Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP Home] Toegang geweigerd bij benaderen backups*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik heb de laatste tijd veel last gehad met "[map] niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
in subfolders van mijn 2e schijf D:\.
Dankzij een paar topics op dit forum heb ik dat probleem map per map kunnen oplossen.

Als ik nu echter in een subfolder van D (D:\Backups\2008) een nieuwe map aanmaak (bv D:\Backups\2008\Juni),
dan heeft deze map de juiste machtiging en eigenaar.
Als ik dan een map naar die nieuwe map versleep (bv D:\Backups\2008\2 naar D:\Backups\2008\Juni\2),
dan heeft deze map terug hetzelfde probleem, ontoegankelijk...

Als ik dan naar de versleepte map kijk (D:\Backups\2008\Juni\2),
heeft ze weldegelijk de juiste eigenaar, maar er zijn geen machtigingen ingesteld.
Ik zou nu natuurlijk steeds map per map terug de juiste machtigingen kunnen geven,
maar dat zou een heus karwei zijn.

Is er een manier waarop ik de machtigingen van alle mappen terug goed krijg?
Als ik de machtigingen van D:\Backups bekijk staan ze goed ingesteld,
en als ik ze even wijzig en opnieuw instel heeft dat geen effect op de subfolder D:\Backups\2008\Juni\2.

Dank bij voorbaat,
Jonathan

EDIT: aaaaarg titel vergeten aanvullen,
kan ik die op een of andere manier wijzigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 17:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan even Windows Clients - FAQ bekijken :)

Sowieso is het aan te raden om eerst even de FAQ/search te gebruiken, omdat je dan vaak al een idee aangereikt krijgt hoe je het kan oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Als je de rechten opnieuw instelt voor je backup-map, zorg er dan voor dat je dit laat doorvoeren op alle onderliggende bestanden en sub-mappen. Dit is een optie die je kan aangeven als je even rondneust bij Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Welja die FAQ had ik al bekeken gezien ik daardoor het probleem in eerste instantie kon oplossen.

Wat betreft die rechten opnieuw instellen voor sub-mappen:
Ik ga naar Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Machtigingen -> Bewerken
en dan "toepassen op" veranderen naar "This folder, subfolders and files".
Maar dat helpt dus blijkbaar niet...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

En je bent ingelogd als administrator?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben enige user en admin.

• TRON
Neem anders eerst het eigenaarschap over over alle objecten en sub-objecten. Wellicht dat daar de crux zit.

Dat gaat via hetzelfde scherm als je hierboven gebruikt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je daarmee "Beveiliging -> Geavanceerd -> Eigenaar -> "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"?
Zoja, dan lukt dat ook niet...
De eigenaar staat bij de problematische mappen trouwens goed,
het is bij machtigingen dat ik handmatig objecten (bv HOME\Jonathan) moet toevoegen om ze daarna in te stellen.

(btw alvast bedankt voor de moeite)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 00:41 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:37:
Bedoel je daarmee "Beveiliging -> Geavanceerd -> Eigenaar -> "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"?
Zoja, dan lukt dat ook niet...
krijg je dan een foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het lost het probleem gewoon niet op...

• TRON
Weet je wel zeker dat deze actie wordt uitgevoerd op de betreffende map en onderliggende mappen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de eigenaar van de problematische mappen staat steeds goed ingesteld dus ik ga ervanuit dat daar het probleem niet ligt,
en ik zou niet weten hoe ik anders moet testen of de actie zeker wordt uitgevoerd...
Het probleem is dat het vak "machtigingsvermeldingen" steeds leeg staat...
Pagina: 1