Welke TFT Monitor moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste mensen,

Ik ben er inmiddels bijna een jaar tussenuit geweest, en wil weer een nieuwe PC kopen.
Aangezien ik werkelijkwaar geen idee heb welke ben ik me nu veel aan't inlezen.

Ik wil graag dual screen tft hebben, en zoek dus eigenlijk een goed scherm. Nu zag ik dat er tegenwordig meer 19" dan 17" wordt aangeboden, dus ga ik er vanuit dat dit nu de 'standaard' is.

ten eerste: klopt dit? want een 19" scherm heeft (meestal) ook een hogere reso, en is dus daarmee lastiger te zien.

ten tweede, er is zo enorm veel aanbod dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen met zoeken.
uit deze link: http://tweakers.net/price.../343/?currFilters=&page=2 blijkt dat van samsung alleen al meer dan 50 typen zijn. De moet zakt me nu al een beetje in de schoenen.

De vraag is dus heel eenvoudig, namelijk, 'zouden jullie me kunnen helpen?'
Een vergelijksite zou erg makkelijk zijn, maar ook natuurlijk gebruikerservaringen.

Ikzelf ben opzoek naar een 17" of 19" scherm
die ik kan gebruiken voor films (hoge contrastratio) en een beetje gamen (2 of 4 ms?)
en waar ik foto's op kan bewerken (dus goede kleuren)

Vorig jaar was Samsung een vrij goede fabrikant, dus ben daar eigenlijk begonnen met zoeken.

Heeft iemand een idee?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Deze al doorgenomen?
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Reviews? Welke heb je op het oog? Waar twijfel je over?

19" tft heeft standaard geen hogere resolutie dan 17", tenzij het widescreen is. (Er zijn er wel, maar die zijn stuk duurder)

[ Voor 51% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-06-2008 15:44 ]

Specs

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
asfaloth_arwen schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:42:
Deze al doorgenomen?
Reviews? Welke heb je op het oog? Waar twijfel je over?
Ja die heb ik bekeken ja. Er staat vooral veel in over vidkaarten, en iets minder over schermen.
Ik heb nu een aantal reviews gelezen, maar ik heb geen idee of deze ook van de schermen zijn die ik zoek.

Nogmaals ik ben er een jaar uit geweest, dus weet weinig van wat er nu allemaal 'normaal' is.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien is het ook wel interessant om even de best-buy guides te bekijken (budget). Deze keuze is via discussie op het forum gemaakt: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008

En discussie over de nieuwe BBG (van juli):
Complete Systemen & Laptops

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 25-06-2008 15:51 ]

☻/
/▌
/ \

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Ik heb een tijd lang met dual 17" gewerkt, ben nu overgestapt naar 24" + 17" secondary. Zeker voor films (Full HD) en programma's als visual studio werkt dit erg fijn. Je geeft aan te willen gamen, dus indien je een groot scherm neemt moet je graka het ook nog trekken op die resolutie. Verder kun je voor foto bewerking kijken naar Eizo schermen, alleen de prijs is dan wat hoger :)

Specs

Verwijderd

Ik zou eens kijken of een scherm met een resolutie van >=1920x1200 wat voor je is. Ik kom van 2x17" af en ik werk inmiddels op een 27", maar dat bevalt me aanzienlijk beter. Geen rand in het midden, full hd materiaal af kunnen spelen en applicaties die je fullres wilt draaien, kunnen dat gewoon (itt tot een dualmonitor setup).

Installeer onder Windows wel Gridmove als je op grote monitoren werkt. Dat programma maakt een grote monitor opeens net zo bruikbaar als twee kleinere monitoren. Geen sleep-naar-monitor-en-maximize meer, maar gewoon je scherm indelen en met Windowstoets + 1 of 2 de applicatie naar een kant van het scherm gooien.

Dat progsel maakt het werken met een grote monitor echt een totale verademing :) grote grote aanrader :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De specifiek uitgewerkte stukken gaan over videokaarten, maar het basisprincipe blijft hetzelfde: stel duidelijk eisen op, kies een grootte en een paneltype, ga dan op zoek naar reviews en ervaringen van schermen die daaraan voldoen. Kies tenslotte zelf uit de korte lijst van schermen die je overhoudt die aan al je eisen voldoen en door anderen goed beoordeeld worden.

Bovenstaande hoort een Tweaker gewoon zelf te kunnen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.