Toon posts:

Energie zuinige computer

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik dit bericht in het goede forum post ;-)

Ik wil een energiezuinige computer bouwen met als budget 300,- zonder de kast. Ik heb zelf de volgende configuratie samengesteld, maar geen idee of deze kan.
Ik heb een voorkeur naar een 19 inch kast die in een rack kan, ik had de Emko EM-161LB Mini-Server - 1U - int 90W PSU - No CD in gedachte. Deze kost 119.- tenzij iemand anders een goedkopere webshop kan vinden.

Verder heb ik dit in mijn plan:
Moederbord met CPU Jetway J7F4K1G5D Mini-ITX 1.5Ghz C7D Dual Gbit LAN
Geheugen Kingston ValueRam 1024MB | KVR533D2N4/1G
Hard disk Samsung SpinPoint F HD103UJ 1Tb 32 Mb | HD103UJ

Indien u een andere configuratie in een andere kast heeft dan hoor ik dat graag. Het totale budget is 400,-. Hopelijk kan u er wat mee.

Ik vraag me trouwens af of mijn configuratie wel kan en compleet is? Ik kan zorgen voor een IDE dvd-speler dus dat mag geen probleem zijn. Liefst 1 Gbit lan ook.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit wordt dus een server als ik het goed begrijp, ik zie tenminste niet in waarom je een thuisserver in een rack zou willen plaatsen :P

Hoe dan ook, topics als deze zijn hier eigenlijk niet toegestaan... Zie het CSL Beleid. Je zult dus zelf een keuze moeten maken, in de CSL FAQ is wellicht nuttige informatie te vinden.

Wat je het beste kan kiezen? Tja 400 euro voor een 19 inch rackserver is niet veel natuurlijk, de componenten die je daar hebt staan zullen dan ook niet voor een hele snelle machine zorgen. Dus de hoofdvraag die je jezelf moet stellen is wat je er mee van plan bent? Als het een fileservertje voor thuis is dan zou ik een normale kast met normale componenten kiezen, dan heb je voor hetzelfe geld een veel snellere machine.

Nuttige informatie voor het specifiek bouwen van een nieuwe energie zuinige server kun je bijvoorbeeld in Nieuwe Zuinige Server (discussie) vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door ik222 op 20-06-2008 18:19 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het energiezuinig moet zijn (zie titel) vallen normale componenten al af lijkt mij

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:19:
Als het energiezuinig moet zijn (zie titel) vallen normale componenten al af lijkt mij
Ligt er natuurlijk maar net aan wat je onder energiezuinig verstaat, een beetje redelijk zuinig moederbord met een niet al te snelle dual core CPU (AMD), 2 GB geheugen, efficiente voeding en 1 schijf hoeft niet meer dan 70 Watt te gebruiken.

Voor echt extreem zuinig (< 50 Watt) wordt het natuurlijk een ander verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken bij de andere topics. Het is wel bedoeld voor thuis met op het hoog misschien meerdere van dit soort kleine servers te nemen zodat ik alles in een kastje netjes kan op bergen. Het is onderandere als download en backup server bedoeld met grote opslag capaciteit. Het is namelijk als backup voor diverse sites bedoeld (waaronder een dikke download site welke momenteel richting de 500GB gaat en volgens de statistieken gaat het nog veel meer worden).

Maar dit is ook afhankelijk van mijn internet verbinding natuurlijk;-)
@ik222, bedankt voor dat topic ik zal hem doorspitten. Het liefst ga ik natuurlijk voor extreem zuinig maar aangezien ik ook wel wat activiteiten op de server wil laten uitvoeren is het natuurlijk ook handig om een minimum power er achter te hebben.

Edit: Ik ga voor een energie zuinige maar niet extreem zuinig aangezien dit mijn activiteiten waar de server voor eerste instantie bedoeld is zou beperken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 19:20 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste henkie81,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.