Toon posts:

Laptop op halve kracht? Intel Speedstep?

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Laptop hier is ongeloofelijk traag... is nochthans een redelijk recente installatie van WinXP SP3
Als ik in de systeemeigenschappen ga kijken zie ik onderstaand fenomeen... 1400Mhz @ 598Mhz

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/xzcute/speedstep.jpg

Ik heb Intel Speedstep in de BIOS uitgeschakeld, maar dat lost het probleem niet op... Blijft 598 Mhz staan...

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

hmm.. staat er op je laptop een soort van "extra" energiebeheer geinstalleerd? dit soort probleem heb ik ook eens met m'n eigen laptop gehad. dat soort van extra energiebeheer heet bij mij toshiba power saver. met dat programmatje kon je vanalles instellen om je batterij zo lang mogelijk te gebruiken en dat programma stelde uit zichzelf een keer in dat de cpu op 800mhz moest lopen i.p.v. op 1,33 ghz. dus instellingen terug gezet en het liep weer mooi op 1,33 ghz :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet? in de PMG FAQ. Probeer eens RMClock om het in te stellen :)

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 25-06-2008 12:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Wat robjuh inderdaad zegt, heeft het waarschijnlijk te maken met de Powermanagement tool.

Toen hij op mijn laptop niet geinstalleerd was had ik ook maar 800mhz.
Na installatie van de Powermanagement tool van de fabrikant, kan je instellen welke prestaties en snelheid je wilt gebruiken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

Eventueel als RMclock niet werkt (draait op sommige systemen nogal brak, oa. die van mij) zou je notebookhardwarecontrol eens kunnen proberen. Daarnaast moet de processor wel omhoogschakelen naar de originele kloksnelheid wanneer er performance wordt gevraagd. (uiteraard wel met de stekker in het stoptcontact, en de laptop moet niet te heet zijn)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies

Het is een HP laptop die ik van scratch geïnstalleerd heb, dus niet met die restore CD's ofzo...
Zal morgen eens zoeken naar extra powermanagement programma's en de voorgestelde tools eens proberen (is niet mijn laptop, dus kan het niet direct testen)

Alvast bedankt!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Probeer anders ook Notebook Hardware Control (NHC). Met die tool heb je veel opties voor het instellen van energiebeheeropties. Voorts kun je ook de actuele kloksnelheid uitlezen en wel dynamisch.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Wat is het actieve power-schema ?

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/setup/maintain/67422-click-power-schemes.gif

Normaal gesproken is Home/Office Desk degene die je goede prestaties geeft en Minimal Power Management degene met de beste oplossing tussen max. en min. snelheid.

Een tooltje kan dit wellicht overriden waardoor dit geen zin heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Graag FAQ lezen voor je post. Ook even kijken naar andere actieve topics. Zie twee slotjes hieronder...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.