Option ROM vol na plaatsen Radeon HD4850

Pagina: 1
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17
Vandaag m'n good-old 8800GTS 320MB vervangen door een Asus Radeon HD4850, echter krijg ik nu de melding Not Enough Space in Option ROM op de plek waar normaal de AMD/ATI RAID-controller m'n RAID-array moet zien.
Gevolg is dat ik hier niet meer van kan starten, alleen van de geintegreerde Promise SAS-controller kan ik nog starten.

Specs:
MSI K9A2 Platinum (1e versie)
AMD Phenom 9500
Asus EAH4850 512MB
4x 1GB DDR2-800

Verwijderd

Ik lift even mee, want ik heb dit probleem ook, ik kan niet in het Bios van mn HighPoint PCIe raid controller. En ik heb ook een ATI VGA/kaart, zie specs.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242312 Dit is hetzelfde probleem, maar er zit geen oplossing bij...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 21:56 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je de 8800GTS er weer in doet is het probleem dan verholpen? In ieder geval zou je een BIOS update kunnen overwegen. Indien je bord nog een tweede PCIe x16 slot heeft, zou je de kaart ook nog eens kunnen verwisselen om te kijken of dat helpt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is dingen die je niet gebruikt zet uitzetten in je bios. Dus compoorten, lptpoorten, de lan bootrom en ieder ding dat je eigenlijk niet nodig hebt. Op die manier moet het lukken, al heb je hardware combo's waarbij het niet wil werken.

• mad-dog
Terw_Dan schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:55:
Wat je kunt doen is dingen die je niet gebruikt zet uitzetten in je bios. Dus compoorten, lptpoorten, de lan bootrom en ieder ding dat je eigenlijk niet nodig hebt. Op die manier moet het lukken, al heb je hardware combo's waarbij het niet wil werken.
Was het maar zo'n feest. COM-poorten heb ik altijd uitstaan. LAN-bootrom stond ook al uit(al krijg ik wel het bootschermpje van Realtek).
Denk dat ik eens een mailtje richting MSI doe

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 23-06-2008 22:35 ]

• mad-dog
Niemand? ;(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bitage schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:54:
Als je de 8800GTS er weer in doet is het probleem dan verholpen? In ieder geval zou je een BIOS update kunnen overwegen. Indien je bord nog een tweede PCIe x16 slot heeft, zou je de kaart ook nog eens kunnen verwisselen om te kijken of dat helpt.
@ TS : Je BIOS al geupdate?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Foei ;)

Asus P5B & P5K en mogelijk veel andere bordjes hebben daar een speciale BIOS optie voor. Weet de naam niet, maar zoiets als "Enforce/always enable Option ROM", zit in ieder geval goed verstopt ... Je kan ook proberen je RAID card (mits) PCI, in een ander slot (direct erboven/eronder) proberen. En heb je de BIOS optie "Reset Configuration Data = Enabled" (eenmalig) al geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• mad-dog
BIOS was geupdate, maar heb het uiteindelijk kunnen oplossen.
Ondanks dat ik de LAN-bootrom disabled had staan bleef deze toch voorbij komen. Blijkt dus dat je via het config menu van de Realtek boot-rom kan uitzetten. Daarmee probleem opgelost.
Pagina: 1