Dell TrueLife

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Beste mensen,

Op de site van dell zie ik het volgende staan:

LCD-scherm
Voordelen van Dell TrueLife™
* Levendiger beeld
* Helderdere kleuren
* Scherper contrast
* Grotere invalshoek
* Verminderd vermoeide ogen
TrueLife-schermen bieden een kijkervaring die scherper en levendiger is dan de lage-resolutieschermen met een niet-schitterende coating en lagere contrastverhoudingen. Let Op! TrueLife schermen zijn meer glimmend en reflecterend dan gewone schermen.

Nu ben ik in de veronderstelling dat zo'n glinsterend scherm (true life) alleen maar nadelen heeft. Volgens mij heeft hij helemaal geen grotere invalshoek. Ook is er buiten volgens mij nauwelijks mee te werken.

Hoe zijn jullie bevindingen.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:01

RnB

Ten eerste is er een overvloed aan informatie daarover op het internet te vinden, dus ik zou eerst maar even dat bekijken. ;)

Heb zelf een True Life variant op mijn Toshiba laptop, het is in principe allemaal hetzelfde, maar dan met een andere naam.
Veel klopt er wel, het beeld is levendiger, de kleuren zijn meer helder etc..
De backlight van mijn scherm is helaas te min om de schitteringen tegen te gaan, maar als je een helder scherm heb, zal de grootste nadeel min of meer verdwenen zijn; namelijk het schitteren.
Al met al ben ik er best blij mee, maar zou zoals eerder gezegd had ik een meer heldere scherm willen hebben om die schitteringen tegen te gaan, want dat is wel heel erg irritant.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Reef_91 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:13:
Ten eerste is er een overvloed aan informatie daarover op het internet te vinden, dus ik zou eerst maar even dat bekijken. ;)
Hartelijk dank voor je reactie, het probleem is dat hier zo vreselijk veel over geschreven wordt met flinke tegenstellingen.

Het vervelende is ook dat je zo'n dell niet even in de winkel kan gaan bekijken...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Maar de meeste andere laptops wel. Gelukkig geeeft onze Notebook FAQ wat info: Notebook FAQ

Ik ben zelf juist fan van het spiegelscherm. De kleuren worden er een stuk beter op en is buiten prima bruikbaar. Een mat scherm is niet per definitie beter in de zon. Het enige wat telt is de sterkte van je backlight. Hoe sterker hoe beter, je moet namelijk het zonlicht overwinnen. Daarbij maakt het geen donder uit of je mat of spiegel hebt zoals ik heb kunnen ervaren.

Maar zoals reeds vermeld, er zijn al honderden van dit soort topics geweest, vele ervarignen in de ervaringen topics, een stukje in de FAQ en ook de andere ~6 Miljard - GoT.Users.Count die je op het web kan vinden zullen hun ervaringen hebben.

Dit topic gaat maar dicht voordat we weer een welles-nietus rant krijgen.

Dit topic is gesloten.