Toon posts:

RAID 0

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Verwijderd

Topicstarter
Een moderator had mijn topic gesloten, ipv van dat hij zo slim is om het topic te verhuizen, moet hij wel erg veel van grote aantallen van dezelfde topics houden.
RAID 0

Ik had het over RAID 0 op moederborden, er zijn zoveel moederborden met RAID 0, maar op de website van gigabyte zie ik dat de P45-DS3R geen hardware raid heeft, maar wel gewoon (software?) raid, de DS5 daarentegen heeft wel hardware RAID.

Aangezien de P5N-E SLI ook een goedkoop moederbord is, lijkt me dat het hier dezelfde RAID functie heeft als de P45-DS3R en niet hetzelfde als de DS5, alhoewel beide een onboard raid controller hebben, zit er een verschil in, beide lijken mij toch hardware raid aangezien als hardware onboard zitten.
Wat is nou het verschil tussen de RAID controller op P45-DS3R (en daarmee de P5N-E SLI uitgaande van dat hij dezelfde soort controller heeft) en P45-DS5/DQ6?

Volgens de uitleg gertvdijk in het vorige topickan ik hieruit concluderen dat de DS5 een processing unit voor de controller heeft, is dat juist?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:11 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Edit (@ hieronder):
Wanneer je topic aan de voorwaarden voldoet en hij staat verkeerd wordt-ie dan ook verplaatst. Alleen voldoet je topic niet aan de voorwaarden (zie de sluitmessage van dion_b) en bovendien wordt er al aardig wat informatie gegeven waar je toch mee vooruit zou moeten kunnen in je andere topic.

[ Voor 68% gewijzigd door Mad Marty op 23-06-2008 16:18 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf admin op een forum, en daar sluit ik nooit topics als ze verhuisd kunnen worden, nu krijg je alleen maar van dezelfde soort topics, da's mssn een leuke aanvulling voor de database en stats, maar het is onnodig. Mijn vraag gaat overduidelijk over onboard controllers op verschillende moederborden.

Voor de rest is het erg moeilijk om vooruit te kunnen komen als je topic gesloten is. Daarbij zie ik ook nergens info in de FAQ over "verschillende" RAID controllers op consumer-moederborden.
Back to topic pls.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 16:21 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

p35-ds3r hier, "onboard" raid is goed te doen, tot nu toe alles prima, geen last van overhead, voor raid 0 is overhead trouwens sowiso heel erg laag (probeer eens raid 5, daar zitten de verschillen)
overigens de jmicron chip (icm >4gb geheugen) geeft problemen, dus effectief kan je maar 6 sata apparaten aansluiten.. (en ide denkt ik ook, niet zeker), ik kreeg lockups en haperingen, toen ik alles van de jmicron afhaalde en terug naar de intel chip zette was dat opgelost.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik snap wel waarom mijn collega mod het topic heeft gesloten. Aangezien je kunt merken dat jij je nog niet erg hebt verdiept in de materie. Er zijn namelijk genoeg topic's te vinden over onboard RAID mogelijkheden. Daarnaast is er een RAID FAQ welke ook het een en ander behandeld: RAID FAQ en met name dit deel: RAID FAQ: Hardware of Software? kan jouw vraag waarschijnlijk wel beantwoorden.

Verder zijn er zover ik weet geen gewone consumenten moederborden die voorzien zijn van een hardware RAID controller, in iedergeval de beide moederborden door jouw genoemd zijn daar niet van voorzien. De gemiddelde hardware RAID controller is ook duurder dan de doorsnee consumenten moederborden.

De RAID functionaltiteit op consumenten moederborden wordt over het algemeen verzorgd door een chip met wat firmware, waarbij de intelligentie geheel in de software/driver gaat zitten. Dit betekend dat bij bijvoorbeeld pariteits berekeningen (b.v. RAID5) dit geheel voor rekning van de CPU in het systeem komt. Hardware RAID controllers zijn voorzien van een XOR engine en over het algemeen van eigen cache geheugen.

Je geeft zelf aan admin te zijn op een forum, dan weet je ook als geen ander dat jij je aan het beleid moet houden van het forum waar jij je op bevindt. Op GoT verwachten wij van je dat je zelf eerst verdiept in de materie en eerst zelf een antwoord probeerdt te vinden, zoals in hier is te lezen: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.