Sterrenhemel hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 09:10
Hallo

Ik wil graag een sterrenhemel(tje) maken op mijn nieuwe slaapkamer.
We gaan verhuizen en kan eindelijk zelf heel mn kamer inrichten zoals ik wil dus wil ik graag een sterrenhemel.

Ik kwam op het idee omdat in een meubel winkel hier in de buurt ze een sterrenhemel-wand hadden, het zat vol met echt mini lichtjes en die gingen langzaam aan en uit.
Dus ik meteen wat rond gezocht maar kon nergens iets van een tutorial vinden.
Heb wel kunnen vinden dat veel mensen het met glasvezel maken en zo dus die mini lichtjes kunnen creëren.

De ledjes is niet zon probleem, heb ik vaker mee gewerkt, solderen kan ik ook redelijk goed.
Alleen verstand van de aansturing heb ik totaal niet..
Daarom is dus mijn vraag hoe ik zoiets aan kan sturen?
Heb zelf bouw PIC bordjes (als ze zo heten) gezien maar wat ik nodig heb en hoe ik het moet maken is me een raatsel.
Ook daar een beetje op gegoogled maar kon niks vinden omdat ik eigenlijk niet eens wist waar ik op moest zoeken.

Zou iemand mij kunnen helpen met een link, of een uitleg hoe ik zoiets voor mekaar kan krijgen?

Alvast bedankt,
Gideon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

ga eens in het moodlight topic kijken, hier in hetzelfde subforum, daar is zelfs iemand die zn sterren 3 kleuren hemel enzo heeft gemaakt.. ;) (dus niet alleen moodlight)
deel 1
deel 2

[ Voor 40% gewijzigd door AlexanderB op 19-06-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Regel een arduino (op samenkopen.net is op dit moment een actie voor freeduino's) die heeft 6 PWM uitgangen. Als je hem zo programmeert dat die uitgangen heel langzaam van waarde veranderen en zo aan en uit gaan dan heb je het begin van je sterrenhemel al voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Ik ga die topics eens doorkijken.

En heb op samenkopen gekeken en heb dit gevonden.
Is dat de goeie? en wat kan ik er precies mee?
Heb ook deze gevonden, is dezelfde toch?
Die laatste omdat ik niet zolang op mn spulletjes wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Dit is ook een mogelijkheid:
http://www.leds-buy.nl/sterrenhemel-c-114.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

100 ledjes maken in de plafond is lang solderen en kans op foutjes zijn mogelijk.
Met glasvezel methode heb je geen variabel knipperend, meer continu brandende hemel. Maar de lichtjes zijn heel klein, kleiner dan 5mm leds, en ze schijnen minder fel. Straks werkt sterrenhemel ook al tegelijk als verlichting als je 100 5mm leds in doet omdat ze naar beneden schijnen.

Met b.v. 3 glasvezel sets kun je proberen random glasvezels instoppen en zo afwisselend maar niet fel karakter krijgen. Veel sterrenhemels zijn op glasvezel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt natuurlijk ook zo'n kant en klare UFO lamp ombouwen.

Afbeeldingslocatie: http://image.orientaltrading.com/otcimg/23_520-523c.jpg Die verkleuren dmv een kleurenwiel wat voor een halogeenlampje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Het solderen enzo zal geen foute hebben, maar eerder de aansturing voor die leds..

Zon ufo lamp ombouwen oke.. maar die glasvezel dingetjes lijken me te kort..

En die link.. heb dit ding gevonden. http://www.leds-buy.nl/tw...watt-fiber-set-p-784.html
Maar wat is het eigenlijk? moet daar een led (of meerdere) in en dan die glasvezel kabeltjes erin?

Sorry voor late reactie, beetje druk met de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Als je dat twinkel wiel combineert met http://www.leds-buy.nl/watt-led-sterrenhemel-p-637.html dan heb je een kant-en-klare twinkelende sterrenhemel. Dat lijkt me voor jou een betere en makkelijkere oplossing dan zelf iets maken met een arduino.
Pagina: 1