Twijfels in mediasysteem.

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 00:51
Goededag,
Ik post dit bericht hier omdat ik twijfelde tussen softe goederen en PMG. Als ik PMG kan uitsluiten verplaats ik graag mijn topic naar Softe Goederen.

Mijn vriend heeft een computer waarvan het aardig presteerd als een media systeem. Het huidige multifunctional media container mkv is het enige hobbeltje in de weg.
Hierbij ook de vraag in PMG:
Is het een hardware probleem of een software matige.
De hardware:
Mobo: Asus p4p800 deluxe
Grafische Plank: Asus AH3650 Silent
Processor: Intel Pentinum IV, 3.0 GHZ Northwood (oude socket 478)
Geheugen: 1024 Mb DDR (FSB voor mij onbekent)

Het grafisch vermogen is genoeg om een full HD resolutie te maken. Interlaced of prograssice maakt voor het moment niet uit, weet het verschil wel.

Ik weet dat zijn processor best oud is maar of dat nu belemmerd?

Mijn vraag dus, zou dit setje het vermogen hebben om een FullHD film af te spelen, en dus het liefste de mkv container. Of zou ik dit moeten zoeken aan de Softe Goederen?

Vriendelijke groeten,
Thomas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je proc is aan de trage kant. Netburst procs zijn vrij traag met dit soort dingen. Een Core 2 zou al stukken beter zijn.
Daarbij heb je ook veel te weinig geheugen. Wil je het soepel laten lopen dan zou ik toch zeker naar 1GB ram toegaan ipv de 128MB die je nu hebt.
Je zult het waarschijnlijk ook wel kunnen zien als je je taskmanager openzet, dan zul je zien dat je proc toch tegen de 100% aan zit te hikken als het goed is.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
naar 1GB ram toegaan ipv de 128MB die je nu hebt.
offtopic:
Heel flauw :+ Hij bedoelt waarschijnlijk 1024MB :)

Welke afspeel software gebruik je? Windows Media Player? Probeer VLC of SMPlayer eens.

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 00:51
Thnx Terw_Dan. Ik verwachtte zoiets al met de processor. Wat meer cache werkt ook wel mee. Andere socket voor meerdere connections ed. In ieergeval alles wat je nu zou kopen biedt vooruitgang.
het geheugen mag dan idd wel naar de 2048 Mb aangezien het systeem Vista 32-bit draaid.

Bitage,
er zijn verschillende players gebruikt. De o zo heilige VLC stelde me zelfs teleur. SMPlayer zal ik eens laten proberen. Voor de rest zijn er allerlei players gebruikt waarvan maar 5% iets neerzette dat in de buurt komt van VLC/Media Player Classic.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat is nu het cpu gebruik tijdens het afspelen van zo'n mkv'tje? Dat sluit dan dingen uit, al denk ik zelf dat het gewoon de cpu is...

één is geen, twee is één

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Nog los van het slordige taalgebruik (gebruik toch gewoon spellingscontrole in je browser als je weet dat je het moeilijk vindt, is echt minieme moeite) is dit gewoon iets wat je kunt opzoeken. Verder is .mkv zoals je zelf zegt een container. Wat afgespeeld kan worden hangt nogal af van exact welke compressie gebruikt wordt. Ook maakt 1080i vs 1080p enorm uit voor de systeembelasting, dus is het wel degelijk relevant :o

Begin dus eens met je in te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.