Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Nickname in Webiconlocatie bij wijzigen profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:55
Lieve devvers,

Zojuist heb ik mijn profiel gewijzigd en kwam tot een vervelende ontdekking.
Bij het openen van de wijzig profiel pagina, komt in het vakje bij Webiconlocatie automatisch mijn nickname te staan. Dat klopt natuurlijk niet, en wanneer ik op ´Verstuur wijzigingen´ klik krijg ik dan ook een melding: "Ongeldige webiconlocatie".

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Klinkt meer als een browser die je form-data automagisch invult?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Lieve stereohead,

Waarschijnlijk ligt dit gewoon aan de formulieropslagmodule van je browser, want ik heb er namelijk geen last van.

Welke browser gebruik je, en wat gebeurt er als je iets als 'privégegevens wissen' doet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:55
Ik gebruik Firefox 3.0.
Het zou inderdaad aan de formulieropslagmodule kunnen liggen, nog niet aan gedacht.
Privégegevens wissen heeft geen invloed, ook het uischakelen van alle add-ons heeft geen effect.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Probeer het eens met een schoon/new firefox profiel?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Firefox 3 doet dat hier inderdaad ook. Dat webicon veld is het laatste veld van type=text, voor het type=password veld. Eigenlijk moet ie daar volgens mij niet naar kijken, maar naar de naam van dat veld, maar schijnbaar is ie daar dus een beetje te gretig en vult ie in een type=text veld klakkeloos de username in als ie verderop een type=password veld tegenkomt en je hebt een user/pass combo voor die site opgeslagen.

De naam van dat veld is namelijk 'data[iconurl]' en daar zou toch zeker niet op moeten triggeren :P

Lijkt me dus duidelijk een bug in Firefox 3

Als je er echt last van hebt: gooi de opgeslagen username/password voor gathering.tweakers.net weg. Dan vult ie het daar niet meer in. Als ik daarna uitlog en opnieuw inlog op het forum vraagt ie ook helemaal niet of ik dat wachtwoord nu (opnieuw) wil onthouden, beetje maf, maargoed, het zal wel...

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2008 23:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Lijkt inderdaad op een bug in FF3, ik zou in ieder geval een bug report richting Mozilla sturen.

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb precies het zelfde hier in Firefox 3 onder os x 10.5.3 Maar het probleem is dus al bekent :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.