Verwijderd

Topicstarter
Na vandaag is mijn Samsung breedbeeld (enorme kast erachter) beetje half kapot gegaan alles kleurt groen enzo, en was al aan het denken aan een nieuwe tv (lcd)

Ik zat beetje te kijken maar wil er niet te veel aan uit geven en hoef ook niet het allernieuwste met alles erop en eraan.
Ik kijk ook verder gewoon alleen tv en af en toe 1x per maand een dvd.
heb verder ook geen playstation erbij ofzo het gaat voornamelijk om gewoon tv kijken via de kabel!
Ik zit er ongeveer 4 a 5 meter vanaf

ik zat even op internet en kwam op de volende 2 tvs tegen die ik wel aantrekkelijk vind maar heb er verder geen verstand van dus wou ik vragen of dit wel iets is voor het geld, en of er voor zelfde geld betere zijn.

de ene is 42 inch, redelijk groot dus, maar weinig geld vandaar dat ik me afvraag of het wel iets is?
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-031252

de andere is 37 inc en 100 euro goedkoper, qua grote lijkt me deze beter voor op me kamer maar wou toch even van beide weten wat het is en of het wel goed genoeg is
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-048379

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

42 of 37 inch en dan analoog signaal. Not good ;) Is zelfs op een kleine tv al fucked up. Digale tuner erbij en dan gaan met die banaan. Ik zou voor een 37 inch gaan. 4 a 5 meter is te dichtbij voor Standart definition. 3 meter met een 32 inch is eigenlijk nog te slecht voor SD. Maarja ik kijk bijna alleen maar High Defnition spul. Ik heb een LG lcd en die vond ik het mooiste beeld geven (32LC51) van de beschikbare 32 inch modellen in de winkel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je de Welke TV moet ik kopen? guide al gelezen en ben je al naar de winkel geweest :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Naar mijn ervaring maakt digitaal of analoog weinig uit, ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van je signaal en die van de upscaler in je TV.

Meestal niks mis met Philips TV's btw, maar hij is zo goedkoop doordat ie geen FullHD ondersteund.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 22:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dutch_Razor schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:38:
Naar mijn ervaring maakt digitaal of analoog weinig uit, ligt natuurlijk wel aan de kwaliteit van je signaal en die van de upscaler in je TV.

Meestal niks mis met Philips TV's btw, maar hij is zo goedkoop doordat ie geen FullHD ondersteund.
Geen Full HD is geen probleem van hem want hij kijkt af en toe een DVDtje. Full HD is dus overbodig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Ik zou voor de 5xxx gaan. Beter beeld via analoog.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zijn beide gewoon goede tvs voor alleen tv kijken via de kabel?
en dan gaat het er eigenlijk alleen om wat ik wil uitgeven en hoe groot, of zeggen jullie beter pak je andere ivm betere specificaties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen weer wat lopen zoeken op internet , ben op deze site de volgende tv tegengekomen
http://www.plasma-discoun...le37m87_bdx/art/13900.htm

Deze voldoet wel aan mijn eisen opzig, wou graag pc aansluiting, alleen misschien maatje te klein wil graag een grotere.
maar is dit een tv die goed is voor Kabel tv? en gewoon voor alleen tv kijken niet speciaal voor dvd of ps3?

alvast bedankt

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

De prijs is leuk, maar ik zou eerder naar een 4 serie van Samsung kijken. Die zijn op analoog toch een heel stuk beter. VOor het mooie moet je gewoon digitaal gaan kijken, dan komt een lcd meer tot zijn recht. Dit scherm is niet geweldig met analoog. Klinkt misschien gek wat ik nu zeg, maar ik heb het idee dat je een internet koper bent... Ga nou voor een keer eens een winkel in. Als je niet de eerste de beste Media Markt inloopt (nofi), dan kun je je prima laten adviseren door kundige verkopers. Dan kun je pas echt goed kijken en vergelijken. Mocht je toch via internet willen kopen, ga dan alleen kijken, maar vraag niet om advies (wel zo eerlijk, toch?).

Succes bij je verdere zoektocht.

Verwijderd

Twazerty schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:33:
42 of 37 inch en dan analoog signaal. Not good ;) Is zelfs op een kleine tv al fucked up. Digale tuner erbij en dan gaan met die banaan. Ik zou voor een 37 inch gaan. 4 a 5 meter is te dichtbij voor Standart definition. 3 meter met een 32 inch is eigenlijk nog te slecht voor SD. Maarja ik kijk bijna alleen maar High Defnition spul. Ik heb een LG lcd en die vond ik het mooiste beeld geven (32LC51) van de beschikbare 32 inch modellen in de winkel.
Ik ben verkoper, heb ook verschillende LG's staan, maar LG geeft het meeste onnatuurlijke beeld wat je je maar kan voorstellen... Maar als jij dat mooi vind, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Philips of JVC geven het meeste natuurgetouwe beeld in mijn ogen. Ook komen deze beelden het dichtst bij de vertrouwde kwaliteit van een CRT BB....

Verwijderd

Koop toch gewoon een plasma, als je 99% analoog gaat kijken...
LCD is meer dan oke voor Hidef beelden, maar noem mij 1 Lcd die in de buurt komt van eender welke plasma voor SD tv materiaal en ik betaal je een pint ! :-)

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Je kan ook gewoon je oude tv laten repareren.

Kleuren die wegvallen is een standaard ouderdomsprobleem, bij CRT. Iemand die handig is met een soldeerbout en weet wat hij moet doen fixt het in 10 minuten. Kosten ca €50,-.

Als je voornamelijk alleen TV kijkt, dan zullen die nieuwe hi-res schermen allemaal tegenvallen. Of het nu Plasma of LCD is, in vergelijking met CRT kan geen van beide kan echt goed overweg met SD, en ook de kleuren en zwartwaardes komen niet in de buurt van je oude CRT.

Zeker in de prijsklasse waarin jij op zoek bent kan het alleen maar tegenvallen tov je oude scherm.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook besloten om mijn tv nog even te houden en dan over half jaartje ofzo, dat ik dan wel verder kijk, wordt me nu nog even allemaal wat te duur.
toch bedankt voor advies allemaal
Pagina: 1