Toon posts:

Hulp nodig samenstelling pc met asus p5e x38

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Een erg goede nacht,

Ik ben een beginner hier bij tweakers en voor mijn opleiding heb ik een goede pc nodig,
waarop ik gameengines kan laten draaien en kan ontwikkelen. Ik heb nu de volgende opstelling bedacht,
maar omdat het mijn eerste keer is wil ik graag jullie hulp en advies of dit een goede keus is of dat er componenten moeten worden aangepast.

Budget totaal = € 750,-

Behuizing:

X-GEAR Xblade CXB28KN ATX - 35,95

Voeding:

Coolermaster 500W RP500 Voeding atx 2.01 - 59,95

Moederboard:

Asus P5E X38 Intel sokket 775 ATX - 147,80

Processor:

Inter Core® 2 Quad Q9300 - 246,95

Processor Koeling:

Asus VR Guard P5P2 CPU cooler skt 775 - 18,95

Extra Koeling:

Coolermaster Case Fan RTL 120MM series - 6,00

Harde schijf:

Samsung 160 GB HD161HJ - 33,55

DDR2 Geheugen:

Crosair 2gb DDR2 (2x1GB) pc6400 800mhz -38,95

----------- +

Totaal bedrag: 588,10

Eventueel nog wat koelpasta en een externe harde schijf van MAxtor van 320 gig die ik al klaar heb liggen.

Ik hoop dat jullie mij hulp kunnen bieden en alvast bedankt voor jullie commentaar naartuurlijk!

Vriendelijke groeten,

Jamie van der Pijll

Verwijderd

PMG FAQ
Modbreak:Post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet :o

Bovendien heb jij wat betreft eigen inzet en FAQ lezen niet bepaald recht van spreken...

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 26-06-2008 03:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar daar wordt ik niet echt mee geholpen, de info is mij niet duidelijk genoeg en het duidt op research bij fabrikanten, ik dacht dat bij deze website zich wel wat proffesionals zaten die mij kunnen steunen om te kijken of mijn soecifieke opstelling kan kloppen. Alsnog bedankt!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

- Prima voeding en moederbord.
- Processor is _veel_ te duur. Als je perse een quadcore wilt hebben gewoon voor de Intel Q6600 gaan, anders is een E8400 misschien nog wel een veel betere CPU door lager stroomverbruik en hogere kloksnelheid.
- Harde schijf is prima, al heb je voor een paar tientjes meer _veel_ meer storage, dus zeker het overwegen waard om hier iets meer aan te besteden
- Waarom extra CPU koeler? In het geval van een Q6600 is een AC Freezer 7 Pro een betere keus, bij een E8400 kun je met de stock koeleing wel af. Scheelt weer die tientjes voor je grotere snellere harddisk.
- Beetje weinig geheugen met maar 2 GB. Wederom voor een paar tientjes extra koop je 4 GB, wat echt wel lekker werkt met zware applicaties.
- Behuizing is mooi goedkoop, maar imho wel verschrikkelijk lelijk. Maargoed, dat is persoonlijke smaak dus hier kan ik verder niets over zeggen.

- Geen videokaart in het systeem?? Voor 110 euro een 8800GT, voor 150 euro een HD4850 of voor 230 euro een HD4870 dat zijn de beste deals :)

Die extra tientjes voor de harddisks en het geheugen haal je weg door een goedkopere, maar nauwelijks langzamere, CPU te nemen. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, de video kaart helemaal vergeten, hoewel ik geen beeldscherm heb met dvi, dus zoek er een met nog 1 dvi en 1 vga aansluiting en ondersteuning voor minimaal pixel shader 2. En de 4 gig intern geheugen, waarschijnlijk 2x2 gig ben ik nog niet tegen gekomen, alleen voor 200+ euro. Welke cpu raad je het beste aan voor het programeren van windows en xbox 360 games?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry, maar daar wordt ik niet echt mee geholpen, de info is mij niet duidelijk genoeg en het duidt op research bij fabrikanten, ik dacht dat bij deze website zich wel wat proffesionals zaten die mij kunnen steunen om te kijken of mijn soecifieke opstelling kan kloppen. Alsnog bedankt!
Het antwoord van BlackFlower is veel te kortaf en onvriendelijk. Dat gezegd, ik ben wel bang dat jij ook niet helemaal door hebt wat GoT is en waar je hier voor terecht kunt. GoT is geen helpdesk maar een community van bovengemiddeld geinteresseerde computergebruikers. Een van onze regels is dat we niet aan 'boodschappenlijstkeuring' doen. Dat valt namelijk in de categorie van dingen die je zelf kunt uitzoeken als je even duidelijk eisen stelt en aan de slag gaat. Heb je daarentegen specifieke deelvragen waar je niet zelf uit kunt komen, dan ben je op GoT wel aan het juiste adres :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.