Stille Harde schijf met max. 3 platters

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik ben op zoek naar een zo stil mogelijke SATA harde schijf voor in mijn media-player (Freecom MP-450). De grootte is niet super van belang, maar natuurlijk liefst zo groot mogelijk.

Nu vond ik op google dat samsung tegenwoordig zo ongeveer de stilste schijven maakt, maar is dit ook zo? In hoeverre zijn andere merken veel luidruchtiger? En hoe kom ik erachter hoeveel platters een harde schijf heeft?

De Samsung Spinpoint F1 HD753LJ lijkt me interessant, maar hoeveel platters heeft deze? En zijn er nog stillere schijven?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

2 platters.. zover ik weet.. (anders 3)
denk dat de samsung F1 360 gb de stilste is die je zo'n beetje kan kopen nu, maar misschien weet iemand het beter?

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 23-06-2008 21:23 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De HD753 heeft 3x250GB platters

De 1TB variant heeft 3x333GB platters

De 320GB versie heeft 1 platter :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kanarie op 23-06-2008 21:20 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:32
Ik zou toch eerder dan voor een HD103UJ gaan. Die is 1TB ( :9 ) groot en heeft drie platters van 333GB dus hij is nog sneller ook. Ik heb hem zelf ook en ik hoor hem nauwelijks. De spinpoints staan ook bekend om hun geringe geluidsproductie

Verwijderd

... en om hun lage warmteproduktie.

Eigenlijk dus geen enkele reden om geen F1 te kopen, want ze zijn ook nog het goedkoopst.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:25:
... en om hun lage warmteproduktie.

Eigenlijk dus geen enkele reden om geen F1 te kopen, want ze zijn ook nog het goedkoopst.
Compatibiliteitsproblemen en hoge aantal DOA's dan ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:35:
Compatibiliteitsproblemen en hoge aantal DOA's dan ;)
Dit zijn gelukkig zaken die optreden voordat je de schijf daadwerkelijk gaat gebruiken. Komt dit echt zo vaak voor bij Samsung, indien ja zou er op het internet wel een bron van te vinden moeten zijn neem ik aan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Paultje3181 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:13:
Nu vond ik op google dat samsung tegenwoordig zo ongeveer de stilste schijven maakt, maar is dit ook zo? In hoeverre zijn andere merken veel luidruchtiger?
Als je via Google reviews kunt vinden waaruit blijkt dat de Samsung hardeschijven de stilste hardeschijven zijn, waarom zou dat niet zo zijn? Ook hier op GoT worden ze vaak als stilste bestempeld. Dit had je kunnen weten als je de search had gebruikt of het Samsung F1 topic eens door had genomen, dit topic is de laatste tijden erg populair.
En hoe kom ik erachter hoeveel platters een harde schijf heeft?
Heel simpel, de specificaties op de webstite van de fabrikant raadplegen.
De Samsung Spinpoint F1 HD753LJ lijkt me interessant, maar hoeveel platters heeft deze?
Dit is gewoon terug te vinden in het Samsung F1 topic, de 750GB uitvoering heeft 3 platters van 250GB.

Naar mijn idee had je zelf zogoed als alle antwoorden op jouw vragen, zonder veel problemen, moeten kunnen vinden hier op GoT of met Google. Hier op GoT wordt er van je verwacht zelf enige werk te verzetten voodat je een topic opend. Ik wil je dan ook wijzen op het volgende deel uit de FAQ's: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.