die vraagstelling, Flop erin en dan loopt de installatie netjes verder.
ja is standaard windows heeft geen sata drivers aan boord dus moet je die zelf loaden.
bij mijis het zelfde alleen ik heb een geslipstreamde windows cd met drivers en al

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb hier wel een cdrom ligen van mijn moederbord dat is alles. Ok ik ga het morgen even proberen. Maar waneer moet ik dan op die F6 drukken? zodra hij die vraag stelt? of zodra hij alles aan het zoeken is?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ergens aan het begin vraagt hij zoiets als:
"Press F6 to install ....."

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

bij het loaden van je cd als dat blauwe scherm komt en onder in de balk zegt
druk op F6 om je eigen drivers te loaden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graag eerst even in een FAQ kijken voor je een topic opent of je vraag daar al in beantwoord wordt:

Windows Clients - FAQ - Windows Setup ziet mijn harddisks niet?
Daarnaast geeft de search je met [search=Xp installatie sata] ook al voldoende resultaten.

We gaan er hier wel van uit dat je zelf in ieder geval de basisstappen van het informatie zoeken beheerst, helaas komt dat in dit geval niet naar voren.
Daarom gaat je topic ook dicht.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 26-06-2008 23:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.