Toon posts:

9800gtx in sli of 9800gx2 in sli help!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik zit telkens te denken welke videokaarten ik ga kopen
wil gewoon een goede game pc maar weet nou niet de welke keuze ik moet
maken hoor dat ze allerbij heel goed zijn daarom vraag ik jullie advies

setup

asus striker 2 nse ddr3
quad core 9450
ddr3 OCZ Gold DDR3 1333MHz 4GB KIT
Samsung SpinPoint T166 HD502IJ 16MB, F1 SATA 500GB 2 stuks
Thermaltake Kandalf LCS black alu front, met water koeling
Cooler Master Real Power M 700W

ik kom der gewoon niet uit met de videokaarten

Verwijderd

al geprobeerd te zoeken?
typte net 9800GTX Sli vs 9800gx2 in google en kreeg zelfs een filmpje:

9800GTX SLI vs 9800GX2 Het is wel enkel crisis

Ik ben er een beetje doorheen gesprongen, maar volgens mij kan je hiervan wel het een en ander duidelijk worden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 18:32 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Waarom wil je een 9800? Koop gewoon een HD4850 CF opstelling ipv een 9800GTX SLI opstelling. Mocht je al een mobo hebben die alleen SLI aankan en geen CF dan kun je ook een GTX280 kopen.

Verwijderd

Topicstarter
oke zoals ik het zie is 2 x9800gtx sneller als 2 x 9800gx2 klopt dat wel :S
snap dan niet waarom de gx2 dan zo duur is alleen zeker omdat der 2 vga chips in zitten
echt raar had beter verwacht

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06

HugoBoss1985

Xenotech

Mijn persoonlijke ervaring is dat Nvidia moederborden klote zijn...
Er is altijd wel wat, of met overclocken of met iets anders.

Daarom kan ik je aanraden een Intel bord te kopen met één 9800gx2 of één gtx260 of gtx 280.
Ik speel op een resolutie van 1680x1050 pixels en heb meer dan genoeg aan mijn 9800gx2 om alles voluit vloeiend te kunnen spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-06-2008 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog niet gekocht maar hou niet zo van ati heb meer met nvidia heb aantal keren een ati gehad vindt het gewoon niet lekker werken altijd problemen met driver en bij nvidia heb ik nooit problemen

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:32:
oke zoals ik het zie is 2 x9800gtx sneller als 2 x 9800gx2 klopt dat wel :S
snap dan niet waarom de gx2 dan zo duur is alleen zeker omdat der 2 vga chips in zitten
echt raar had beter verwacht
De drivers voor 4 kaarten (of 2x 9800 GX2) zijn nog steeds niet optimaal in orde. Vier kaarten is in sommige gevallen dus nog altijd slechter dan 3.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar zie ook dat 9800gtx in sli nog slechter preseteert in Aquamark

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 18:38 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:34:
ik heb het nog niet gekocht maar hou niet zo van ati heb meer met nvidia heb aantal keren een ati gehad vindt het gewoon niet lekker werken altijd problemen met driver en bij nvidia heb ik nooit problemen
Wat een onzin :?

Serieus, doe eens research naar de HD4850 |:( Niet dat ik je wil beledigen, maar als ik je vorige topic zie dan heb je echt een enorm bord voor je kop. Je gaat direct van de 9800GX2 of 9800GTX uit terwijl er veel snellere kaarten zijn inmiddels!

Zo'n HD4850CF setup kost je 300 euro, en daar heb je een idiote snelheid voor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen bord voor me kop ik hou gewoon van nvidia is net als iemand van een opel houd
houd die ander van alfa omdat hem beter ligt
maar zal even kijken voor de hd4850

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06

HugoBoss1985

Xenotech

leonpwner1 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Wat een onzin :?

Serieus, doe eens research naar de HD4850 |:( Niet dat ik je wil beledigen, maar als ik je vorige topic zie dan heb je echt een enorm bord voor je kop. Je gaat direct van de 9800GX2 of 9800GTX uit terwijl er veel snellere kaarten zijn inmiddels!

