Hey.
Ik heb de laatste tijd veel last gehad met "[map] niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
in subfolders van mijn 2e schijf D:\.
Dankzij een paar topics op dit forum heb ik dat probleem map per map kunnen oplossen.
Als ik nu echter in een subfolder van D (D:\Backups\2008) een nieuwe map aanmaak (bv D:\Backups\2008\Juni),
dan heeft deze map de juiste machtiging en eigenaar.
Als ik dan een map naar die nieuwe map versleep (bv D:\Backups\2008\2 naar D:\Backups\2008\Juni\2),
dan heeft deze map terug hetzelfde probleem, ontoegankelijk...
Als ik dan naar de versleepte map kijk (D:\Backups\2008\Juni\2),
heeft ze weldegelijk de juiste eigenaar, maar er zijn geen machtigingen ingesteld.
Ik zou nu natuurlijk steeds map per map terug de juiste machtigingen kunnen geven,
maar dat zou een heus karwei zijn.
Is er een manier waarop ik de machtigingen van alle mappen terug goed krijg?
Als ik de machtigingen van D:\Backups bekijk staan ze goed ingesteld,
en als ik ze even wijzig en opnieuw instel heeft dat geen effect op de subfolder D:\Backups\2008\Juni\2.
Dank bij voorbaat,
Jonathan
EDIT: aaaaarg titel vergeten aanvullen,
kan ik die op een of andere manier wijzigen?
Ik heb de laatste tijd veel last gehad met "[map] niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
in subfolders van mijn 2e schijf D:\.
Dankzij een paar topics op dit forum heb ik dat probleem map per map kunnen oplossen.
Als ik nu echter in een subfolder van D (D:\Backups\2008) een nieuwe map aanmaak (bv D:\Backups\2008\Juni),
dan heeft deze map de juiste machtiging en eigenaar.
Als ik dan een map naar die nieuwe map versleep (bv D:\Backups\2008\2 naar D:\Backups\2008\Juni\2),
dan heeft deze map terug hetzelfde probleem, ontoegankelijk...
Als ik dan naar de versleepte map kijk (D:\Backups\2008\Juni\2),
heeft ze weldegelijk de juiste eigenaar, maar er zijn geen machtigingen ingesteld.
Ik zou nu natuurlijk steeds map per map terug de juiste machtigingen kunnen geven,
maar dat zou een heus karwei zijn.
Is er een manier waarop ik de machtigingen van alle mappen terug goed krijg?
Als ik de machtigingen van D:\Backups bekijk staan ze goed ingesteld,
en als ik ze even wijzig en opnieuw instel heeft dat geen effect op de subfolder D:\Backups\2008\Juni\2.
Dank bij voorbaat,
Jonathan
EDIT: aaaaarg titel vergeten aanvullen,
kan ik die op een of andere manier wijzigen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 17:26 ]