Ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Stilte is hierbij voor mij het meest belangrijk. Het aantal opties voor een nieuwe PC is groter dan ik dacht. Zo kun je kiezen voor:
Als eikpunt neem ik de Compaq D51S EVO waar ik op kantoor mee werk. Deze staat op mijn bureau recht voor mijn neus. Als ik normaal achter mijn bureau zit, en de kamer is volledig stil, moet ik me nog steeds goed concentreren om de voedings- en casefan te horen blazen (en ja, ik heb best een goed gehoor
). Ik vraag me af hoeveel dBA die produceert. Waarmee is 25 dBA te vergelijken?

Let op: ik stel deze vraag los van het feit dat een laptop voor hetzelfde geld als een desktop waarschijnlijk minder presteert, dat het lastig is om onderdelen voor een SFF barebone te vinden, etc. Het gaat mij echt alleen om het geluidsaspect
- een beproefde stille configuratie uit de BBG (Antec NSK4480 met Earthwatts 80+ voeding, Samsung Spinpoint, Scythe Ninja en passief gekoelde graka)
- een kant-en-klare SFF zoals de Acer L3600 ERGO, welke geen voeding in de kast heeft, maar met een adapter werkt
- een zelf-klus barebone, zoals de Asus P2-M2A690G, welke o.a. door de 200 Watt voeding volgens Asus slechts 25 dBA produceert
- een stevige laptop met extern scherm en toetsenbord. Want laptops maken in mijn ervaring toch minder geluid dan de meeste desktop PC's
Als eikpunt neem ik de Compaq D51S EVO waar ik op kantoor mee werk. Deze staat op mijn bureau recht voor mijn neus. Als ik normaal achter mijn bureau zit, en de kamer is volledig stil, moet ik me nog steeds goed concentreren om de voedings- en casefan te horen blazen (en ja, ik heb best een goed gehoor

Let op: ik stel deze vraag los van het feit dat een laptop voor hetzelfde geld als een desktop waarschijnlijk minder presteert, dat het lastig is om onderdelen voor een SFF barebone te vinden, etc. Het gaat mij echt alleen om het geluidsaspect
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 21:21 ]