Toon posts:

nieuw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

Verwijderd

Topicstarter
op het moment ben ik in het bezit van een samsung syncmaster 931c. Dit is een 19 inch scherm met dus een resolutie van 1280 x 1024.

Ik ben uitermate tevreden over het scherm en de beeldkwaliteit echter wil ik een groter scherm.

Omdat ik zo tevreden ben over mijn samsung wil ik bij dit merk blijven. Ik heb mijn oog nu laten vallen op de samsung syncmaster 226bw. Ik heb vele goede verhalen gehoord over dit scherm, alleen word er telkens wat bijvermeld over het soort paneel dat er in zit. Het schijnt dat je een S, A of C paneel kunt krijgen, waarbij S de beste is en C de slechste.

Nu heb ik al bij verschillende webshops gekeken, maar ik kan bij de beschrijving nergens iets vinden over het paneel. Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik erachter komen wat voor paneel er in het scherm zit voordat ik hem bestel ??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Contact opnemen met de winkelier/leverancier en het vragen is de beste optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik wil ook een 22" in scherm nemen dus heb al wat gezocht.

Ik kies juist NIET voor die Samsung. De beeldkwaliteit er van is bagger, je hebt enorm gedonder met al die panelen, en ze zijn nog prijzig ook.

Kijk eens naar LG, díe maken goede schermen :) LG L227WT, LG L226WTQ-SF, zoiets. Geen gedonder met panelen, hele goede kleuren, snelle reactietijd, goede prijs/prestatie verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:28:

Ik kies juist NIET voor die Samsung. De beeldkwaliteit er van is bagger, je hebt enorm gedonder met al die panelen, en ze zijn nog prijzig ook.

Kijk eens naar LG, díe maken goede schermen :) LG L227WT, LG L226WTQ-SF, zoiets. Geen gedonder met panelen, hele goede kleuren, snelle reactietijd, goede prijs/prestatie verhouding.
bedankt voor de tip !

zal eens verder kijken dan mijn neus lang is :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijken naar het merk is juist niet interessant om te doen. Kijk liever naar het gebruikte paneel en baseer je keuze daarop. Zelf wil ik ook upgraden (mijn 20" schermen vind ik te klein) maar ik kijk liever naar het paneel dat gebruikt wordt dan het merk.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:42:
Kijken naar het merk is juist niet interessant om te doen. Kijk liever naar het gebruikte paneel en baseer je keuze daarop. Zelf wil ik ook upgraden (mijn 20" schermen vind ik te klein) maar ik kijk liever naar het paneel dat gebruikt wordt dan het merk.
dat is net het probleem bij de samsung 226bw. alle reviews die je leest zijn superpositief, maar ze hebben wel allemaal een S paneel gebruikt.

• Avalaxy
Dat is ook niet helemaal waar ik op doelde, maar ik had een paar goede LG schermen gevonden doormiddel van reviews op onder andere hardware.info, en dat zijn dus toevallig allemaal LG schermen. Ik bedoel dus dat hij ook eens naar die series zou kunnen kijken.

Check http://www.hardware.info/...bGpk/grouppage/Monitoren/ :) Genoeg te vinden.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Mag ik jullie als fanboy de Acer P223W aanraden :D

Homey — Critics are those without skills to create.

• Avalaxy
WeeJeWel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:49:
Dat mag altijd, maar dat ding heeft een 5ms reactiesnelheid. Die LG schermen waar ik mee kwam zijn 2ms en hebben geen last van ghosting, backlight bleeding en dat soort ongein. Dus als je je keuze ook nog even kan motiveren? Of is dat, als fanboy zijnde, gewoon gebaseerde op emotionele argumenten? ;)

Edit: als ik de P223W en L227WT qua specs naast elkaar leg dan heeft de L227WT een grotere inkijkhoek en lagere reactietijd:

http://www.hardware.info/...t/Acer_P223WD_ETEP3WE012/
http://www.hardware.info/...uct/LG_L227WTPF_L227WTPF/

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 22-06-2008 14:58 ]

• WeeJeWel
  • Laatst online: 15-05 11:47
5ms of 2ms, als je het mij vraagt is het allemaal een hype. 5ms is snel zat, je ziet totaal geen ghosting, de kleuren zijn extreem helder voor een enorm goedkope prijs. Maar zoiets moet je eigenlijk zien voordat je hem koopt :)

En nee, ik werk niet bij acer :P

Edit: je hebt gelijk over die inkijkhoek en reactietijd, maar daar betaal je dan ook 60 euro meer voor. De inkijkhoek is hier prima. Ik zit nu voor de grap met m'n neus tegen de rand aan van de zijkant en kan alles prima lezen. Je zit zoiezo toch altijd recht voor je scherm, dus weer zoiets nutteloos waar je wel je euro's voor neerlegt.

