Toon posts:

Welke laptop voor mijn studie?

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!!

Ik ben net afgestudeerd van het middelbaar en ga volgend jaar handelsingenieur. Als beloning
voor mijn A-attest krijg ik een laptop. Mijn budget is max € 2000. Ik vroeg me nu af, wat mijn
laptop allemaal moet kunnen voor de studie handelsingenieur en welke er geschikt is.

Ik heb natuurlijk ook een aantal persoonlijke vereisten:

hij moet snel zijn, want ik wacht niet graag
je moet er soms eens een spelletje op kunnen spelen
photoshop en flash moeten probleemloos kunnen draaien
Liefst eens scherm van 15.4"

Ik heb mijn ogen laten vallen op de macbook pro ,maar weet niet of dit wel een verstandige keuze is.

graag veel reacties!!!

Verwijderd

Er zijn zoveel laptops, je moet zelf gaan kiezen. Voor 2000 euro heb je echt wel een super laptop tegewoordig. Gewoon een HP o.i.d. met een standalone videokaart en behoorlijk wat geheugen(2gb of meer) ofzo.

Maar goed, dit topic gaat toch op slot. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 14:32 ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:47

Roytoch

Nietes

"je moet er soms eens een spelletje op kunnen spelen" en

"Ik heb mijn ogen laten vallen op de macbook pro ,maar weet niet of dit wel een verstandige keuze is.".

Wat voor soort spelletjes? Niet alles / alles niet draait even lekker op een Mac. Als je wil gamen zou ik voor een windows laptop gaan, als je puur wil photoshoppen / flash kunnen draaien is Mac ook leuk. Zoek eens uit welke programma's je wil gaan draaien, en of deze ook op mac willen draaien.

Welles

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk eens lekker bij:

www.acer.nl
www.dell.nl
www.asus.com.tw
etc.

Kijk welke je bevalt en kijk hoe duur hij is...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 10:28

r0b

Notebook FAQ

Let daarbij extra op de volgende zaken:
- Garantie: als de laptop kapot is, hoe lang duurt het voordat je hem terug hebt? Kan je extra garantie aanschaffen? (Next business day bijvoorbeeld? Neem dit mee in je budget.)
- Hoe lang moet de laptop meegaan?

En de standaard zaken, zoals:
- Is accu-tijd van belang of niet?
- Krachtige grafische kaart nodig?
- Hoge resolutie nodig?
- Veel geheugen nodig of niet?

Etcetera, etcetera ... :)

Daarnaast is Mac OSX niet de beste keuze voor een opleiding - behalve als je design / grafisch doet :+ - vanwege de grote overvloede aan programma's die alleen onder Windows draaien.
Dan kan je wel weer bootcamp draaien, maar dat is om het probleem heenwerken.

Met een budget van 2000 EUR zou ik dus gewoon zorgen voor een krachtige no-poespas laptop met degelijke garantie (oa. Dell / HP / Lenovo biedt dit wel aan).

Bel eens wat zaken af :) Bijvoorbeeld Dell heeft een live chat die je kunnen adviseren.

Gefeliciteerd nog met je MBO :)

[ Voor 35% gewijzigd door r0b op 24-06-2008 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een degelijke accu. min 4u
een middelmatige grafische kaart
lieft een hoge resolutie
en veel geheugen want ik wil niet wachten

ik wil niet puur gamen. de spelletjes die beschikbaar zijn voor mac zijn voldoende.

is de macbook pro een goede keuze voor mij?

hebben mensen ervaring met deze laptop?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 10:28

r0b

joeridt,

GoT is geen forum waar je een vragenlijstje dumpt en wij daarbij een geschikte laptop zoeken.
Zie o.a.: CSL FAQ

Als je je wensenlijstje klaar hebt kun je gewoon de sites afgaan van de leveranciers en kijken wat je wensen & budget matched.
Ervaringen met leveranciers kun je veelal vinden via de GoT Search.

