NIeuwe 22" Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:29
Heey,

Aangezien mn 24" niet doorgaat, ga ik voor een 22". Die zijn veel goedkoper, en nog steeds groot :D
Ik twijfel nu tussen 3 Samsung monitoren, namelijk de 2232BW, 2253BW en de 2243BW

Dit zijn de specs: Samsung SyncMaster 2232BW
Samsung SyncMaster 2253BW
Samsung SyncMaster 2243BW.

Er moet een DVI aansluiting opzitten, ik game af en toe (in de vakantie meer), ik develop, en heel af en toe Photoshop (en dan niet waar ik heeeeel veel kleuren oid gebruik)

Welke van de 3 raden jullie mij aan? Of zijn ze allemaal even goed, en ligt het aan mijn smaak, welke ik de mooiste vind?

Gr pino112

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
Wat heb je zelf al uitgezocht/vergeleken hieraan? Wat meer informatie en inzet kan geen kwaad gok ik. Waarom kijk je overigens alleen naar Samsung?

[ Voor 50% gewijzigd door Leftblank op 22-06-2008 21:48 ]

• Pino112
Ik heb ze vergeleken via Azerty, maar al die specificaties zeggen me niet zo veel ;)
Ik heb er nauwelijks verstand van, dat spijt me..
Ik vind de 2232BW het mooiste, maar misschien zeggen jullie wel dat er nog betere zijn. Ik wil geen verkeerde keuze maken, want het is nog aardig veel geld..

/Ik heb gelezen dat Samsung een goed merk is. Wat zijn nog meer goede merken?

[ Voor 12% gewijzigd door Pino112 op 22-06-2008 21:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In plaats van naar het merk te kijken, kijk liever naar de specificaties van het paneel, dat zegt stukken meer over de monitor.

• Pino112
Wat is het beste paneel? TN, PVA, S-IPS of S-PVA?
Het is zeker, hoe beter het paneel, hoe duurder de monitor?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
TN is in ieder geval niet het beste paneel ;) De andere drie zijn redelijk aan elkaar gewaagd. En inderdaad betaal je voor een beter paneel meestal ook wel meer geld, maar dat lijkt me vrij logisch.

The devil is in the details.

Verwijderd

hij zegt net "hij snapt nix van al die specificaties.

je moet gewoon gaan kijken in de winkels naar die schermen.
als je niet weet wat je zoekt moet je tog je ogen laten kiezen

• Pino112
Dus ik moet gewoon even naar de MediaMarkt gaan, en alle 22" beeldschermen bekijken?
Mag je ze dan ook testen, of hoe werkt dat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pino112 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:56:
Wat is het beste paneel? TN, PVA, S-IPS of S-PVA?
Het is zeker, hoe beter het paneel, hoe duurder de monitor?
Dat hangt natuurlijk een beetje van je eisen af en je persoonlijke voorkeur. TN is goedkoop, maar niet het beste. En de andere panelen maken je monitor wel duurder, maar ziet er wel beter uit.

• Pino112
Mijn eisen staan in de TS.

Verwijderd

Als je redelijk recht voor het scherm zit is een TN scherm wel voldoende voor je denk ik.

Maar ga inderdaad gewoon eens kijken in de media markt ofzo naar wat je zelf er mooi uit vind zien.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het enige dat ik in je eisen mis is het budget. Aangezien je zegt dat een 24" niet door gaat, neem ik aan dat die buiten je budget vielen. Dan zal een TN waarschijnlijk het beste in je budget vallen. Ik heb ook een Samsung TN (19 inch) en ben er best tevreden mee, maar dat is allemaal zo persoonlijk. Ik zou gewoon eens een puist reviews gaan lezen om je keuze te maken. Kijken bij de MM is ook niet alles. Het model dat ze die week kwijt willen is dan waarschijnlijk het beste afgesteld.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 15:07

PromoX

Flying solo

Niet onbelangrijk is natuurlijk je budget. Gezien je schermkeuze zal dat wel niet al te hoog liggen, maar als je er wel wat meer geld voor over hebt kun je misschien beter op zoek gaan naar een scherm met een *VA of IPS paneel.

En dat je er geen verstand van hebt is een slecht excuus natuurlijk. Er was een tijd dat wij ook nog kleine tweakertjes waren en ook nergens verstand van hadden. Er is genoeg informatie te vinden op GoT, T.net en de rest van internet. Probeer daar wat mee te doen :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Pino112
Mijn budget is ongeveer 250 euro. Ik ga idd morgen wel ff internet afstruinen voor reviews, en ik moet dinsdag naar Zwolle, dus dan kan ik ff naar de MM.
@PromoX: Er is genoeg informatie, dat klopt. Maar eigenlijk is dat weer te veel. Er zijn zo veel verschillende merken, met veel modellen. Ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Wat zijn naast Samsung goede merken die goede monitoren hebben voor ong 250 euro?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Voor €250 heb je zo goed als anders dan TN-panelen en op 22" heb je ook vrijwel alleen maar TN, dus die keuze is eigenlijk snel gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 22-06-2008 23:11 ]

The devil is in the details.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een Tweaker kan zelf kiezen (en ook uitzoeken welke panelen er gebruikt worden...)

Edit:
En dit is niet de eerste keer dat we je daarop moeten wijzen :o
[New] 24" monitor (300/400)

Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie dicht, zeker als je je niet veel aangetrokken hebt van de sluitmessage...

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 23-06-2008 00:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.