Router achter router bereiken

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Oke, een beetje onduidelijke titel, maar laat me even mijn probleem uitleggen.

Ik heb een netwerk met twee routers, een speedtouch 570 en een WRT54G met dd-wrt. De speedtouch heeft ip range 10.0.0.x en de linksys 192.168.1.x

De WRT is voor de 802.11g systemen, de speedtouch voor de b systemen. Deze zijn verbonden met elkaar via een utp kabel.

Nu wil ik vanaf een pc die verbonden is met de Linksys verbinding maken met een pc die hangt aan de speedtouch.

Heeft iemand een idee hoe dit moet? Kan ik evt. de WRT een link geven met de speedtouch, dat ze allebei in dezelfde ip range zitten?

Ik hoop op een antwoord! :D

Homey — Critics are those without skills to create.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan moet je op de Linksys en op de Speedtouch een route toevoegen naar het andere netwerk.

Vicariously I live while the whole world dies

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 18:47
Je moet in de router waar het verkeer (linksys) doorheen gaat aangeven dat hij de betreffende poorten moet forwarden naar de pc. Dan zou het moeten werken.

Echter is het misschien ook een optie om de linksys gewoon als switch aan te sluiten waardoor je gewoon 1 groot netwerk maakt. Dan kunnen alle pc's gewoon met elkaar communiceren. Maar ik weet natuurlijk niet of er een specifieke reden is dat beide netwerken gescheiden zijn.

Carpe Diem

• WeeJeWel
De poorten staan al open in de linksys, dus de pc achter de speedtouch kan wel de pc achter de linksys benaderen, maar niet andersom!

En de wrt als switch instellen lijkt me inderdaad logisch, maar kan niet echt veel informatie vinden over hoe dat moet. (En eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een draadloze switch gehoord, is dat dan een WAP? :P )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik neem aan dat je gewoon een opstelling hebt die gaat als volgt :

Speedtouch > LinkSys > PC's

Dan zou je namelijk gewoon vanaf een van de PC's de SpeedTouch moeten kunnen bereiken door het 10.0.0.x IP op te vragen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• WeeJeWel
Waarom het me eerst niet lukte is me echt een raadsel.. nu wil het dus opeens wel :D

Enorm bedankt allemaal!

Pagina: 1