Zo'n HD4850CF setup kost je 300 euro, en daar heb je een idiote snelheid voor.
Hij zei toch al dat het hem niet alleen om de snelheid gaat maar ook om de drivers.
Zijn mening is dat Nvidia de drivers beter voor elkaar heeft en ik geef hem gelijk. (Ik spreek uit ervaring.)

• Avalaxy
Dus gewoon gebaseerd op niets de marketing achterna hobbelen omdat je in elk spel "NVIDIA The Way It's Meant To Be Played" ziet staan :O

Check
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3338&p=1
http://www.guru3d.com/art...ew-force-3d--powercolor/1
http://www.tweaktown.com/...ssfire_at_4ghz/index.html

Zo'n CF setup blaast alles er uit.

Maar zoals ik eerder zei, je kunt ook kijken voor een GTX280 als je zoveel geld hebt maar geen CF mobo? 9800GX2 QuadSLI is bagger.
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:43:
[...]

Hij zei toch al dat het hem niet alleen om de snelheid gaat maar ook om de drivers.
Zijn mening is dat Nvidia de drivers beter voor elkaar heeft en ik geef hem gelijk. (Ik spreek uit ervaring.)
Ik spreek ook uit ervaring maar ben het niet met je eens.

Sowieso moet je geen QuadSLI nemen als je het om de drivers doet :O

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 20-06-2008 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2200 euro om te besteden dus zou ook wel een gtx280 kunnen kopen in sli
en nog steeds hou niet van ati vindt het klote net als amd

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:48:
..En je geld móet in één keer op? Vergeet niet dat je zeker 1,5 kilowatt aan PSU nodig hebt voor twee van die kaarten, en die tweede je performance echt niet veel beter gaat maken.
Wil je nu advies van ons over wat het beste is, of wil je advies van ons over wat het beste is behalve die ene helft? Je hebt geluk: Op het moment is nVidia sneller te krijgen dan ATi. Neemt niet weg dat je weinig aan deze ongefundeerde flamezooi hebt though.

Verwijderd

Topicstarter
wil best advies advies maar niet over ati zoals ik al zei me voorkeur gaat naar nvidia

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wees dan ook zo ignorant voor wat komt, en koop gewoon zo'n GTX280. Eéntje maar, want twee geven honderd keer meer driver-problemen dan de dingen die jij bij ATi-kaarten tegen komt (user problems, die driver is niets mis mee namelijk).

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:48:
:w Daaaag

Maar reken niet op al te veel hulp als je met zo'n ontzettende tunnelvisie begint.

Koop lekker 2 9800GX2 kaarten voor 800 euro :) Zul je je energieleverancier zeker een plezier mee doen d:)b

Verwijderd

Topicstarter
heb net rond gekeken de ati 3870X2 is die ook goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:11:
Hahahaha... laat maar. O-) toch wel ati opeens???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 19:25 . Reden: Meneer verandert van mening ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:11:
Die is 'ook goed' ja. Maar als je reviews leest dan zie je vanzelf dat de 9800GX2 sneller is. Like I said, kijk voor een HD4850 CF setup... Zelfs een single HD4850 blaast die HD3870X2 er in de meeste games uit. Ik snap werkelijk niet waarom je elke keer alleen maar naar oude hardware zit te zoeken :S

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De ATI 48xx range benched wel vaak leuk, maar de Catalyst drivers zijn hier en daar af en toe nogal r*k... in de changelog van de laatste release bijvoorbeeld is er bijvoorbeeld een known unsolved issue met Age of Conan, een van de populairste MMO's op dit moment. Daarnaast schijnt Crossfire volgens de LOTRO forums voor geen meter te werken i.c.m. Lord Of The Rings Online, nog zo'n populaire MMO.

