Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

c: formateren onder vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.140 views

Verwijderd

Topicstarter
hallotjes

ik had graag opnieuw begonnen en dus mijn volledig harddisk geformateerd aangezien alles op een hd staat dus met vista erop kan ik dit niet formateren zijn er ideen?

mvg dudo

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Dus je vista staat ook op c? En deze wil je dus opnieuw ook installeren? Doe dan je vista dvd erin en formateer je c: via de settup en installeer vista opnieuw. Je bent dan wel alles kwijt wat er nu op je c: paritie staat.

[ Voor 16% gewijzigd door William/Ax3 op 20-06-2008 10:35 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat niet.

als ik mijn vista cd erin doe en zogezegd installeer kom ik aan een punt waar ik hem zou moet kunnen formateren maar de fucntie formateren staat er niet bij

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je boot vanaf CD? Want als je Vista setup start vanuit je bestaande OS zal je niet kunnen formatteren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:36:
dit gaat niet.

als ik mijn vista cd erin doe en zogezegd installeer kom ik aan een punt waar ik hem zou moet kunnen formateren maar de fucntie formateren staat er niet bij
Je moet hem wel boten via de CD en niet in vista zelf. Hiermee heb ik geen ervaring maar als goed is zou dat ook werken d8 ik zo :O

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Als je de harde schijf kunt kiezen tijdens de installatie moet je de c schijf selecteren en onderaan 'meer opties' of iets dergelijks aanklikken en dan komt er formatteren tevoorschijn.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Je kan niet je schijf wissen waar je mee bezig bent...

Aangezien je Vista op C geinstalleerd is kan hij niet Vista er af halen als je in Vista bent

Doe je Vista CD in je PC reset de PC en druk op Boot Menu knop ( F8 F10 F12 ofzo ) kiez voor je CD en dan wacht je op de melding " druk op een toets om van deze cd optestarten" en dan volg je de stappen en kan jej e pc opnieuw installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik dit doe start hij gewoon mijn pc op

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dan moet je naar de bios gaan en instellen dat 'ie vanaf CD moet booten.

Maar als dit je niets zegt, kan je beter iemand met verstand van computers erbij roepen, want dit is recipe for disaster anders. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:20:
als ik dit doe start hij gewoon mijn pc op
Heb je wel je cd in je drive zitten van je VISTA ?

En je moet wel zodra je je pc aan zet of reset op die knop van Bootmenu blijven drukken tot je een popup menu krijgt waar je kan kiezen of je je HDD / CD speler wilt opstarten

zolang je dat niet krijgt gaat het je niet lukken tenzij je je boot menu in je bios kan aanpassen dat hij van je CD als 1e boot

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 16:01
Dan moet je in de bios even je cd/dvd speler als 1st bootdevice zetten. Er komt dan vanzelf een melding dat je op kunt starten van cd door een willekeurige toets in te drukken.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Dan moet je even in je bios gaan als de pc net aan is. Het kan zijn, DEL knop of F1 knop. Meestal staat het wel in beeld, uiteraard kan het ook een andere knop zijn, maar meestal zie ik bovenstaande voorbij komen. Dan moet je ergens de boot order veranderen (anders even moederbordboekje erbij pakken) en dan aanzetten dat hij eerst probeert te booten van CD, dan pas van de hardeschijf.

EDIT: Spuit 11 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 20-06-2008 11:24 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
men pakke de pc op, trekken alle kabels eruit en nemen hem even mee naar een neefje/buurman/andere tweaker en vragen die even of ze vista opnieuw willen installen met behulp van de cd.

Carpe Diem

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Let er ook op dat je wel een installatie cd gebruikt van Vista, en geen recovery cd of iets dergelijks. ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
De optie zit in de vista installatie dvd een beetje verborgen.

Afbeeldingslocatie: http://apcmag.com/images/apcapc/howto/Dualboot_-_Vista___Ubuntu__Ubuntu_first__images/ubuntu_vista_02.jpg

Je moet in dit scherm naar 'Drive Options (Advanced)'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan.
en dus mijn volledig harddisk geformateerd aangezien alles op een hd staat dus met vista erop kan ik dit niet formateren zijn er ideen?
Errh..

Normaal gesproken worden er hoofdletters, punten, komma's en andere leestekens gebruikt om je zinnen leesbaar en begrijpelijk te houden.
Maar als jij geen moeite wil doen om begrijpelijke zinnen te tikken, sta dan niet verbaasd te kijken als blijkt dat bij een dergelijk marginale inzet van jouw kant dit topic dicht gaat.

Als je je schijf wil leeghebben en opnieuw wil installeren kun je de te gebruiken technieken prima terugvinden met een beetje uitzoekwerk van jouw kant.

GoT is geen afhaalbalie - geen drie halen twee betalen.
We gaan er hier vanuit dat je tenminste zelf wat probeert, en dat heb je ook bij je aanmelding kunnen lezen in de aanmeldingsvoorwaarden.

Helaas blijft het deel eigen inzet in dit geval zwaar achterwege, en daarom gaat dit topic ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.