• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Ik ben bezig me nieuwe systeem op te bouwen, maar zit met een aantal vragen waar ik eigenlijk niet echt een antwoord op vinden kan.

Specs (reeds in huis):

Asus Striker Extreme II
Intel Quad Core Q9450
Asus EN 9800 GX2

Het probleem zit hem in het geheugen, zoveel onduidelijkheid over als ik diverse fora mag geloven.
Ik wil eigenlijk het volgende type geheugen kopen:

OCZ Memory Nvidia SLI-Ready 2048 MB, PC3-16000, 2000 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Nu word er op diverse plekken geschreven over dat OCZ niet goed comminuseerd met de Striker.
Als ik de QVL (wanneer die &^%$##@ site van Asus werkt) mag geloven word er geheugen van Corsair aanbevolen. Echter lees ik hier ook weer negatieve verhalen over. Men spreekt ook over geheugen van Ballistix?
Wat ik eigenlijk hoop is dat er hier mensen zijn die ook echt uit ervaring kunnen spreken. Dit heb ik namelijk niet kunnen vinden in de topics:

* PMG FAQ
* [OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7
* Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

Het komt er op neer dat ik gewoon niet meer weet waar ik het zoeken moet vandaar dat ik het zo maar probeer met de hoop dat het niet binnen 5 tellen gesloten word. Ik weet namelijk best dat je inzet moet tonen, maar ik weet het even niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door UgotHeinzzd op 22-06-2008 13:50 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als ik de QVL (wanneer die &^%$##@ site van Asus werkt) mag geloven word er geheugen van Corsair aanbevolen. Echter lees ik hier ook weer negatieve verhalen over.
I.c.m. de Striker of in het algemeen, want Corsair over het algemeen een zeer goed merk. Als het in de QVL staat, moet het haast wel werken.
Men spreekt ook over geheugen van Ballistix?
Zou ik alleen doen als je van plan bent om het geheugen flink aan de tand te voelen (overclocking). Die hebben namelijk Micron D9 chips, prima overclockers. Kijk anders even op http://ramlist.ath.cx/ (heil r00n).

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Het inderdaad i.c.m de Striker en ook de bedoeling om te OC. Zou ik dan met de Corsair TWIN3X 2GB DDR3 PC3-14400, 1800MHz op safe zitten?

Verwijderd

Ik geef je een tip.. koop geen OCZ geheugen voor de striker 2 extreme, ik heb daar maanden mee lopen kloten, zelf techneuten van Alternate kwamen er niet uit om hem stabiel te krijgen..
Totdat er betere bios en drivers uitkomen ben ik gegaan voor de corsair

Corsair is volgens mij het meest veiligst

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 22:01 ]

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
@hier boven
Op welke OS draai je eigenlijk, XP of Vista, 32 of 64?

Edit: ik had even een H.Anders moment, Vista 64 dus ;)

[ Voor 30% gewijzigd door UgotHeinzzd op 22-06-2008 10:59 ]

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Ik heb het maar gehouden op de:
Corsair TWIN3X 2GB DDR3 PC3-10666, 1333MHz

Aangezien ervaringen van andere users uitblijven (afgezien van de bovenstaande,bedankt) mag wat mij betreft het topic dicht.
Mocht ik alsnog op problemen stuiten of het juist perfect draait dan vind ik daar wel een ander topic voor :).

[ Voor 8% gewijzigd door UgotHeinzzd op 23-06-2008 17:25 ]

Pagina: 1