IMHO kun je ervanuit gaan dat een titel die gesponsord wordt door Nvidia via TWIWMTBP perfect werkt op Geforce kaarten in zowel SLI als non SLI setup. Met ATI kaarten heb ik altijd zo'n naar gevoel door bijvoorbeeld bovengenoemde zaken dat je altijd maar moet kijken of het spel fatsoenlijk zonder problemen draait.

Uiteraard heeft ATI ook wel weer z'n voordelen, zo is AVIVO HD volgens allerlei tests superieur aan PureVideo en leent de Radeon range zich dus uitstekend voor een HTPC setup waarin bijvoorbeeld Blu Ray films en ander (HD) filmmateriaal wordt afgespeeld.

Maar goed, even terugkomend op de Geforce range: 2x Geforce 9800GX2 is in de meeste situaties ronduit overkill. Zelf ben ik niet zo bijzonder enthousiast over de prestaties van de nieuwe 2xx serie. Mijn advies: koop een Geforce 9800 GTX. Die is voor de meeste spellen snel zat. Daarnaast schommelt de prijs van deze kaarten op dit moment tussen de 200 en 250 euro. Mocht één kaart vervolgens niet voldoen, dan kun je altijd nog wat geld sparen en er altijd nog een kaart bijprikken.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 20-06-2008 21:25 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
oke nou daar heb ik tenminste wat aan goede uitleg word 9800gtx oc in sli topic kan dicht

• Avalaxy
mindcrash schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:17:
Mijn advies: koop een Geforce 9800 GTX. Die is voor de meeste spellen snel zat. Daarnaast schommelt de prijs van deze kaarten op dit moment tussen de 200 en 250 euro. Mocht één kaart vervolgens niet voldoen, dan kun je altijd nog wat geld sparen en er altijd nog een kaart bijprikken.
:? Dat snap ik nou echt niet. Je bovenstaande betoogje kan ik me wel wat bij voorstellen (missende CrossFire profielen voor games), maar vervolgens kom je tot de conclusie dat NVIDIA 'dus' beter is.

De HD4850 is sneller dan een 9800GTX, de HD4850 is een stuk goedkoper dan de 9800GTX, en de featureset is een stuk uitgebreider (DX10.1, SM4,1 UVD2, Cinema 2.0) en volgens mij gebruikt hij nog minder stroom ook dankzij het 55nm proces.

Die HD4850 loopt in de meeste gevallen rondjes om die G92... Daarnaast is je argument dat multi-GPU scaling slecht is natuurlijk een beetje loos als je afsluit met "dan kun je altijd nog wat geld sparen en er altijd nog een kaart bijprikken". SLI is echt niet beter dan CrossFire hoor.

Maargoed 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:46:
oke nou daar heb ik tenminste wat aan goede uitleg word 9800gtx oc in sli topic kan dicht
Als je uiteindelijk (op basis van goede argumenten) tóch voor NVIDIA kiest (wat imho een onmogelijk domme keus is, maar dat moet je zelf weten), dan zou je toch op z'n MINST even research moeten doen naar 9800GTX+. Maar wederom lijk je geen kennis van zaken te hebben en je te baseren op de NVIDIA reclames die in games voorbij komen.

Niet mijn geld iig :) Gelukkig maar, wat ik ga m'n geld beter besteden.

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 20-06-2008 22:56 ]

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Om dit maar even gezegt te hebben: Ik ben zelf geen fan van ATI (komt door nare ervaringen in het verleden, met name door het feit dat ik sinds jaar en dag Linux gebruiker ben...) maar ik moet zeggen dat ze met de HD series goed aan der weg timmeren, met anme als je kijkt naar de Windows (mis nog steeds CF in Linux) prestatie. Ze maken echt wel goede producten (hoewel ik in het verleden daar wel mijn twijfels over had). Dus bij deze, geloof ons maar (zelfs ik als Nvidia fanboy) neem de HD4850, die levert de beste waar voor zijn geld op dit moment.

btw doe wat aan je interpunctie, het leest echt beroerd.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

leonpwner1 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:53:

De HD4850 is sneller dan een 9800GTX
:?

http://www.legitreviews.com/article/731/1/

http://www.firingsquad.co...rce_9800_gtx+/default.asp

Ik dacht het niet. >:)

Tevens blijft de 9800GTX koeler, blaast hij de hitte de kast uit, overklokt goed/ beter, en heeft PhysX ondersteuning, en wordt binnekort een klap goedkoper.

