Toon posts:

hd formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een LaCie 250 Gb met een probleem. De schijf is al enkele keren gewist maar de problemen blijven terugkomen.
probleem 1: schijf wordt niet ge-unmount maar blijft op de desktop
probleem 2: schijf heeft niet de juiste indeling (root-kwestie?)
Na het wissen en EHBO-gebruik krijg ik fouten die niet met schijfhulpprogramma kan oplossen.
Kan de schijf opnieuw geformatteerd worden of zijn er andere opties.
Bart

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
Welk besturingssysteem gaat het hier om?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:40:
Hoi,
Ik heb een LaCie 250 Gb met een probleem. De schijf is al enkele keren gewist maar de problemen blijven terugkomen.
probleem 1: schijf wordt niet ge-unmount maar blijft op de desktop
Welk OS hebben we het nu over? Want schijven staan doorgaans niet echt op je desktop ofzo.
probleem 2: schijf heeft niet de juiste indeling (root-kwestie?)
Is het dan geen optie om hem op de juiste manier te formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Het besturingssysteem is OSX 10.5
Hoe formatteer ik een hd met de mac?
Via console in unix?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Schijf utility.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tuurlijk kan een hardeschijf opnieuw geformateerd worden, hoe dit moet/kan ligt aan het gebruikte OS, in dit geval dus OSX. Voor een dergelijke handeling als het formatteren van een hardeschijf wil ik je graag verwijzen naar de help functie van het OS zelf, hierin zal vast en zeker opgenomen zijn hoe een hardeschijf te formateren.

Om te controleren of de hardeschijf in orde is wil ik je graag door verwijzen naar: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

In iedergeval dit zijn vrij basic dingen die jij wilt weten welke in de FAQ of help functies terug te vinden zijn. Hier op GoT verwachten wij dat iemand zelf eerst op onderzoek is gegaan alvorens een topic aan te maken: OM FAQ / Beleid , daarom gaat dit topic op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 25-06-2008 23:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.