7900gs artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

• DenialOfService
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2025
Hoi allemaal

Ik zit met een probleem: de laatste tijd heb ik meer en meer artifacts in mijn games, en soms zelfs gewoon in windows. In games zijn het meestal gewoon wacky polygonen die staan waar ze niet horen, en in Windows zie ik soms pixels van kleur veranderen (bv. als het loginscherm even opstaat), wat me dus allemaal niet zo een goede hoop geeft... Heb atitools eens laten draaien, en die vindt om de seconde een artifact of zo. De temperatuur van de kaart komt niet boven de 60-61 graden uit, en hij is niet (meer) overklokt (heb dat in het verleden wel gedaan, maar niet enorm hoog, gewoon even om te testen maar haalde niet zo enorm veel uit dus heb m dan maar weer op stock speeds gezet.) Als ik max mem of max core laat zoeken met atitool gaat hij all the way down, ook niet echt goed nieuws dus.

Iemand een idee of dit zo mogelijk toch wel iets softwarematigs zou zijn, of kan ik mijn kaart als kaduuk beschouwen? Heb m nu iets meer dan 2 jaar, dus garantie heb ik niet meer... :(

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer eens andere drivers?

Rail Away!

• DenialOfService
Ah, juist, was ik nog vergeten te vermelden. Heb al een aantal keren de nieuwste forceware drivers erop gezet en zelfs opnieuw geinstalleerd... Probleem is daarmee niet opgelost...

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:59

alwinus

Tweaked

kaart kaduk. Had hetzelfde met een 7900GT. Begon met artifacten in games en vervolgens inderdaad ook in windows. Afspelen van HD materiaal gaf een hoop pixelproblemen. Softwarematig dus niet op te lossen. Ligt volgens mij aan brak geheugen. De eerste lichting 7900's hebben daar veel last van gehad. Weet in ieder geval dat ik zeker niet de enige was.

• DenialOfService
Helaas, dat was al wat ik vreesde. Bedankt voor de info! Dat wordt dus een nieuwe halen, ongeveer in dezelfde prijsklasse van 170-200 euro. Ik was zo aan het denken aan de 8800 gts... Goede keuze, of zijn er betere kaarten beschikbaar voor dat geld? Ik kan misschien beter wachten op de goedkopere broertjes van de GTX 260/280?

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:59

alwinus

Tweaked

Heb de kaarten de laatste tijd niet zo bijgehouden. Komt altijd weer als de mijne aan vervanging toe is ;)

Kijk anders ff op tom's hardware. Daar worden vaak alle kaarten getest en tegen elkaar in een overzicht gezet (round-up etc). Heb geen directe link voor je omdat ik er vanaf mijn werk niet bij kom :'(

Reviews van de nieuwe kaarten zullen deze week wel binnendruppelen of zijn r misschien al. Succes!

Verwijderd

Het beste is nu om voor 8800GT/9600GT of 4850 halen , ene iets duurder en iets beter , andere andersom , its your call...

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand een idee of dit zo mogelijk toch wel iets softwarematigs zou zijn, of kan ik mijn kaart als kaduuk beschouwen?
Om zeker(der) te weten of je kaart echt kapot is zou je, als het kan uiteraard, die kaart in een andere PC kunnen stoppen en/of een andere kaart in deze PC doen.

En voor die nieuwe kaart: heb je het **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? sticky al gekeken? Verder is het zoals alwinus zegt gewoon reviews zoeken en/of naar reviewssites gaan. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 24-06-2008 13:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.