Kortom, het is maar net waar je voor kiest.

[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 20-06-2008 23:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 18:19

Krizzie

Progressive Music \o/

RappieRappie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:32:
[...]

:?

http://www.legitreviews.com/article/731/1/

http://www.firingsquad.co...rce_9800_gtx+/default.asp

Ik dacht het niet. >:)

Tevens blijft de 9800GTX koeler, blaast hij de hitte de kast uit, overklokt goed/ beter, en heeft PhysX ondersteuning, en wordt binnekort een klap goedkoper.

Kortom, het is maar net waar je voor kiest.
Voor de meer prijs van de GTX heb je een alternatieve koeler die dat wel kan. Dan kun je ook meteen beter overclocken indien gewenst.

ATI kan ook Physx doen mocht dat ooit aanslaan, leuk dat je een CPUscore boost krijgt in Vantage door die ondersteuning, maar in games is er nog noppes ondersteuning.

GTX(+) is op dit moment nog niet goedkoper, ik verwacht ook niet dat hij onder de HD4850 komt, welke ook nog makkelijk omlaag kan in prijs.

de HD4870 staat voor de deur en is zeker sneller dan de GTX(+), maar waarschijnlijk gelijk geprijsd of iets duurder. Maar heeft standaard wel dual slot koeler.

Geluidswolk

• Avalaxy
Ze testen daar niet eens de 9800GTX dus dat is om te beginnen sowieso een appels - peren vergelijking :?
Ik zie daar in zo'n 50% van de gevallen dat de HD4850 sneller is.

Laten we dan meteen een kijkje nemen op techreport :)
http://www.techreport.com/articles.x/14967/4

Keer op keer op keer is de HD4850 een stuk sneller dan de 9800GTX. De 9800GTX weet de RV770 maarliefst 1x te verslaan. Dat tegen €50 extra en extra stroomverbruik.

En Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3338&p=1

Wederom rent de HD4850 rondjes om de 9800GTX.
RappieRappie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:32:
[...]
Tevens blijft de 9800GTX koeler, blaast hij de hitte de kast uit
Ja, leuk, maar er komen ook nieuwe revisies van HD4850 met andere koelers. Daarnaast kun je voor dat €50 prijsverschil een veeeel betere koeler kopen.
overklokt goed/ beter
:? Heb jij al een RV770XT gehad dan? Weet jij al hoe alle kaarten clocken? Knap hoor.
en heeft PhysX ondersteuning
Leuk, AMD heeft Havok. Toch heel was volwassener dan 'PhysX'. Daarnaast werkt AMD samen met Intel om Havok te pushen, dus ja...
en wordt binnekort een klap goedkoper.
Lekker interessant. De HD4850 wordt ook een klap goedkoper zodra NVIDIA de prijzen gaat droppen :z Daarnaast zit NVIDIA nu al €50 hoger, ze moeten wel flínk gaan droppen willen ze onder de ATi prijzen komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Avalaxy op 20-06-2008 23:51 ]

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Krizzie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:45:

Voor de meer prijs van de GTX heb je een alternatieve koeler die dat wel kan. Dan kun je ook meteen beter overclocken indien gewenst.
Schijnt voor geen meter te klokken die HD4850.
ATI kan ook Physx doen mocht dat ooit aanslaan, leuk dat je een CPUscore boost krijgt in Vantage door die ondersteuning, maar in games is er nog noppes ondersteuning.
http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html
GTX(+) is op dit moment nog niet goedkoper, ik verwacht ook niet dat hij onder de HD4850 komt, welke ook nog makkelijk omlaag kan in prijs.
Eem 9800GTX zal straks ook wel voor hetzelfde geld als een HD4850 over de toonbank gaan. Misschien iets meer, maar daar heb je een dual slot cooler voor.
maar waarschijnlijk gelijk geprijsd of iets duurder. Maar heeft standaard wel dual slot koeler.
Zeg maar gerust zo'n 100 euro duurder.