[ Voor 39% gewijzigd door WeeJeWel op 22-06-2008 15:03 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
als ik zo eens rondkijk heeft Azerty de goedkoopste pixelgarantie ( 10 euro ). Terwijl veel andere shops rond de 50 of 60 euro zitten.

Dit hele " ik wil een nieuw scherm gedoe " is lastiger als ik dacht. Ik weet iig wel dat ik een 22 inch wil. Maar er zijn zoveel verschillende soorten 8)7 .

- 22 inch
- zwart design ( staat beter bij boxen en toetsenbord )
- liever niet hoger dan 250 euro.

word nog even een middagje zoeken denk ik :P

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
WeeJeWel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:02:
5ms of 2ms, als je het mij vraagt is het allemaal een hype. 5ms is snel zat, je ziet totaal geen ghosting, de kleuren zijn extreem helder voor een enorm goedkope prijs. Maar zoiets moet je eigenlijk zien voordat je hem koopt :)

En nee, ik werk niet bij acer :P

Edit: je hebt gelijk over die inkijkhoek en reactietijd, maar daar betaal je dan ook 60 euro meer voor. De inkijkhoek is hier prima. Ik zit nu voor de grap met m'n neus tegen de rand aan van de zijkant en kan alles prima lezen. Je zit zoiezo toch altijd recht voor je scherm, dus weer zoiets nutteloos waar je wel je euro's voor neerlegt.
5ms of 2ms, het menselijk oog kan toch maar 30 fps waarnemen, dus welk nut heeft het nu dat het scherm er 200/s kan geven (bij overgang van zwart naar wit, meestal is dit niet het geval, dus zal de refreshrate nog lager liggen ?!)
WeeJeWel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:49:
Dat heeft toch zoon glossy (blinkend, zorgt voor hoger contrast) coating he ?
Kent er nog iemand schermen van >20" met zoon coating (en DVI :9 )

Verwijderd

Topicstarter
denk dat de Iiyama ProLite E2201W ook een zeer geschikte kandidaat is.

- Geen ghosting en input lag
- zekerheid van een samsung scherm ( itt syncmaster 226bw )
- nette prijs voor een 22 inch scherm.

http://www.behardware.com...onitors-the-3rd-wave.html

iemand ervaring met dit scherm ?

• -LvD-
  • Laatst online: 05-08-2025

-LvD-

mét streepjes!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:05:
als ik zo eens rondkijk heeft Azerty de goedkoopste pixelgarantie ( 10 euro ). Terwijl veel andere shops rond de 50 of 60 euro zitten.

Dit hele " ik wil een nieuw scherm gedoe " is lastiger als ik dacht. Ik weet iig wel dat ik een 22 inch wil. Maar er zijn zoveel verschillende soorten 8)7 .

- 22 inch
- zwart design ( staat beter bij boxen en toetsenbord )
- liever niet hoger dan 250 euro.

word nog even een middagje zoeken denk ik :P
Ik heb een lg 226wtq, ben er erg tevreden mee, hij is niet zwart (die van mij tenminste niet) maar ik heb ook zwarte boxjes en toetsenbord en hij staat er erg goed bij. Een vriend van mij heeft de samsung 226bw, en is er ook tevreden mee, een ander heeft de 223bw, en die laatste heeft een responstijd van 5ms in tegenstelling tot de 226bw met 2ms, maar je merkt er zoals al gezegd niks van.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

leonpwner1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:28:

Als ik het me goed kan herinneren hebben de 21,6" Samsung-monitoren panelen van LG. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ward Vr schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:07:
[...]

5ms of 2ms, het menselijk oog kan toch maar 30 fps waarnemen, dus welk nut heeft het nu dat het scherm er 200/s kan geven (bij overgang van zwart naar wit, meestal is dit niet het geval, dus zal de refreshrate nog lager liggen ?!)
[...]

Dat heeft toch zoon glossy (blinkend, zorgt voor hoger contrast) coating he ?
Kent er nog iemand schermen van >20" met zoon coating (en DVI :9 )
http://azerty.nl/8-155-32...1-wide-flat-panel-mo.html

Ik heb zelf een soortgelijke 24inch (hp w2408). Goed scherm voor het geld en ik ben er erg tevreden mee.

Je hebt ook een 22 inch versie dacht ik, zal vast ook op daar te vinden zijn.

En mensen kunnen wel meer dan 30fps zien, maar voordat het helemaal offtopic gaan verwijs ik je door naar http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Monitoren zijn sowieso een subjectief verhaal. Begin idd met paneel uit te zoeken (merk doet er veel minder toe, zeker als je DVI-in gaat gebruiken), dan winkels zoeken waar je het in levende lijve kunt bekijken. Dan kun je zien of hij *voor jou* een goede keus is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.