Kijk trouwens ook even hier: [TU Delft] Laptopproject 2008/2009
Hier wordt een door de TUDelft aangeboden laptop besproken. Misschien kan je hem niet via TUD aanschaffen maar is het model wel een goeie optie voor je :)

[ Voor 23% gewijzigd door r0b op 24-06-2008 14:44 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:39:
ik wil graag een degelijke accu. min 4u
een middelmatige grafische kaart
lieft een hoge resolutie
en veel geheugen want ik wil niet wachten

ik wil niet puur gamen. de spelletjes die beschikbaar zijn voor mac zijn voldoende.

is de macbook pro een goede keuze voor mij?

hebben mensen ervaring met deze laptop?
Ik wil niet wachten.... Het is en blijft een computer en op sommige dingen zul je gewoon moeten wachten. 4 uur op een accu als je niks doet ? Volgens mij haalt de macbookpro de 4 uur niet.
De meeste "snelle" laptop halen dat niet. Ik heb zelf een Dell Vostro 1500 met een C2D 7500 / 2 gb / nv 8600M GT 256 MB / 160 gb hd / 1680x1080 15.4"
en haal 3 a 4 uur met draatloos aan. Maar dan gebruik ik dus geen zware dingen.

Met deze laptop kan je redelijk gamen. World of Warcraft draait er op en crysis ook.

Maar ik zou je eens goed inlezen ipv hier maar met vragen bliijven komen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
joeridt, GoT is geen helpdesk. Ga dus zelf eens opzoek in Laptopland..

mag best weggemod worden, maar ik kon het niet laten...

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 21:43
en we wachten op de keymaker met de sleutels voor het slotje! :+

discogs

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Volgens mij is een Asus G1S ideaal voor deze doeleinde. Prijs zal ongeveer rond de 1200 tot 1400 euro zijn. Aantal minpuntjes zijn wel: Erg stil is hij niet, accu gaat niet gek lang mee en hij is niet erg licht.

Macbook is in mijn opinie niet echt aan te raden in verband met studie en de mogelijke compability issues.

[ Voor 19% gewijzigd door Fox op 24-06-2008 15:39 ]

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik zou voor een apple g3 gaan, en de rest opzuipen
:D

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik vind 2000 euro wel enorm veel geld voor een laptop. Bedenk eerst eens goed waar je de laptop voor gaat gebruiken. Ik heb zelf sinds een paar weken een Dell XPS M1530, 1440x900 reso, 3gb ram, Intel T8100 blabla voor iets meer dan 700 euro. Persoonlijk vind ik Macbook's wat overprijst, je betaalt daar ook voor het 'imago' zeg maar. Deze Dell is echt erg mooi, slank en van de overige 1300 euro kun je wat leuks doen, bv een ps3 kopen icm een 40" lcd of plasma. Hoeft je laptop ook niet meer een megadikke videokaart te hebben voor t spelen van games.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 18:15
Bedenk ook dat hij na een jaar of 3 of een nieuwere versie OS (Windows 7 anyone) ook wel eens minder kan presteren.

Bij Dell kan je er overigens nog wel een stapel kortingsbonnen tegenaan gooien ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie info!!!

ik zal jullie niet als helpdesk gebruiken, maar ik zou wel willen weten wat jullie ervaringen zijn met de macbook pro?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:31:

ik zal jullie niet als helpdesk gebruiken, maar ik zou wel willen weten wat jullie ervaringen zijn met de macbook pro?
Daar is al 'n topic of 15 over volgeschreven, kijk bijv. eens in 't Apple foroum :*)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

Volgens mij hebben we daarvoor een Apple forum zie Apple Talk

Tevens raad ik je aan om eens lekker naar een Apple winkel te gaan, daar kun je naar hartelust een Apple uitproberen. Dan kun je er zelf achter komen of het werkelijk iets voor je is. Immers is je eigen indruk veel meer waard dan die van anderen.

Verwijderd

Jij wilt dus een mac, dan zou ik als ik jou was naar dit gedeelte van het forum gaan:
Apple Talk

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Beste joeridt,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Houd ook de Notebook BBG in de gaten die de CSL crew ergens in juli zal uitbrengen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.