Het ging me er vooral even om aan te geven dat de HD4850 wel snel is, maar niet sneller dan een 9800GTX. Laten we het een gelijkspel noemen. ;)
Het is maar net door welke kleur bril je de wereld ziet.

Maar laten we maar ophouden. Zinloze discussie die allen maar op trammelant uitloopt. Ik zeg het je heel eerljk; ik was wat aan het stoken. ;) Sorry. ;)

De GTX en HD4850 zijn beide geweldige bang for buck kaartjes. Het is maar net wat je wil. In-game zul je weinig verschil merken. Beide top.

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 21-06-2008 00:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Avalaxy
RappieRappie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:51:

Het is maar net door welke kleur bril je de wereld ziet.
Ja sorry hoor Rappie, maar nu maak je het wel erg kansloos. Dat de HD4850 goedkoper is, meestal beter presteert, zuiniger is, in prijs kan droppen en ook gewoon physics ondersteunt EN een veel uitgebreidere featureset heeft zijn FEITEN. Je kunt mij nu als fanboy presenteren door te zeggen dat ik alles subjectief zie, maar de reviews ondersteunen mijn mening.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Kan je mijn laatste zinnen ff lezen uit mijn vorige post? (Net ge-edit)

O ja; reviews geloof ik niet zo snel meer. Ik heb al meerder keren meegmaakt dat de persoonlijke ervaring heel anders is. Reviews zijn benchmarks met fly-by's en dat soort bull shit. Of 3DMark scores waar iedereen zoveel waarde aan hecht. En het scheelt soms maar een FPS of 2 a 3. Of misschien zelfs wel 7. Tussen de een en de ander. En het verschiolt ook nog per game.

Waar hebben we het over? :O Een paar FPS. 8)7 :)

Als het in-game druk wordt ziet alles er heel anders uit qua performance. En dan laat ik in het midden welke kaart sneller is. Dat soort dingen kan je niet reviewen. Een review is niet meer dan een indicatie van de performance.

Het gevoel dat je hebt met zo'n kaart is belangrijker imho. Een paar kleine dingetjes die de een wel heeft en de ander niet zijn imho niet zo belangrijk. Er zijn ook genoeg features die je nooit gebruikt, terwijl dit door ATi en nV o zo belangrijk gemaakt worden. Marketing.

Ik denk dat het in het geval van de HD4850 en 9800GTX niet meer is dan waar je gevoel bij ligt. Ati of nV.

De prestaties liggen zo dicht bij elkaar, en worden door sommige sites anders weergegeven. Bij de 1 is de ene sneller, bij de ander de andere.

Perfecte voedingsbodem voor on-line flamewars. Zo dicht zit het bij elkaar.

De forums (en dan met name mods) zullen het weer lastig gaan krijgen.

[ Voor 114% gewijzigd door Format-C op 21-06-2008 00:08 ]

• Avalaxy
Ok ok, ik hou iig op. Wil geen ruzie met je ofzo hoor Rappie :P Had overigens wel zin in een discussie :)

Sorry als ik mensen onbedoeld geflamed heb of scherp heb gereageerd, laten we maar wachten op het modje met het slotje.

edit: je edit gezien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 21-06-2008 00:03 ]

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Nog 1 post boven je. Zo zie ik het. :)

d:)b

[ Voor 92% gewijzigd door Format-C op 21-06-2008 00:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit topic is dus op bijna alle vlakken een voorbeeld van hoe het niet moet. Hulde aan de vele mensen die trouwens wel netjes en behulpzaam gereageerd hebben op een vraag met veel te weinig inzet van een TS met een enorme blok voor z'n hoofd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.