Zinloos modderen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
Ik moet het even kwijt: Sommige moderators hebben absoluut geen gevoel voor humor en modden ongefundeerd omlaag.
Wees alsjeblieft een beetje spaarzaam met gemod! Ik weet zeker dat het een heleboel mensen het met mij eens zijn als ik zeg dat het behoorlijk irritant is...

Ik zeg het hier maar even, want ik vond het niet passen om dit als reactie bij een artikel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien is het handig om Moderatie op grappige reacties even door te lezen. Hier is namelijk laatst nog een flinke discussie over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

In het algemeen worden grappige reacties gewoon gemodereerd, zoals andere reacties. Staan er flames in, is de grap al te erg uitgemolken in het artikel, is het een fipo, etcetera zal de grap snel op -1 verdwijnen. Is dat niet zo ontvangt hij een 0 of hoger.

Heb je voorbeelden waaruit blijkt dat dit niet zo is?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Persoonlijk heb ik een slecht gevoel voor humor en ik ben dus ook kritisch op 'grappige' reacties, maar wanneer ze niet al te simpel zijn zal ik ze toch een nul geven, of ik leuk vind of niet. En ik heb het idee dat dat redelijk algemeen gebeurd. Voorbeelden zijn dus handig. En als je gelijk heb zijn het gewoon mismods en horen ze dus in Het kleine-mismoderatietopic deel VIII gemeld te worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Persoonlijk kan ik humor absoluut waarderen en geef hier ook goede modding voor echter zie ik maar bar weinig echte goede grappige posts. Doordat de +1 grappig waardering niet meer als zo danig bestaat is het ook minder goed zichtbaar hoe grappige posts gemod worden. Te vaak zie ik trouwens lame oneliners die dan als grappig zijn bedoeld.

Zoals Kixtart al aangeeft zijn een paar voorbeelden welkom.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Als ik ergens een bericht tegenkom waarvan ik luidop moet lachen, krijgt die gewoon een +1. Dat is een beetje mijn maatstaf voor grappige reacties. Echt vaak gebeurt dat echter niet, meestal zet ik ze op 0 of -1 (als het een serieuzer artikel of gewoon niet grappig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik laat me gewoonlijk niet leiden door humor als de score omlaag gaat ;)
Als ik de post echt grappig vind wel een +1, maar omgekeerd als ik hem niet grappig vind niet direct een -1. Zolang de posts niet flamend of erg vervelend is blijft hij wel op 0 staan, mits het dus niet de zoveelste is bij het artikel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Er zijn vast ook wel een paar posts te vinden die wel heel erg slechte humor bevatten, maar meestal is een grap, zolang hij een beetje origineel is en niet in gaat op een grap daarvoor zonder iets toe te voegen, gewoon op minstens 0.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Jammer dat zoals gewoonlijk als er ietwat kritiek komt op het modereer gedrag de mods wederom als een pact van wolven boven op de schaap duiken. 1 negatieve reactie en direct 5 mods die het omgekeerde beweren ...
Misschien dat we eens mogen afvragen waarom men met dit soort reacties komt alvorens ze af te doen als niet bestaand of dat er al reeds over gediscussieerd is. Want ook in andere discussies gebeurd direct hetzelfde. Neem misschien eens ietwat afstand van het mod-wezen zelf alvorens direct te achten dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

n4m3l355 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:11:
Jammer dat zoals gewoonlijk als er ietwat kritiek komt op het modereer gedrag de mods wederom als een pact van wolven boven op de schaap duiken. 1 negatieve reactie en direct 5 mods die het omgekeerde beweren ...
Altijd jammer dat wanneer er vraagtekens gezet worden er wederom users opduiken om de boel verder negatief te maken. Alsof er een pact tussen wolven gesloten is.

Het 'grappig'-aspect is uittentreure bediscusseerd in verschillende topics en op 'het moet toch kunnen' na is er geen enkele reden voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sowieso, wie verwacht je dan dat hier reageren? Toch echt de regulars hier, dus vooral pro/powermods. En die zijn inderdaad over het algemeen toch echt wel meer of minder tevreden met het huidige systeem. Bovendien hebben we, zoals ecteinascidin al zegt, al verschillende keren het hierover gehad, dus iedereen heeft al een duidelijke mening die vrij redelijk dezelfde kant op ligt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Misschien als we alle topics eens doorkeken zien we een enkele FP lezer die een opmerking maakt en dat alle mods het daar niet mee eens zijn. Dus inderdaad "we" kan zich wel vinden met de huidige situatie, de vraag is alleen of "we" wel het gemiddelde vertegenwoordigd wat de FP leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik zie ook niks wat te maken heeft met een pact wolven. Iedereen legt gewoon uit hoe hij/zij modereert in geval van 'grappige' reacties.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Maar je wou het ons verbieden te reageren en tegenargumenten te geven? Of vind je dat we continue maar moeten refreshen en bij een willekeurige reactie van een medemod geen argumenten meer aan mogen dragen, omdat er dan eerst een tegenstander aan het woord is?

edit:
sorry, te lang niet gerefreshed, nu doemt het pact weer op

[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 24-06-2008 10:30 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Ik merk altijd met de grapjes dat ik sommige kutgrappen wel grappig vind en grappen die anderen leuk vinden weer kut vinden. Omdat ik zoveel afwijk mod ik gewoon nul, aangezien de grap ook niet echt leesmeerwaarde heeft. Ik vind een neutraal reactie wel goed. -1 alleen bij uitgemolken grappen of van die oneliners zonder dat iedereen ze snapt. +1 vind ik echt overdreven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

ravenamp schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:22:
Ik moet het even kwijt: Sommige moderators hebben absoluut geen gevoel voor humor en modden ongefundeerd omlaag.
./.
Ik zeg het hier maar even, want ik vond het niet passen om dit als reactie bij een artikel te zetten.
Ongefundeerd omlaag is niet goed, als je aangeeft waar het over gaat (mag hier maar zou een volgende keer beter in het mismoderatie-topic passen) dan kijken we er naar. Bedenk wel dat een 0 niet negatief is.
./.
Perfect om het in TMF te melden d:)b de FP is idd niet de juiste plaats en je kan er op wachten dat dat alleen meer irritatie oplevert.
Alfredo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:59:
Als ik ergens een bericht tegenkom waarvan ik luidop moet lachen, krijgt die gewoon een +1. Dat is een beetje mijn maatstaf voor grappige reacties.
Prima insteek d:)b

Humor blijft nu eenmaal subjectief :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1