Toon posts:

Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen 3weken in heel veel webwinkels gekeken naar moederborden waar een q6600 op past. Je hebt heel veel fora maar die zijn of verouderd of gaan niet over een intel socket of het budget ligt te hoog enz. Ik heb ook het Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? topic doorgenomen.

Nu heb je heel veel verschillende merken, maten en andere leuke features zoals, heatpipes, SLI, heel veel s-ata poorten en e-sata aan de achterkant.

Maar wat is nou het grote verschil tussen de merken.

Het moederbord hoeft geen SLI te hebben (is misschien voor later wel leuk meegenomen maar geen must) Het moederbord moet beschikken over minimaal 4 S-ata ports. en e-sata aan de achterkant.

Mijn budget is ongeveer 80 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 09:45 ]

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 08:47
Het grote verschil tussen de diverse merken kan ik je zo niet geven, maar misschien helpt dit je enigzins verder Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik al doorgenomen maar ik moet echt het verschil tussen de merken hebben of er nog snelheids verschillen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 09:45 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:44:
Ja die heb ik al doorgenomen maar ik moet echt het verschil tussen de merken hebben of er nog snelheids verschillen zijn.
Het verschil tussen een budget bord en high end bord zit m voor een groot deel in features. De meeste mensen kunnen uit de voeten met een standaard budget bord van bijv. Asrock (prima spul voor mooie prijzen imo). Wil je wat overclocken, een mooie doos en andere rommel dan kies je voor een Asus of Gigabyte bord. Zolang je niet vermeld wat je wilt kan niemand je helpen. 8)

Misschien is een P35C-DS3R moederbord wel iets, kan jou cpu gemakkelijk aan. Heeft redelijke overklok potentie, 8 serial ata aansluitingen, heeft eSata, een hoop USB poorten en mogelijkheid tot 2 Raid systemen naast elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Stijnd op 20-06-2008 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stijnd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Het verschil tussen een budget bord en high end bord zit m voor een groot deel in features. De meeste mensen kunnen uit de voeten met een standaard budget bord van bijv. Asrock (prima spul voor mooie prijzen imo). Wil je wat overclocken, een mooie doos en andere rommel dan kies je voor een Asus of Gigabyte bord. Zolang je niet vermeld wat je wilt kan niemand je helpen. 8)
Ik heb nu een asrock en ik wil daar vanaf aangezien overclocken bijna niet kan met dit moederbord. En er geen s775 ingaat.

Maar is er ook een verschil tussen Asus Msi en gigabyte en wat is dan het verschil want bij de Neo 2 FIR krijg je van die mooie heatpipe koelers maar heeft dat ook degelijk nut? En heeft ook nog veel leds op het moederbord om te kijken of het daadwerkelijk goed draait.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:27 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:19:
[...]

Ik heb nu een asrock en ik wil daar vanaf aangezien overclocken bijna niet kan met dit moederbord. En er geen s775 ingaat.

Maar is er ook een verschil tussen Asus Msi en gigabyte en wat is dan het verschil want bij de Neo 2 FIR krijg je van die mooie heatpipe koelers maar heeft dat ook degelijk nut?
Ja heeft wel iets van nut maar alleen als je overklokt. Daarbij heb ik wat slechte ervaring met Asus moederborden (geheugen problemen en usb-toetsenbord problemen).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

bassguitar schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:28:
[...]
ja maar daar gaat het niet alleen maar om. Het gaat mij meer om of het een degelijk moederbord is dat veel overclock functies heeft en wat andere mensen van en specifiek moederbord vinden.
[/quote]
daar gaat het wel om, als je dat doet krijg je een lijstje met voor jou geschikte moederborden, en met dat lijstje ga je op zoek naar reviews zodat je weet of het een overklokkers, een gamers of een normaal moederbord is en jij je keuze kunt maken.

pricewatch naar jou smaak keuzedingetje

[ Voor 92% gewijzigd door Wiethoofd op 20-06-2008 10:31 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:26:
al in de pricewatch gekeken en je eisen aan de rechterkant ingevuld?
ja maar daar gaat het niet alleen maar om. Het gaat mij meer om of het een degelijk moederbord is dat veel overclock functies heeft en wat andere mensen van en specifiek moederbord vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het verschil wilt gaan bekijken tussen de verschillende borden zul je naar reviews met benches moeten gaan kijken. Momenteel ben ik voor tweakers.net met een P45 review bezig, waar Gigabyte, MSI en Asus tegen elkaar komen te staan.
reviews: P45-moederborden deel 1: Gigabyte EP45-DQ6
reviews: P45-moederborden deel 2: MSI P45 Platinum
Maar dat is natuurlijk enkel voor Intel's P45 chipset. Wil je iets anders zul je verder moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen p45 en p35 qua snelheid? Of krijg je andere dingen? Maar die 2 moederborden vallen wel erg boven mijn budget. Het maximale is echt 100 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:32:
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen p45 en p35 qua snelheid? Of krijg je andere dingen? Maar die 2 moederborden vallen wel erg boven mijn budget. Het maximale is echt 100 euro.
Als je even kijkt in het lijstje met prijzen en beschikbaarheid dan zie je dat er stukken goedkopere mobo's tussenzitten. De gereviewde planken zijn de high-end dingen.

Verschil in snelheden komen in deel 4 aan bod, waar benches in komen te staan. Ik heb sinds gisteren een P35, dus die ga ik ook testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Pak het gewoon gestructureerd aan. Begin met duidelijk, uitgebreid en exact je eisen vast te stellen. Kies dan eerst een chipset (de kern van performance en features van elk moederbord), kijk als je je chipset weet naar je overige eisen en maak een lijstje van moederborden die voldoen. Dan heb je een shortlist waarmee je specifiek op zoek kunt naar reviews en ervaringen.

Mbt merk: het zegt (zoals uitentreuren hier en elders besproken) op zich weinig. Een 'goed' merk is een schrale troost als je een van de mindere ontwerpen van dat merk hebt, een 'slecht' merk deert niet als je een van de weinige goede borden van dat merk hebt. Merk loslaten en gewoon per bord kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.